Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgezellen?

28-3-2012 20:23:28
Dag bruidjes!

Ik ben nogal onzeker i.v.m. mijn vrijgezellenavond (en het bestaan ervan...). Ik weet niet wie die zal organiseren en ben bang dat er gene zal komen.
Even de situatie schetsen:
Ik heb twee getuigen: mijn broer en mijn tante. Aangezien de vrijgezellenavond "girls only" is, kan mijn broer dit onmogelijk organiseren. Mijn tante is mijn tweede getuige, maar in hun tijd werd dat nog niet gevierd, dus zij zal daar ook niet aan denken. Daarenboven kent zijn mijn vriendinnen ook niet en ze zal wel verwachten dat mijn vriendinnen iets organiseren. Ik verwacht ook dat één van mijn vriendinnen iets organiseert. Het probleem is dat ik verschillende vriendenkringen heb, zij komen wel overeen als ik hen allemaal vraag voor een verjaardagsfeest ofzo, maar zijn niet echt vriendinnen van elkaar. Mijn beste vriendin wou indertijd geen vrijgezellenfeest toen zij ging trouwen, dus we hebben dat ook niet gevierd toen. Zij is nu nog maar pas bevallen, dus de kans dat zij het zal organiseren is redelijk klein, denk ik. (Zij gaat nooit meer uit zonder haar man...) Een andere goede vriendin van mij zou het ook kunnen organiseren, maar zij gaat er waarschijnlijk van uit dat mijn beste vriendin dat zal doen en is niet echt iemand die initiatief neemt.
Daarom vrees ik dus dat iedereen een afwachtende houding zal nemen en er uiteindelijk geen vrijgezellenavond zal komen. Wat ik zeer jammer zou vinden, want ik zou dat zeer graag vieren. (En dat weten zij ook!)

Hoe zou ik deze situatie het beste oplossen? Spreek ik een vriendin aan? (Ik wil niemand verplichten om iets te doen, ik vind dat het uit henzelf moet komen...)

Elke
13-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1254

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik28-3-2012 20:31:40

Hey Elke,

Ik zou gewoon iemand aanspreken. Mijn schoonzus was mijn getuigen en zij wou het graag rustig houden. Een goede vriendin wou er iets meer levendig van maken. Dus heb ik voorgesteld dat mijn schoonzus in de namiddag iets zou organiseren (zij had een schilderij voorzien van mijn man en mij om met zijn allen te schilderen, was super leuk en het schilderij is blijvend!!). De avond heeft mijn vriendin georganiseerd en was met opdrachten ed. Het was een superleuke vrijgezelle en ze hebben elkaars beslissing ook gerespecteerd. Dus misschien is dat bij jou een oplossing?

groetjes en veel succes,

Sofie

natascha
19-4-2012
 Meld misbruik28-3-2012 20:37:51

Dag Elke,

Ik heb mijn getuige daarover aangesproken en haar een lijstje gegeven van de girls die ik er graag bij wou hebben. Ondertussen hebben zij allemaal al contact met elkaar gehad en zit de vrijgezellen zo goed als in elkaar volgens ik vernomen heb...
Zaterdag is het zo ver en het leuke is iedereen zwijgt in alle talen als ik erover begin dus ik weet helemaal niets... Ik weet zelfs nog niet waar ik moet zijn hoe laat en wat ik moet aandoen...
Mijn getuigen zijn wel mijn ma en mijn beste vriendin dus zij kennen me wel heel goed mr ik denk dat als je tante contact opneemt met je vriendinnen zij er ook wel iets leuks zullen van maken :)
Veel plezier nog en niet teveel piekeren...
Groetjes
Tasch

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik28-3-2012 23:03:40

Hoi Elke,

mijn getuige is mijn zus, maar zij is zwanger en is hoogzwanger/net bevallen rond de tijd dat mijn vrijgezellenfeest ongeveer zal zijn. Ze heeft al zo veel aan haar hoofd nu met die zwangerschap dat ik haar niet wou vragen het te organiseren.
Je kunt gewoon je vriendin aanspreken hoor, dat is niet raar. Ik heb drie goede vriendinnen aangesproken en gevraagd of ze het wilden doen (wel van t zelfde vriendengroepje). Ik heb ook verschillende vriendinnengroepen, van verschillende landen zelfs, en dan nog schoonzussen, mijn zus ga ik toch maar meevragen ook. Ik heb hen een lijstje van alle emailadressen en gsm nummers gegeven. En ik heb ook maar meteen even meegedeeld wat ik liever niet deed na wat erge verhalen hier op het forum gelezen te hebben. En ik kreeg een lieve reactie terug dat ze er een heel leuke avond van zouden maken.
Ik weet nog van helemaal niets, maar ja, tis nog lang van mij, misschien zijn ze nog niet begonnen met organiseren.

groetjes
Elke

Stephanie
28-4-2012
 Meld misbruik29-3-2012 8:17:31

Hallo,
Ik zou ook gewoon een vriendin aanspreken.
Voor mij hoefde een vrijgezellen niet, maar omdat de vrienden van mijn verloofde er wel één wilden organiseren, kon ik niet achterblijven.
Ik heb eerst gevraagd aan mijn zussen en schoonzus of ze ook naar mijn vrijgezellen wilden komen (heb goede band met hen) waarop ze dan het heft in eigen handen genomen hebben. Ik heb hen dan ook een lijstje gegeven met vriendinnen die ik erbij wilde en gezegd wat ik niet zag zitten en wat wel.
En het is supergoed meegevallen!
Succes!

sanne
25-8-2012
 Meld misbruik29-3-2012 11:35:43

Je kan het ook zelf organiseren natuurlijk.
Ik zou dat persoonlijk niet zo erg vinden. Vooral omdat ik weet wat ik zelf echt graag wil doen :-) maar indien je toch niet alles wilt weten kan je bv zelf restaurant boeken en welness ofzo en nadenken naar waar je kan uitgaan en tegen je vriendinnen zeggen hoe de planning er zal uitzien en dat iedereen steeds vrij is om zelf nog een verrassing te voorzien op de avond zelf zodat je toch nog niet alles weet.
Zo heb je al al je vriendinnen groepen samen en zullen er mss wel paar groepjes nog iets leuk voorzien.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik29-3-2012 11:49:38

Spreek eerst je tante aan, daar is helemaal niets verkeerds mee: maar dat zij tenminste weet dat je de taak doorgeeft aan je vriendinnen! En dan gewoon vriendinnen aanspreken. heb ik ook gedaan hoor; mijnbroer is mijn getuige en ik heb dat zelf direct gezegd, "vrijgezelle moet jij je niet aantrekken, dat vraag ikwel aan mijn vriendinnen"daar is helemaal niets verkeerds mee, dat is helemaal ook niet opdringerig. Ik zou er ook jouw "net bevallen vriendin" over aanspreken, dat je eigenlijk haar wou aanspreken, maar je kan inbeelden dat ze dat niet zitten, en daarom die andere aanspreekt; dan voelt die zich achteraf niet voorbijgelopen...

gewoon open zijn zorgt voor de beste sfeer :)

kim
7-7-2012
 Meld misbruik29-3-2012 15:02:26

Hey Elke !

Spreek één van je vriendinnen aan.
Mijn nicht gaat mijn vrijgezelle voor de familie organiseren (omdat ik uit een grote familie kom waar elke tante / nichtje wil bij zijn...)
En mijn beste vriendin organiseert een vrijgezelle voor de vriendinnen.
Vele van mijn vriendinnen kennen elkaar niet, maar ze doen nu al moeite om samen met mij eens af te spreken om elkaar beter te leren kennen.
Mijn beste vriendin heeft ook hun gsm nr's en email/facebook adressen, en blijkbaar is de hele vrijgezelle al georganiseerd.
Dus het kan echt wel als je verschillende vriendenkringen hebt.
Daarom, spreek iemand aan en vraag of ze zin heeft om dit te regelen.

Groetjes, Kim

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik30-3-2012 9:53:48

Ik heb jullie raad opgevolgd en de "goeie vriendin" aangesproken. Ze zei dat ik mij nergens moest van aantrekken en dat zij wel alles zouden regelen. Ik moet enkel een aantal data doorgeven van wanneer ik vrij ben. Oef!!!! Wat een opluchting! Ik vertrouw voor 100% op mijn vriendinnen, want zij weten echt wat ik wil en wat niet.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...