Nu Online
Momenteel zijn er 285 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budgetplanning

27-3-2012 16:24:07
Hej allemaal,
wij trouwen 10 mei 2013. Best nog wel even dus, maar we zijn al een hele tijd verloofd, dus ook al vrij veel ermee beziggeweest. Zo ligt onze zaal al een hele tijd vast, nl het Felixpakhuis in Antwerpen. Daar wijken we dus sowieso niet meer van af.
Nu hebben we reeds 2 kindjes, maar een paar weken geleden kregen we het heuglijke nieuws dat we ons 3e kindje mogen verwachten in september... dat was nog helemaal in de planning... :-) Maar bij de eerste echo bleek het niet om enkel een derde ukje te gaan, maar ook een vierde... jawel, een tweeling dus.
Gevolg is dus, dat we nu met verbouwingen zitten aan ons huis (uitbouw laten zetten omdat we echt de plek nodig hebben), een nieuwe auto (want krijg maar eens 4 kinderen van onder de 3 jaar met alle buggywerk etc in een auto...) en dan natuurlijk... ongeveer een half jaar na de geboorte van onze tweeling, onze trouw...
Wij hadden al een heel budget vooropgesteld en we willen ook nog altijd onze trouwdag houden zoals we hem gepland hadden. Maar nu had ik toch graag van een paar mensen hun budgetplanning eens gekregen als dat zou kunnen om te zien hoeveel jullie werkelijk uitgegeven hebben of werkelijk gaan uitgeven aan bepaalde dingen.
We houden een avondfeest met receptie voor alle gasten en een bruidstaart voor ongeveer 175 man. Aan de kerk zouden we de mensen graag een drankje en een klein hapje aanbieden als alternatieve receptie voor de niet-genodigden, maar wel bekenden. We trouwen echter op een vrijdag, dus ik denk dat het aantal mensen in de kerk best relatief zal zijn...
We moeten dus voor 4 kindjes bruidskleding kopen, voor man het kostuum en voor mij een kleed (dat wordt wel betaald door mijn ouders, dus daar hoef ik eigenlijk geen rekening mee te houden).
Iemand die zijn budget met ons wil delen? je mag het altijd mailen naar
tineke@vanginneken.be

Tineke
10-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 956

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik27-3-2012 16:33:51

Bedoel je met avondfeest: receptie + diner + taart voor 175 man? Dat zal dan zeker wel een grote kost uitmaken... Bij ons kost dit alles zo'n 85 euro per man (receptie van een uurtje, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet en drank voor heel de avond)... dus moest dat in jullie zaal ook zo zijn, dan is dit alleen al bijna 15.000 euro, maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de prijzen in jullie zaal...

Ik heb mijn kleed gekocht in La Sposa Outlet en daarom heeft het maar 500 euro ongeveer gekost, maar mijn toekomstige zijn kostuum met schoenen was toch eerder naar de 1000 euro toe. Hier zijn ook veel goedkopere alternatieven mogelijk...

Fotograaf: 750
Gemeentehuis: 0
Kerk: 250
Dj: 500
Uitnodigingen + menukaarten: ongeveer 500 euro
Bruidslingerie: 120
Schoenen: heb ik nog niet, maar had gedacht aan een budget van 100 euro
Ringen: ons budget was eigenlijk 1000 euro, maar het is 500 euro meer geworden

Dat zijn zo de eerste dingen die ik vanbuiten weet... De ene persoon vind bepaalde dingen natuurlijk belangrijker dan een andere persoon. Je moet een beetje selecteren wat je het belangrijkste vindt.

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik27-3-2012 16:34:25

En oh ja! Proficiat!! Super leuk, een tweeling :D

Tineke
10-5-2013
 Meld misbruik27-3-2012 16:47:22

nee avondfeest is gewoon receptie met hapjes en cava (2uur) en later op de avond een bruidstaart voor iedereen. Wij gaan enkel eten met de naaste familie en de getuigen. Anders zou het helemaal teveel van 't goeie worden :-) In elk geval, al bedankt voor je reactie!

Tineke
10-5-2013
 Meld misbruik27-3-2012 16:49:30

en ja hoor trouwens, ons feest is ook de grootste hap. Zaal, bediening en feest alles bij mekaar voor 175 man zal ons 12000 euro kosten... Maar zoals gezegd, er zijn bepaalde dingen die je absoluut wil en die zaal was voor ons DE zaal, dus vandaar ook dat we deze kost wel willen nemen...

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik27-3-2012 17:22:30

Er was hier onlangs nog een topic over, waarbij verschillende bruidjes hun budget uit de doeken doen:
http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=401342&subject=Prijskaartje
Zo zie je dat het budget heel uiteenlopend is (van 10000€ tot 30000€) naargelang wat je wil en naargelang ouders al dan niet meebetalen... (wij betalen alles zelf en hebben ook net een grote verbouwing achter de rug)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...