Terug naar overzicht
Hey Isabelle,De ringen worden in het gemeentehuis ook standaard gegeven. Als je dit NIET wilt, moet je dit op voorhand in het gemeentehuis vragen.Als je enkel voor de gemeente trouwr, kan je vaak ook wat meer tijd vragen - een 30 minuten of meer...Veel succes met de voorbereidingen!Groetjes,Katrien18/08/06
Hoi Isabelle,Wij trouwen op 09/09/06. Normaal worden ringen niet standaard gegeven in het gemeentehuis, als je dit wel wilt, moet je dit expleciet zeggen voor de plechtigheid begint (hebben dit vernomen van onze getuige die vorig jaar getrouwd is, dus ben zeker van mijn stuk). Bedankt voor je mailadres, zal je bij mijn contactpersonen zetten en mijn mailadres doorgeven, als je dan nog dingen wilt vragen, kan ik er nooit overkijken.Groetjes,Carine
Tiens en ik ben er zeker van dat bij ons de ringen wel standaard gegeven worden, want ben dat gaan vragen op het gemeentehuis. Ipv wel-niet spel te spelen, 't zal verschillen van gemeente tot gemeente blijkbaar. Dus we hebben allebei gelijk ;-)
hoibij ons (leuven) vroeg de gemeenteambte dit bij het aanvragen van het huwelijk. 't is gewoon één van hun standaardvraagjes. ze schrijven dan op of je ze wel of niet in het gemeentehuis wil wisselen en de schepen van dienst kan dit dan zien op jullie dossiertje.nieke
bij ons vroegen ze bij inschrijving op gemeente ook - volgt er nog andere plechtigheid ja/neen - ringen uitwisselen ja/nee dan weten ze of de schepen script A of script B af moet lezen.