Terug naar overzicht
Hallo Peggy,Ik heb mij laten vertellen dat dat afhangt van streek tot streek. Bij ons (in Lokeren) is het de gewoonte van de ring aan je linker hand te dragen. Vaak mag je het ook gewoon zelf kiezen.Soms moet je wel opvoorhand vastleggen aan welke hand je hem gaat dragen en dan wordt het ook in je trouwboekje geschreven.Maar eigenlijk heel zeker ben ik niet.Vele groetjes Ellen
Als je katholiek bent dan draag je je trouwring aan je linkerhand en anders aan je rechterhand.
Hallo Peggy,Ik heb hierover twee zaken gehoord, enerzijds dat het inderdaad streekgebonden zou zijn en anderzijds dat je gewoon zelf mag kiezen. Onze juwelier vertelde ons dat 95% zijn of haar ring rechts draagt en 5% links.Bij rechtshandigen verslijt' hij rechts ook sneller. Wij kozen alvast voor onze linkerhand.Veel succes,Nadine
Hai Peggy, Mij is verteld dat dit ten eerste streek-en religiegebonden is, maar verder ook dat de hoofdader meer door je linkerhand zou stromen (hartkant) en dat je daarom best de ring links draagt. Mijn toekomstige man beweert dat de man en de vrouw de ringen allebei aan een andere hand moeten dragen omdat de ringen mekaar dan raken als je hand in hand loopt. Persoonlijk vind ik dat wel de liefste uitleg en aangezien wij ook kibbelden over de "juiste" hand is dat voor ons de oplossing. Ik links, hij rechts.groetjes, Gitte