Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Burgerlijk huwelijk en bruidskindjes

30-3-2012 12:12:26
Hoi allemaal

Wij willen enkel voor de wet trouwen en heel simpel, gewoon voor de naaste familie een bbq doen. Dit omdat we aan het verbouwen zijn en gewoon de dingen in orde willen hebben met het huis.Nu is er een klein probleem. Namelijk onze 3 nichtjes die me heel lief en smekend vroegen of ze bruidskindjes mogen zijn. Is er een manier om hen toch zoiets te laten doen met enkel een burgerlijk huwelijk? Want ik vind het echt jammer als ik hen dat moet weigeren. En toch voor de kerk trouwen met maar 15 mensen is toch een beetje gek , niet?

an

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 966

tamara 7/9/2012

Meld misbruik30-3-2012 12:26:07

wij trouwen ook enkel voor de wet en ons drie kinderen zijn ook bruidskindjes

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik30-3-2012 12:39:11

ook bij alleen wettelijk huwelijk moeten er ringen naarvoor gebracht worden...
ik dacht dat als je alleen een wettelijk huwelijk hebt, dat je er daar ook een iets persoonlijke viering van kan maken, in samenspraak met de gemeente/stad.
Ook het binnenkomen kan je volgens mij 'traditioneel' doen...

Stephanie
28-4-2012
 Meld misbruik30-3-2012 12:53:35

Wij trouwen ook enkel voor de wet en vieren dat ook in beperkte kring.
Ik heb één nichtje en twee neefjes (8,6,4 jaar).
Ik laat de twee jongste elk een ring aanbrengen en mijn nichtje van 8j laat ik een tekstje voorlezen.
Wij laten ook enkele liedjes spelen (bij het binnenkomen, ondertekenen en naar buiten gaan), maar daarvoor moet het gemeentehuis wel toestemmen.

kim
7-7-2012
 Meld misbruik30-3-2012 14:35:06

Wij trouwen ook alleen voor de wet mét 3 bruidskindjes..
1 meisje (de oudste van 7) en 2 jongens (3 en 4jaar) - het meisje mag onze ringen afgeven en loopt samen met de jonges voor ons. zij mag ook bloemetjes uitstrooien in het naar buiten gaan en ik denk dat de jonges haar met plezier gaan helpen :)
zij helpen ons ook met het afgeven van snoepjes aan de andere kindjes, omdat er wel een pakske volk zal komen naar het gemeentenhuis.

dus stel je nichtjes niet teleur, er is werk genoeg, hihi ;-)

tine
14-8-2010
 Meld misbruik30-3-2012 16:52:56

wij zijn ook in heel beperkte kring getrouwd ,enkel de familieleden waarmee we een goede band hebben, wij zijn getrouwd voor de wet en de kerk, waarbij we kozen voor een viering en geen eucharistie, ons huwelijk werd gecombineerd met de doop van onze jongste zoon. wij waren ook 'maar' met 20 personen.
laat dat je dus zeker niet tegenhouden, het is echt mooi en erg persoonlijk te maken zo een viering.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-3-2012 17:09:12

Waarom zou je dat niet doen!!Bruidkindren lopen nu eenmaal bij een trouwkoppel al dan niet voor de kerk.
Vind dat speelt geen rol hoor als je alleen maar voor de wet trouwd.

Doen zou ik zeggen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...