Nu Online
Momenteel zijn er 284 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

problemen feestzaal

3-4-2012 21:05:34
Beste mede bruidjes,

Ik heb een probleem met onze zaal voor ons feest. Een jaar geleden hebben we die vastgelegd. Toen stond er een prijslijst op internet waar we alles mee konden uitrekenen. Nu hebben we enkele weken geleden ons 2de voorschot betaald en zegt de patron: je moet maar eens kijken op de site, er zijn een aantal aanpassingen gebeurt. En hij gaf het voorbeeld dat het de drank voor na het eten niet meer tot 4uur is maar tot einde feest. Wij hebben een week geleden dus een naar de site gesurft en alles opnieuw uitgerekend en komen tot een verschil van minimun 2000EURO boven ons vorige berekening!!! Een aantal leuke veranderingen zijn :
- cava : van 32 naar 39 euro de fles (minimum)
- drank tijdens menu: van 14 euro pp voor bier en fris (3 euro de fles water) naar 23 alles in
- drank na menu: van 15 naar 21 euro en einde feest is eigelijk gewoon een halfuurtje later..

Komt daar ook nog bij dat het geven van de voorschotten ook veranderd is. Blijkbaar moeten we de week voor het feest 90% betalen en 10% op de avond van het feest zelf! Is dit officieel niet 50% voor en 50% achter feest?

We hebben al 2 voorschotten gegeven en al een contract opgemaakt (bij eerste voorschot) daar staat de datum en regels van annulatie enzo in maar niks ivm de prijs of de voorschotten. dat staat in de brochure online waar vanonder instaat: deze brochure vervangt alle voorgaande...

Ik zit op de moment met mijn handen in mijn haar... Dat hij opslaagt is niet abnormaal maar toch niet met 2000-3000 euro ... Heb nu een mail gestuurd en nu hopen dat hij snel reageert...

Groetjes, Stefanie

stefanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1637

Joke
25-5-2013
 Meld misbruik3-4-2012 21:14:10

Dat kan toch echt niet? En al zoveel voorschot moeten geven?? Mag ik vragen welke zaal dat is?

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik3-4-2012 21:18:32

Hallo,

Jammer dat dit niet in het contract staat.
Maar eigenlijk is dit van hun uit niet correct vind ik.
Jullie kozen wrs die zaal een jaar geleden omdat het toen mooi en betaalbaar was.
Moesten jullie nu moeten kiezen, dan hadden jullie waarschijnlijk deze zaal niet gekozen.
Misschien stom om een advocaat onder de arm te nemen, maar ik denk wel dat jullie je gelijk kunnen halen. Staat de datum dat je het contract tekende op het contract?
(ps: kijk eens rond naar een andere zaal, daar doe je niets mis mee)

stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 21:28:03

Hey Joke,
De zaal ga ik niet zeggen voor niet te veel in de problemen te komen , je weet maar nooit e... Het is de kanten van lokeren...Mochten er mensen zijn die dit willen weten wil ik dit wel via een mailtje sturen (Zou niet willen dat iemand hetzelfde voorheeft)

Hey Nikki, idd als we dit wisten hadden we wel achter een andere zaak gekeken.. De datum staat er idd bij 7 april 2011 maar het probleem is dat er ook in het contract staat : De prijsoffertes vanwege de feestzaaluitbater zijn vrijblijvend en gebeuren zonder enige verbintenis.We hadden verwacht dat hij ging opslagen ( een 2% staat in de brochure) maar dat is een 300-400 euro dat er normaal bij komt.. Nu is het minstens 2000-3000 euro he... En idd mijn vriend en ik zijn ook aant denken om eens te horen bij een advocaat..

stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 21:29:43

Voor mijn begin post dus te corrigeren : er stond wel degelijk iets in van de prijs...

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik3-4-2012 22:08:43

Hey Stefanie,

Als het niet specifiek in je contract staat dat de prijs hetzelfde blijft, denk ik dat je hier niet echt veel zal kunnen aan doen.
Het is wel een groot verschil met hetgene voordien. In jou plaats zou ik dit toch eens voorleggen aan de feestzaal en zien wat hun reactie is.

Wat het voorschot betreft: Dit zal waarschijnlijk wel in uw contract staan en ik zou dus niet ingaan op hun nieuwe voorwaarden. Normaal gelden de voorwaarden die er op het moment van ondertekenen waren. Waarom teken je anders een contract?? Toch niet omdat zij dit, wanneer het hen uitkomt, zomaar kunnen veranderen.
Ook het resterende bedrag moet je zeker niet betalen op de dag van je feest zelf.
Als je nu nog iets moet betalen van voorschot, vraag dan maar een voorschotfactuur waar ook je vorige betalingen reeds opstaan. Mochten ze toch afkomen, op de dag van uw feest, om het resterende bedrag te betalen, vraag je gewoon de factuur en zeg je dat je dit zal overschrijven. Ik durf er al op wedden dat ze op die avond wel niet zullen klaar staan met een factuur.

Je niet laten doen zou ik zeggen.

Groetjes

Sophia

Meld misbruik3-4-2012 22:11:05

Ik begrijp volledig hoe jullie je hierbij voelen, dat zou bij mij ook een serieuze streep door de rekening geweest zijn. Maar... ik vrees dat een advocaat jullie niet gaat kunnen helpen. Het is al gebleken in eerdere posts van andere mensen dat dit bij meerdere zalen is gebeurd de laatste jaren, en spijtig genoeg zijn die mannen heel goed ingedekt.

Stefanie
5-5-2012
 Meld misbruik3-4-2012 22:26:49

Hey, ik denk dat ik weet welke zaal het is. Is het toevallig in West-Vlaanderen? Wij zijn ook naar soortgelijke zaal gaan kijken, je moet bijna alles op voorhand betalen en zij hebben geen verplichtingen ten opzichte van jou maar jij wel een hele hoop ten opzichte van hen.

Dat was voor ons de doorslag en dat wordt trouwens bijna nooit gedaan toch, je vooraf het ganse feest al laten betalen terwijl je nog niet eens weet of het goed was.

stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 22:35:01

In het contract staat enkel dat de eerste 2 voorschotten op een bepaalde datum moeten worden betaald (in orde) we hebben er ook een bonnetje van gekregen. Maar voor de volgende voorschotten staat er niks in het contract... Nu besef ik wel hoe het komt dat we bijna alles voor de trouw als voorschot moeten geven: Omdat een aantal mensen hier op het forum die bij dezelfde zaal zijn geweest, achteraf niet de verhoogde prijs betaald hebben maar de oorspronkelijke prijs...

sophia: info vragen kan geen kwaad e :) En idd het is een grote streep! We zijn eens aant zien of we eventueel een andere zaal kunnen vinden...Alleen spijtig dat we dan wss volledig ons voorschot kwijt zijn ....

sven
10-8-2012
 Meld misbruik3-4-2012 22:41:16

hey

kzou er zeker is naar informeren want ze kunnen u vanalles wijsmaken. Wij hadden ook zo een probleem, zaal betaald en paar maanden erna nog een voorschot en nu is onze zaal failliet .

Hoor er maar eens goed achter wat ze wel en niet mogen

grtjs vanessa

stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik3-4-2012 23:00:54

naamgenootje: Nee het is in Lokeren in Oost-Vlaanderen :)

vanessa: idd we hadden het beter op voorhand geweten, dan was ik er niet aan begonnen. We hebben al een paar mails gestuurd naar andere zalen die wel betrouwbaar lijken en waar wel goede commentaar van komt.

Als antwoord op de mail voor de prijsverhoging: de brochure is aangepast volgens de huidige berekening van de kosten...Wat moet nen mens daar nu op antwoorden...

Lieselotte
4-8-2012
 Meld misbruik4-4-2012 9:06:13

Hey stefanie,

Ik weet perfect welke zaal je bedoelt, wij geven daar ook ons feest,
en hebben voor dezelfde feiten gestaan!
Je kan daar dus helemaal niks aan doen,
want het staat letterlijk omschreven op de website dat hij te pas en te onpas zijn prijzen mag opslaan.
Het is inderdaad een serieuze hap in het budget.
Ik was daar toen ook helemaal niet goed van!!!
Wij hebben hem onmiddellijk gebeld,
maar hij zei dat dit normaal was en dergelijke,
maar natuurlijk na een voorschot van 2x 1000€ ga ik niet zeggen salu en de kost,
want zoveel geld laat ik hem niet zomaar achter.!
Want voorschotten worden niet terugbetaald.

Langs de andere kant zal het eten enzo allemaal dik in orde zijn (heb al goeie referenties gehad) en het is allemaal vers enzo, dus dat is dan ook weer een groot verschil in
vergelijking met andere feestzalen.

Maar het is inderdaad niet leuk om op zo een manier behandelt te worden.
Maarjah...
Heb gehoord dat men goede afspraken moet maken daar om achteraf niet voor onverwachte kosten te staan.
Dus als je de menu enzo gaat vastleggen stel ik voor alles met prijzen op papier te laten zetten, zo is er achteraf geen discussie.

Groetjes!

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik4-4-2012 10:03:36

Hey,

Is inderdaad niet correct...

En zou er kunnen verwacht worden dat bij jullie nog steeds de prijzen gehanteerd worden die geldig waren bij het boeken van jullie feest... persoonlijk zou ik dit toch proberen aan kaarten. Want anders hadden jullie mms gekozen voor een andere zaal...

Alvast veel succes en persoonlijk kan dit echt niet... maar is maar mijn idee....

Veel groetjes Ellen

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik4-4-2012 14:04:36

Wiij zijn getrouwd in kasteel de rozerie in Aalst, daar zijn de prijzen, de prijzen die tellen bij het vastleggen van de zaal en het menu. Dus wij reserveerden mei 2010 voor huwelijk augustus 2011 en het was die prijs.....en wat Lise lotte hierboven schrijft, daar zijn ze niet alleen eerlijk maar we kregen ook VERSE produkten hoor, zij wil zeggen dat ze nu meer zal betalen maar dat het zer lekker zal zijn, wat een redenering.!

Succes!

stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik4-4-2012 19:44:41

ik weet dat het eten er heel lekker is, ben al eens gaan proefeten met de ouders.. dat heeft toen de doorslag gegeven... maar zoals hierboven 2000 euro weggooien voor een andere zaal vind ik ook stom :s . volgende afspraak neem ik mijn moeder mee en gaan we proberen voor alles op papier te krijgen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info