TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
1-9-2012
|
28-3-2012 12:29:05
Heyhey,
Hier raadde onze feestzaal dat ook aan maar wij gaan het niet doen aangezien:
* We geen tijd over hebben in onze planning om daar nog een uurtje te "nixen"; * Je altijd "plakkers" hebt die niet doorgaan wanneer het moet en dan hebben die nog een extra uur "receptie" waar je moet voor betalen... (Je kan ze moelijk zelf buitenzetten hé ;-));
Wel wil ik even iets verduidelijken: de mensen voor het avondfeest krijgen meestal nog een eigen, aparte receptie (weliswaar minder lang) na de start van het avondfeest. Zij worden dan ook meestal nog niet gevraagd naar de 1ste receptie, maar pas naar de 2de "receptie". Het is dus normaal niet de bedoeling dat ze nog een uurtje "nixen" en dus uiteindelijk 2 recepties hebben. Indien jullie toch slechts 1 receptie wensen, is het niet de bedoeling dat jullie een uurtje tussenlaten. De feestzaal stelt dit normaal enkel voor bij 2 recepties. Misschien best eens navragen bij de feestzaal??
Bij ons is het zo:
16.30u - 18.00u: receptie (= 1ste receptie voor vrienden, collega's, enz) 18.00u - 05.00u: avondfeest met aperitief van 1u (18.00u - 19.00u = 2de receptie voor familie, enz)
Groetjes!
Evelien
|
|
Gitte
14-4-2012
|
28-3-2012 12:52:33
Wij doen het wel (op ons verzoek overigens). Ten eerste uit praktische overwegingen: wij hebben 's avonds een concert en die band heeft een soundcheck van een uur, tussen de twee recepties. Ten tweede hebben we dan zelf een uurtje "rust" en tijd om aandacht aan ons zoontje te geven. De mama's kunnen eventjes rusten (schoonmama is in januari aan rug geopereerd, mijn mama enkele jaren geleden, maar kan ook geen uren rechtstaan) en ook de rest van de suite kan even rusten. Plus kunnen we rustig voorbereiden voor avondfeest (klaarzetten bedankjes, tafelkaartjes+ gastenlijst) Ik zou me echt geen zorgen maken over de mensen die beide recepties doen (ik neem aan dat je het dan vooral over de suite hebt?), ze kunnen echt wel eventjes zonder jou hoor . Evelien: wat plakkers betreft: normaalgezien zorgt een goed feestzaal ervoor dat die mensen subtiel buitengezet worden. De zaalmeester (of hoe heet dat), zal iedereen heel luid bedanken voor hun komst of zo. En als je dan gewoon geen drank meer schenkt, is het echt wel duidelijk. bij ons is het dus zo: 16.00 - 18.00 receptie voor collega's en "kennissen" uurtje puaze 19.00 start avondfeest met receptie voor avondgasten (normaal een uurtje), rond 20 uur worden ze aan tafel geroepen 22u30 optreden (anderhalf uur) aansluitend dansfeest we hebben geen einduur voorzien (mijn aanstaande hoopt rechtstreeks naar het ontbijt te kunnen gaan )
|
|
Evelien
1-9-2012
|
28-3-2012 12:58:56
@ Gitte: ah natuurlijk, de suite, die was ik vergeten :-). Ik dacht dat Sophie het over gewone gasten had ;-).
Misschien is het inderdaad zo dat de feestzaal ervoor zorgt dat de "plakkers" buitengaan maar dit lukt toch niet overal even goed vrees ik. Ik heb het namelijk al bij vrienden en bij familie, telkens in een andere feestzaal, zien mislopen, vandaar mijn "tegenkanting" ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Sophie
18-8-2012
|
28-3-2012 14:07:50
Hallo iedereen!
Ja, ik heb nog een paar nonkels en tantes die ik ook op de receptie er al wil bijhebben, omdat de suite bij ons al groot genoeg is, maar ze er toch iets vroeger wil bijhebben dan alleen op het avondfeest. De rest van de 1ste receptie is voor de kennissen etc.
Nu twijfel ik idd wel over het feit of er een uurtje tussenmoet, onze feestzaal zei dat dit ook het beste was. Ons avondfeest start idd ook met een receptie (tweede receptie) voor de avondgasten. Wil ook maar vermijden dat de kennissen van de eerste receptie zouden blijven plakken op de 2de receptie en je op de duur, als je aan tafel wil gaan, nog met die mensen daar staat... :-)
Langs de ene kant ben ik voor het uurtje ertussen, om even op adem te komen, langs de andere kant zou een uurtje extra in de dagplanning ook wel welkom zijn! :-)
Miss nog een vraagje, hebben jullie op de tweede receptie veel hapjes voorzien?
|
|
Ann
21-7-2012
|
28-3-2012 14:50:39
Hey,wij houden geen pauze tussen onze 2 receptie's... Ook om de redenen dat Evelien al aangaf. Geen tijd voor en de plakkers die blijven toch plakken.
Op de eerste receptie krijgen de gasten 12 hapjes en op de 2de receptie krijgen ze er 6. Ik denk dat dit voldoende zal zijn.
Groetjes Anneken
|
|
Gitte
14-4-2012
|
28-3-2012 15:32:46
Standaard wordt een hapje per kwartier voorzien. Ik vind dat zelf ook een goed gemiddelde (al sla ik de meeste hapjes zelfs gewoon over)
|
|
Evelien
1-9-2012
|
28-3-2012 17:12:16
Bij ons is het hetzelfde als bij Ann: +/- 12 voor de 1ste receptie en +/- 6 voor de 2de ;-).
Net even nagekeken en we hebben dezelfde feestzaal (dacht ik al ;-)), dus vandaar hetzelfde aantal :-).
1 per kwartier vind ik persoonlijk te weinig, maar ik ben dan ook zot van hapjes ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Hanne
30-6-2012
|
28-3-2012 17:29:11
Bij ons is de eerste receptie van 16u30 tot 18u30 en de receptie van ons avondfeest begint om 19u. Dus half uurtje pauze om me eens op te frissen en wat ademruimte te hebben. En dan vlieg ik weer in de zoenen :-)
|
|
Janine
30-6-2012
|
28-3-2012 18:34:35
Hoi, de recepties bij ons:
om 16u - 18u eerste receptie voor kennissen Vanaf 18.45u tweede receptie (zonder hapjes, want daarna volgt direct het eten), dat ongeveer zo'n uur duurt (tegen iedereen er is).
En daarna eten en avondfeest. Dat uurtje er tussen (bij ons drie kwartier): er zijn er altijd die blijven plakken, ook nonkels en tantes, dus volk genoeg om zich mee te amuseren. En dan heb ik zelf even tijd om naar toilet te gaan of mij te verfrissen en nog wat dingetjes mee klaar te zetten.
Groetjes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|