Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonfamilie kan je niet kiezen

27-3-2012 15:34:53
Hallo allemaal,

Ik moet nu toch wel even een paar dingen kwijt over mijn toekomstige schoonfamilie. Het begon al toen we dolblij vertelden dat we wouden trouwen op een vrijdag in september. De mama van mijn verloofde haar nieren werken niet meer goed en moet dus 3 keer op de week naar de nierdialyse. Is inderdaad niet leuk voor mijn schoonmoeder. Heel de tijd gezaag dat we niet mochten trouwen op een vrijdag, want dat ze haar nierdialyse niet kon verzetten. Wij geloofden dat niet echt en uiteindelijk heeft ze het dan toch gevraagd (na lang aandringen) of verzetting mogelijk was. Het ziekenhuis zei dat het zeker mogelijk was, maar toch bleef ze maar aandringen dat we op zaterdag moesten trouwen. We betalen alles zelf en op een vrijdag krijg je korting in onze zaal en daarom was de beslissing voor ons al gemaakt.

MAAR nog geen maand geleden is ze naar Disney geweest, maakte ze dan een drama om haar nierdialyse te verzetten? Nope, niets van gezaag. Ik had opleiding voor mijn werk en kon niet mee. Een ander zou dan toch paar weken wachten, maar neen ik kon alleen thuis blijven. In juni gaat ze naar Duitsland voor een week, ook geen gezaag van nierdialyse...

Onze feestzaal is in Lokeren... Ook hierover gezaag dat we in West-vlaanderen een zaal moesten boeken want dat zij zich nu keiver moeten verplaatsen.

In februari ging ik met mijn mama naar trouwkledij zien en had mijn schoonma ook gevraagd. Had ze naar mijn verloofde een sms verstuurd of het wel nodig was en dat ze niet veel goesting had. Uiteindelijk komt ze dan toch af samen met mijn schoonzus, maar te laat en was ik al weg met mijn mama. Heeft mijn vriend ze nog mogen brengen, ah neen de diesel kost niet veel hé.

In de winkel waar ik mijn trouwkleed heb gekozen geeft ze dan toch complimenten. Ik megablij en begin ik wat vertellen welk trouwkapsel ik zou willen.

Nog geen week later is de schoonzus naar de kapper gegaan en heeft ze identiek het kapsel dat ik wou op mijne trouwdag en zet ze de foto's op facebook!! Nu ben ik daar megatriest om en mag ik een nieuw kapsel zoeken.

Ik wil ook dat de familie er toch feestelijk uitziet en vraag hen of ze suitekledij willen gaan zien. Ze laten niets weten op mijn mails en met de vraag welke winkels ze willen bezoeken. Niets van reactie, uiteindelijk vrijdagavond zegt ze dat ze ziek is. En zaterdag gaan ze zonder mij naar suitekledij zien. Het weekend erna vragen ze of ik meega, maar ik moest blokken (en dat wisten ze ook). Om nog een lang verhaal kort te houden, hebben ze nu zelf de kleuren beslist en mij niets meer gevraagd of gezegd. Moet nu alles horen van mijn vriend. Ze mogen dragen wat ze willen, maar een verkoopster kan zeggen wat ze wil. De schoonzus is zwaarlijvig en zou nu in het roze gaan en de schoonma in het paars.

Durf niets meer zeggen over onze trouw, want ze hebben op alles kritiek. pfftt

Jessica
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1066

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik27-3-2012 18:57:03

Ocharme!

Ik heb echt met je te doen!
Lucht waarschijnlijk wel op om dit even er allemaal uit te gooien.
Je kan ze jammer genoeg niet kiezen die schoonfamilie.
Wel erg dat het zo moet lopen, het kan veel simpeler als ze wat water bij hun wijn doen.
Weet eigenlijk niet goed wat zeggen voor de rest.

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik27-3-2012 20:29:59

Schoonfamilie inderdaad! Ik heb een tijd geleden ook al eens goed geklaagd over mijn ervaringen met mijn schoonmoeder. Het begon al met het feit dat ze mijn vriend had afgeraden om te trouwen... Dus dan kan je al niet veel positiviteit verwachten, hé. Ze vraagt nooit iets over de trouw en ze is nog niet begonnen met de zoektocht naar suitekledij. Het is daar allemaal nog te vroeg voor...
Ik denk gewoon dat de schoonmoeders het moeilijk hebben met het "afgeven" van hun zoon en dan al zeker als ze wat verder uit elkaar gaan wonen. En de schoonzus zal misschien wat jaloers zijn. Ik acht mijn schoonzus (vriendin van mijn broer) ook nog tot zoiets in staat. Daarom dat ik haar zo weinig mogelijk iets vertel over hoe ik er zal uitzien.
Niet teveel van aantrekken en je conclusies trekken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...