Terug naar overzicht
Hey Ine, Wij hadden geen rebus maar, wel een gedichtje, dat we op een wenskaartje hadden gezet.Ik heb het voor de ene getuige gebruikt met de sint en de andere met Kerstmis.Misschien kan jij het dan wel gebruiken met de Paashaas :-)We hadden hierbij een gegraveerde pen in een houten doosje ingepakt en als cadeau afgegeven.Lieve getuige naam,Piet gluurde onlangs door de ramen,En zag Bruid en Bruidegom samen. Ze zijn een prima stel,Dat zag Zwarte Piet al snel. Volgend jaar wordt er, terecht,Door hun het ja-woord gezegd. Dat wordt beslist een mooie dag.Met misschien een traantje, maar vooral een lach.De wens van Bruid(egom) is dat jij diegene bent,Die achter haar/hem staat bij dit belangrijke moment.Hopelijk ben je haar/hem goed gezind,En wil je een krabbel zetten onder het contract dat hun aan elkaar verbindt.Het volgende cadeau maakt het wat makkelijker om deze krabbel te zetten,Zodat we daar niet meer op hoeven te letten.Ze vonden het heel origineel en waren zeer verrast.De opzet was zeker geslaagd
Ik heb deze rebus, je zou er bij kunnen typen: Wij gaan (rebus zegt samen in het huwelijksbootje stappen) Wil jij onze getuige zijn? Of je vindt zelf nog enkele symbolen uit voor dat laatste zinnentje. Even los uit het hofd voor getuige : ge (geld: gelstukken -ld), tui (ui +t), ge (bijvoorbeel gewoon +ge erbij tikken). Ik hou van rebussen ;)
Bedankt voor het leuke gedicht en de mooie rebus! Heel origineel! Toch fijn dit forum he