TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
24-8-2012
|
31-3-2012 21:27:17
Ik ben bediende, verpleegster, en heb recht op 4 dagen...vrij te kiezen wanneer, hoeft niet vier opeenvolgende dagen te zijn...ik zou ze opnemen als ik van jou was. Je hebt er tenslotte recht op! Maar dan misschien op de dagen die jij kiest...als dat lukt bij jullie
|
|
Sarah
18-5-2012
|
31-3-2012 22:33:48
Moet dat niet sowieso in de week voor of na de trouw?
|
|
sarah
24-8-2012
|
31-3-2012 23:27:10
Hm, dat weet ik niet direct :-) kheb alleen gevraagd of de dagen direct op elkaar moeten volgen :-) in elk geval...ik zou ervan genieten meid!
|
|
An
9-6-2012
|
1-4-2012 1:18:31
Ik ben bediende in de banksector en krijg er 3. Op te nemen in de week voor of na de trouw. Wij trouwen op 9 juni en vertrekken 15 juni op huwelijksreis. Ik neem 1 dag voor het huwelijk om de laatste zaakjes op orde te stellen en mezelf tot rust te laten komen. De andere twee neem ik de week erna omdat ik waarschijnlijk echt geen zin ga hebben om te werken tussen de trouw en de huwelijksreis. Ik zadel mijn collega dus wel op met extra werk maar bon als mijn collega met vakantie is krijg ik ook extra werk dus dat compenseert.
Als ik jou was zou ik ook de dagen nemen waar je recht op hebt...
|
|
Hanne
1-10-2011
|
1-4-2012 4:51:33
Hey Sarah,
bij mij waren het ook 3 dagen, op te nemen in de week vlak voor of vlak na de trouw. Ik heb deze ook opgenomen. Ik was ook heel goed voorbereid, maar heb deze dagen toch nog heel goed kunnen gebruiken. Vooral om de auto te versieren, ons huis heel proper te maken, alle mensen (DJ, restaurant, fotograaf, feestzaal enz) nog eens op te bellen voor een last-minute check.. Uiteindelijk zaten die dagen echt propvol.
Nu, als ik het goed begrepen heb, kan je de dinsdagavond de klas in orde brengen. Dan heb je woensdagnamiddag en donderdag om al die dingen nog te doen. Dat zal volgens mij wel voldoende zijn hoor. Er is niks mis mee om je werk goed te willen doen en plichtsbewust te zijn, en te geven om de mensen om je heen, ook in je professionele omgeving (waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat mensen die die dagen wel opnemen, dit niet belangrijk vinden!). Iedereen heeft zijn eigen grenzen voor wat ze over hebben voor hun job. Doe dus vooral waar je je zelf goed bij voelt. Als ik je bericht lees, dan denk ik eigenlijk dat je al beslist hebt dat je die dagen niet zal opnemen en dat je er echt van zal genieten om samen met je klasje uit te kijken naar jullie grote dag.
Lieve groeten, Hanne
|
|
Patricia
2-6-2012
|
1-4-2012 9:20:41
Hey Sarah,
Ik denk dat je hier op het forum het antwoord op je vraag niet gaat vinden. Ik denk dat jij het antwoord trouwens al kent als ik lees wat je schrijft. Trek je toch niets aan van wat andere zeggen of denken in dit geval. Die keuze is zo verschillend naargelang de situatie en het moment. Misschien zou ik die vroeger ook niet opgenomen hebben toen ik een werkgever had die respect had voor mij, maar nu is er geen haar op mijn hoofd die er zou aan denken om ze niet op te nemen. Volg je eigen gevoel - uiteindelijk ben jij het die zal "moeten" werken en niemand anders.
Succes met je keuze
|
|
Ellen
4-5-2012
|
1-4-2012 9:28:01
ik ben ook bediende en krijg ook 3 dagen, in de week van de trouw of de week na de trouw. aangezien bij ons in de week van de trouw al 2 verlofdagen vallen (maandag & dinsdag) neem ik de dag van de trouw (vrijdag) & 2 dagen in de week die daarop volgt. welke weet ik nog niet. maar als ik jou was, ik zou ze ook gewoon opnemen, je hebt er recht op & zo is het nu eenmaal dat de collega's dan wat extra werk hebben. maar als je collega verlof neemt zul jij dat ook hebben...
|
|
Eva
23-3-2012
|
1-4-2012 9:47:43
Ik denk dat je dat zelf moet weten. Ik kreeg geen verlof voor mijn trouw maar heb wel twee dagen vakantie genomen om samen met mijn man en dochter te zijn en nog na te kunnen genieten. Je zult gewoon moeten kiezen! Wil je die dagen niet opnemen omdat je echt veel liever in de klas wilt staan en die voorbereidingen doen, of wil je ze eigenlijk wel maar voel je je verplicht en schuldig tegenover je collega's? Is het dat eerste, neem ze dan niet op, is het dat tweede, neem ze dan wel want meeste anderen zullen daar niet naar kijken.
|
|
Annalisa
27-4-2012
|
1-4-2012 9:57:05
eiii ik ben kinderverzorgster en wij trouwen op een vrijdag dus ben ik al 1 dag kwijt en mog nog maar 1 dag pakken en heb dit ervoor genomen de donderdag vr alles inorde te maken daarna is het toch 30 april en 1 mei
Groetjes
|
|
Sarah
18-5-2012
|
1-4-2012 10:11:16
Hey, bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Als ik zou gaan werken is het grotendeels toch wel omdat ik bij mijn kleuters wil zijn... en in mindere mate omdat ik mijn collega's extra werk zou geven. Hetzelfde prentje dan mijn avatar kleeft al sinds september op onze klaskalender en de kleuters zijn er echt mee bezig! Lijkt me zonde om er die week dan niet te zijn... Die woensdagmiddag en hele donderdag lijken mij ook voldoende om te poetsen enz, ook al is donderdag een feestdag en is er niks open... Maar ik heb 30 april en de 1e mei ook verlof. Komt allemaal in orde. Het is vaak zo dat ik voor mezelf al heb beslist, maar dan plots begin te twijfelen door wat anderen zeggen... Heb echt gemerkt dat, hoe meer ik vertel tegen familie en vrienden, hoe meer zij kritiek/bedenkingen hebben, waardoor ik ga twijfelen. Zwijgen is soms echt goud, helaas flap ik alles er altijd uit!
|
|
sarah
24-8-2012
|
1-4-2012 10:42:51
Wel in dat geval meid...volg je hart!!
|
|
Vicky
7-7-2012
|
1-4-2012 12:27:19
Hoi Sarah, Ik ben ook leerkarcht bij de kleinste kleuters. Ik ga mijn dagen vakantie ook niet nemen omdat ik mijn kindjes niet in de steek wil laten. Nu bij mij ligt het wel nog iets anders omdat wij trouwen in de vakantie en zowel ervoor als erna nog genoeg vrije dagen komen. Jij moet inderdaad zelf beslissen en kiezen waar jij je het beste bij voelt.
Heel veel succes! Groetjes, Vicky
|
|
Eline
7-7-2012
|
1-4-2012 12:35:20
Het klinkt alsof je geen vrij wil nemen, maar heb je op de vrijdag van je trouw al vrij? Dat is geen officiële vrije dag, dus als je school dan een brugdag doet, moet je daar ook een dag verlof voor nemen. Die dag zou ik dus zeker al nemen. En ik zou persoonlijk in jouw situatie de week erna ook wel één of twee dagen durven pakken, al is het niet direct de maandag. Een verlengd weekend het weekend na je huwelijk zou wel deugd doen, nee? Maar inderdaad, dit is jouw keuze, volg je hart.
|
|
Sarah
18-5-2012
|
1-4-2012 20:00:30
Hey Eline, wij maken die vrijdag de brug en dat is betaald... Onze school is privé en internationaal, dus onze vrije dagen zijn net iets anders. Na de trouw dagen vrijaf nemen, vind ik vreemd aangezien dan alles al achter de rug is :) en om uit te rusten, vind ik ook zo raar? Ik heb het hele weekend. Het is maar een trouwfeest, geen zevendaagse marathon die ik ga lopen :) Misschien neem ik een 'optie' op de woensdag voor de trouw, als er onverwachts nog 'problemen' opduiken. Auto's versieren moet ik al niet doen, ons huis is volop in verbouwing dus spic en span moet het ook al niet zijn en een ballonnetje ophangen zal wel nog lukken ;) Bovendien heb ik al heel wat 'to do's' gepland voor dit verlof! Op zich heb ik al vrije dagen genoeg, het komt wel slim... Onze huwelijksreis zal ook moeten wachten tot de grote vakantie, de pro's en con's van een juf...
|
|
Sarah
18-5-2012
|
1-4-2012 20:04:52
Hm, Eline, sorry, had gelezen dat je geen brugdag bedoelde ;) Nja, zal het allemaal eens navragen bij de directie en dus de woensdag in optie houden.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|