Terug naar overzicht
Bedoel je met avondfeest: receptie + diner + taart voor 175 man? Dat zal dan zeker wel een grote kost uitmaken... Bij ons kost dit alles zo'n 85 euro per man (receptie van een uurtje, voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet en drank voor heel de avond)... dus moest dat in jullie zaal ook zo zijn, dan is dit alleen al bijna 15.000 euro, maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de prijzen in jullie zaal... Ik heb mijn kleed gekocht in La Sposa Outlet en daarom heeft het maar 500 euro ongeveer gekost, maar mijn toekomstige zijn kostuum met schoenen was toch eerder naar de 1000 euro toe. Hier zijn ook veel goedkopere alternatieven mogelijk... Fotograaf: 750Gemeentehuis: 0Kerk: 250Dj: 500Uitnodigingen + menukaarten: ongeveer 500 euroBruidslingerie: 120 Schoenen: heb ik nog niet, maar had gedacht aan een budget van 100 euroRingen: ons budget was eigenlijk 1000 euro, maar het is 500 euro meer gewordenDat zijn zo de eerste dingen die ik vanbuiten weet... De ene persoon vind bepaalde dingen natuurlijk belangrijker dan een andere persoon. Je moet een beetje selecteren wat je het belangrijkste vindt.
En oh ja! Proficiat!! Super leuk, een tweeling :D
nee avondfeest is gewoon receptie met hapjes en cava (2uur) en later op de avond een bruidstaart voor iedereen. Wij gaan enkel eten met de naaste familie en de getuigen. Anders zou het helemaal teveel van 't goeie worden :-) In elk geval, al bedankt voor je reactie!
en ja hoor trouwens, ons feest is ook de grootste hap. Zaal, bediening en feest alles bij mekaar voor 175 man zal ons 12000 euro kosten... Maar zoals gezegd, er zijn bepaalde dingen die je absoluut wil en die zaal was voor ons DE zaal, dus vandaar ook dat we deze kost wel willen nemen...
Er was hier onlangs nog een topic over, waarbij verschillende bruidjes hun budget uit de doeken doen:http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=401342&subject=Prijskaartje Zo zie je dat het budget heel uiteenlopend is (van 10000€ tot 30000€) naargelang wat je wil en naargelang ouders al dan niet meebetalen... (wij betalen alles zelf en hebben ook net een grote verbouwing achter de rug)