Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafelschikking: Verzoekjes van gasten

2-4-2012 11:13:19
Hallo allemaal,

Met nog 4 maanden op de teller beginnen wij ons vele voorbereidingswerk al beetje per beetje af te ronden.
We maakten een mogelijke tafelschikking op, en printten hierbij de naamkaartjes, met bijpassend tafelsymbool erop al af.
We hebben genoeg speling voor mensen die eventueel afvallen, dus zou het een kwestie zijn van gewoon de mensen eruit te halen die niet komen.

Maar nu kreeg ik een e-mail van een nicht van mn verloofde, dat ze per sé bij een andere nicht wilt zitten, of ik daar rekening mee zou kunnen houden ...
Ik heb haar gewezen op het werk dat we al verricht hebben omtrent de naamkaartjes, maar weet niet goed of ze dit begrijpt.

Hoe reageren jullie op verzoekjes? Houden jullie rekening met wensen van gasten?

Groetjes

tiffanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 929

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:38:49

Ik houd daar rekening mee, ja. Ik vind trouwens als die nicht nu een mailtje stuurt om dat te vragen, dat dat ruim op voorhand is, gezien je pas eind juli trouwt. Zij kan toch niet weten dat jij nu al je tafelschikking gemaakt hebt en zelfs al de naamkaartjes geprint. ik vind dat persoonlijk heel vroeg hoor.

Ik had ook al ruim op voorhand een voorlopige tafelschikking gemaakt die ik dan kon aanpassen naargelang de bevestigingen (en vooral afzeggingen natuurlijk). Ik heb het serieus mogen omgooien, om toch een beetje 'evenwichtige' tafels te hebben.

Het is niet leuk om dat op het laatste moment allemaal nog aan te passen, maar je kan dat nu eenmaal pas definitief maken als je alle antwoorden hebt. Ik heb ook wel even gevloekt toen mijn neef drie dagen na onze deadline me vroeg of hij zijn vriendin mocht meebrengen, maar gelukkig had ik nog niet geprint. Nu wel, dus hopelijk geen nieuwe liefjes meer die op 't laatste moment nog aangekondigd worden

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik2-4-2012 11:44:39

Hoi,

Ik zou er toch ook rekening mee houden hoor... Bij ons hebben voornamelijk onze broers en zussen al aanvragen gedaan wat betreft tafelschikking en daar zullen we dan ook rekening mee houden. Het zou anders zijn moest ze dat een week op voorhand doen, maar nu vind ik dat die nicht eigenlijk juist wel rekening houdt met het feit dat jij al veel op voorhand doet.
Ik vind ook wel dat jij al redelijk vroeg bezig bent met de tafelschikking en naamkaartjes en zo... Misschien moet ik toch ook een beetje in gang schieten op dat vlak :)

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik2-4-2012 12:09:10

Ik ben blij dat ik zo vroeg ben met alles, want door de plotse kanker van mijn schoonmoeder moeten wij heel veel over en weer naar daar, en aangezien zij in Oost-Vlaanderen woont, en wij aan de kust, zijn we meteen een hele dag kwijt.
De laatste tijd heb ik niets meer voor de trouw kunnen doen...

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik2-4-2012 12:30:18

Hoi Tiffanie,

Persoonlijk zou ik toch rekening houden met haar vraag. Het feit dat ze het zo ver op voorhand vraagt, wil toch wel zeggen dat het heel belangrijk is voor haar.

Groetjes

Sofie

Meld misbruik2-4-2012 14:00:32

Ik zou er ook rekening mee houden. Aan tafel zitten met mensen die je niet zo fijn vindt, of gewoon liever aan een andere tafel willen zitten, is absoluut niet leuk en kan je avond vergallen (ik spreek uit ervaring). De bedoeling is toch ook wat dat je gasten een leuke avond beleven?

Ik denk in elk geval dat je héél vroeg bent met een tafelschikking en dan zeker nog met het drukwerk ervoor. Wij trouwen over minder dan twee maanden en ik ben er nog niet eens aan begonnen...

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik2-4-2012 17:18:02

Dag Tiffanie

Ik heb zonet ook al eens een voorlopige tafelschikking gemaakt om al eens een idee te hebben. Ik noem het een voorlopige schikking, omdat de uitnodigingen nog niet verstuurd heb en dus ook nog niet weet wie nu effectief wel en wie niet komt. Ik veronderstel dat jij ze ook nog niet verstuurd hebt, aangezien je twee weken na mij trouwt. Dan kan je toch nog hier en daar een aanpassing maken?

Ik zou er dus ook wel zeker rekening mee houden, hoor. Het laatste huwelijksfeest waar wij op gevraagd waren, zaten we aan tafel met allemaal mensen die we niet kenden (maar zij kenden elkaar wel en waren nogal asociaal...). Het was dan echt niet leuk om dan zo meer dan drie uur aan tafel te zitten. Het is toch de bedoeling dat iedereen zich amuseert op je feest, dus ik zou dat toch proberen te realiseren, in de mate van het mogelijke.

tamara
30-3-2012
 Meld misbruik2-4-2012 17:32:15

ik heb er rekening mee gehouden
op de avond zelf zijn er zelfs 2 mensen bij mij gekomen tijdens de receptie om te vragen of ze toch nog met iemand mochten van plaats wisselen.
ik heb gezegd dat, als iedereen akkoord is die moet wisselen, het voor mij geen probleem was.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik2-4-2012 19:43:12

wij gaan mensen gewoon aan een tafel toewijzen en da ze zelf uitverchten naast wie ze gaan zitten ;-)

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik3-4-2012 13:52:46

Ik begrijp dat je het enorm vervelend vindt om nu nog dingen te gaan aanpassen, omdat de naamkaartjes al gedrukt zijn. Daarom zou ik het nu niet direct gaan veranderen, maar dit wel onthouden. Misschien komen er andere dingen bij die ook aangepast moeten worden (bijvoorbeeld door mensen die niet komen) en dan kan je het alsnog doen.

Zelf zou ik hier, in de mate van het mogelijke, absoluut rekening mee houden.
Bij ons heeft ook iemand gevraagd of het mogelijk was om zeker niet bij een andere persoon aan tafel te zitten. Nu wisten we al dat ze ruzie hadden, dus hadden we hier al voor gezorgd.
Uiteindelijk zaten er bij ons ook heel wat mensen de helft van de tijd aan een andere tafel dan waar wij ze oorspronkelijk geplaatst hadden. Dit vonden wij totaal niet erg, tenslotte moet het ook voor hun leuk zijn.

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 14:35:49

Er is nog een verschil tussen niet bij een bepaald persoon willen zitten of per sé bij een bepaald persoon willen zitten.
Nu, zal wel zien wat ik kan doen. Zal afwachten wie komt en wie niet komt.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...