Nu Online
Momenteel zijn er 236 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgerlijk huwelijk dag voordien of niet?

1-4-2012 11:23:31
hei iedereen,

ik ben volop bezig met een keertje een dagplanning te maken omdat we deze week naar het districtshuis moeten onze burgerlijke trouw te gaan aanvragen. Dus ik heb 2 ' groffe' planningen gemaakt. Wat denken jullie? Op zich is er maar een goed uur verschil in de planning maar toch...

met:
vertrek bruidegom 8:00 normaal 30 min rijden => 15min speling
aankleden 8:15
aankomst suite kapellen 8:45 uurtje voor aankomen
vertrek naar antwerpen 9:45 normaal 30 min rijden => 15min speling
burgerlijk huwelijk 10:30
einde burgerlijk huwelijk 10:45
aankomst lunch 11:30 suite vertrekt voor lunch naar ons appartement
fotoshoot 11:00 13:00 2 uur fotoshoot MET rijtijden inclusief
aankomst bruidspaar na fotoshoot 13:00 uurtje voor bruidspaar om te eten en opfrissen
transport nr kathedraal 14:00 10 minuutjes rijden gemiddeld ( 20 min speling)
begin kerkelijke trouw 14:30
einde kerkelijke trouw 15:30
lanterfanten aan de kathedraal 16:00 30 minuten lanterfanten
receptie 16:30 10 min rijden, 20 min speling
einde receptie 18:30 half uur uitloop voorzien
begin tweede receptie 19:00
aan tafel 20:00
binnenkomst avondgasten 22:00
opening dessertbuffet 22:30 half uurtje speling voor laatkomers
openingsdans 23:00

zonder:
vertrek bruidegom naar bruid 9:15 normaal 30 min rijden => 15min speling
aankleden 9:30
aankomst suite kapellen 10:00 1 uur foto's met suite en dan lunch in kapellen
fotoshoot 11:00 13:00 2 uur fotoshoot MET rijtijden inclusief
aankomst bruidspaar na fotoshoot 13:00 45min voor bruidspaar om te eten en opfrissen
transport nr kathedraal 13:45 normaal 30 min rijden => 15min speling
begin kerkelijke trouw 14:30
einde kerkelijke trouw 15:30
lanterfanten aan de kathedraal 16:00 30 minuten lanterfanten
receptie 16:30 10 min rijden, 20 min speling
einde receptie 18:30 half uur uitloop voorzien
begin tweede receptie 19:00
aan tafel 20:00
binnenkomst avondgasten 22:00
opening dessertbuffet 22:30 half uurtje speling voor laatkomers
openingsdans 23:00

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 798

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik1-4-2012 13:30:34

Sara, Wij hadden ongeveer hetzelfde, en dan ook het prijsverschil... En wij hebben uiteindelijk gekozen om het over twee dagen te spreiden om praktische redenen: - parkeerplaats en bereikbaarheid aan het stadhuis, - beperkte zitplaatsen en beperkte ceremonie (uiteindelijk toch maar 10 minuten) Daarom hebben wij gekozen iedereen uit te nodigen in de kerk, en voor het gemeentehuis gewoon met het gezin te gaan. En we hebben nog geen moment spijt gehad van die keuze, want je kan langer slapen/rustiger opstaan, je hebt meer vrijheid en speling in je tijdsschema, ... Maar het is vooral jullie keuze, wil je in je jurk naar het stad, en wil je daar ook iedereen erbij of niet? want je dagplanning lijkt in beide gevallen haalbaar Want ik ken evenveel koppels die het wel op 1 dag doen en dan nog rustig de tijd hebben om alles te combineren :) Succes met de keuze!

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik1-4-2012 15:27:21

Hoi,

Wij gaan op 25 mei al trouwen voor de wet (is gemakkelijker om nu al te trouwen voor de wet vanwege de aankoop van ons huis).
We waren wel zowiezo van plan om op een andere dag te trouwen voor de wet en dan enkel iets eten met dichte familie en de getuigen.
de dag zelf wordt al druk genoeg
Ik zie ook nergens haar en make up staan en ontbijt (ook belangrijk daar voldoende tijd voor te rekenen)

groetjes
Ellen

Katrien
23-6-2012
 Meld misbruik1-4-2012 21:40:54

Hallo daar,
Wij trouwen op 22 juni voor de wet, en den 23ste voor de kerk.
Normaal gezien hadden we de twee plechtigheden voorzien op 1 dag (het burgerlijk huwelijk lag zelfs al vast :D), maar toen hadden we na veel nadenken toch besloten om de trouw te spreiden over twee dagen.
Heel mijn familie komt namelijk uit de Limburg :) en die wilden er allemaal al van 's morgens vroeg bij gaan zijn (en na het avondfeest blijft de helft nog eens slapen).
Op zich al vermoeiend, maar omdat ons mama (die ook de gastvrouw is) zware reuma heeft en door de medicatie snel moe wordt, hebben mijn verloofde en ik besloten om gespreid over twee dagen te trouwen.
Trouwens, onze dagplanning is veel rustiger nu, veel meer ruimte om echt te genieten en bovendien kunnen we op beide dagen een uurtje langer ''uitslapen'' :D (heel belangrijk voor de verloofde :D).
Laat zeker weten wat het geworden is!
Groetjes

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik2-4-2012 15:49:00

Ik ben persoonlijk geen voorstander van een huwelijk verspreid over verschillende dagen, omdat dat de magie doorbreekt... Want de tweede keer ben je eigenlijk al officieel getrouwd, maar ga je nog eens opnieuw doen alsof... En welke dag neem je dan als je huwelijksdatum? De dag waarop je officieel getrouwd bent? Of de dag waarop al de rest denkt dat je getrouwd bent?

Dus ik zou in jouw plaats kiezen om alles op 1 dag te doen...
Groetjes,
Veerle

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...