Terug naar overzicht
wij trouwen ook enkel voor de wet en ons drie kinderen zijn ook bruidskindjes
ook bij alleen wettelijk huwelijk moeten er ringen naarvoor gebracht worden...ik dacht dat als je alleen een wettelijk huwelijk hebt, dat je er daar ook een iets persoonlijke viering van kan maken, in samenspraak met de gemeente/stad.Ook het binnenkomen kan je volgens mij 'traditioneel' doen...
Wij trouwen ook enkel voor de wet en vieren dat ook in beperkte kring.Ik heb één nichtje en twee neefjes (8,6,4 jaar).Ik laat de twee jongste elk een ring aanbrengen en mijn nichtje van 8j laat ik een tekstje voorlezen. Wij laten ook enkele liedjes spelen (bij het binnenkomen, ondertekenen en naar buiten gaan), maar daarvoor moet het gemeentehuis wel toestemmen.
Wij trouwen ook alleen voor de wet mét 3 bruidskindjes..1 meisje (de oudste van 7) en 2 jongens (3 en 4jaar) - het meisje mag onze ringen afgeven en loopt samen met de jonges voor ons. zij mag ook bloemetjes uitstrooien in het naar buiten gaan en ik denk dat de jonges haar met plezier gaan helpen :)zij helpen ons ook met het afgeven van snoepjes aan de andere kindjes, omdat er wel een pakske volk zal komen naar het gemeentenhuis.dus stel je nichtjes niet teleur, er is werk genoeg, hihi ;-)
wij zijn ook in heel beperkte kring getrouwd ,enkel de familieleden waarmee we een goede band hebben, wij zijn getrouwd voor de wet en de kerk, waarbij we kozen voor een viering en geen eucharistie, ons huwelijk werd gecombineerd met de doop van onze jongste zoon. wij waren ook 'maar' met 20 personen.laat dat je dus zeker niet tegenhouden, het is echt mooi en erg persoonlijk te maken zo een viering.
Waarom zou je dat niet doen!!Bruidkindren lopen nu eenmaal bij een trouwkoppel al dan niet voor de kerk.Vind dat speelt geen rol hoor als je alleen maar voor de wet trouwd.Doen zou ik zeggen...