Nu Online
Momenteel zijn er 615 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruidsjurk-stress!

5-4-2012 0:07:07
Pfff... Vandaag de 5de winkel bezocht. Nog steeds geen WAUW-gevoel gehad en ondertussen misschien al 40 jurken aangehad. Bij Le Chapeau geweest vandaag. Goede start gehad met verkenningsgesprek, daarna ging het bergafwaarts met de sfeer. Ik moest elke jurk analyseren. Waarom ik wat mooi vond en waarom niet. Heel vermoeiend. Of je vindt een jurk mooi of niet. Move on to the next. Het kostte me echt zoveel energie. Er was 1 jurk die ik wel mooi vond, maar geen wauw-effect. Het leek alsof die verkoopster mij die jurk wilde opdringen. Na 3 uur echt heel ontgoocheld buitengestapt. En ik trouw al in september dus ik moet echt doorwerken met het vinden van mijn bruidsjurk. Pfff.... ik zie het effe niet meer zitten. Ik lees veel goede ervaringen met Koonings? Misschien wel zinvol om naar een winkel te gaan waar ze veel jurken hebben? Wat denken jullie?

Liesbeth
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1299

tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 0:17:13

vol houden ik heb mijn wow jurk in de 6 de winkel gevonden en twas totaal niet wat ik voor ogen had maar direct princesse gevoel en big smile . Nochtans super veel mooie jurk aanhad in de stijl die ik voor ogen had . Bij de laatste winkel begon ik wat wanhopig te geraken (maar khad toch nog winkels in mijn hoofd die ik anders ging bezoeken) daar zijn we vanaf 0 gestart geen voorkeuren gezegd enkel moest wit zijn van huby to be en what do you know de 1ste jurk was prijs :)

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik5-4-2012 7:18:24

hey, kijk eens op verschilledne websites, en als je daar een jurk hebt van " dit zou hem wel eens kunnen zijn", dan kan je deze bestellen bij Koonings zonder aankoopverplichting.

ik heb het zo ook gedaan ( heb een jurk van La Sposa) Zij waren de enige die mijn jurk wouden bestellen ZONDER aankoopverplichting, en het is deze ook geworden :-)

Groetjes, en good luck!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 8:26:59

Dag Liesbeth,

Hier ook een 7-september bruidje!
Ik denk...als je al veel verschillende stijlen gepast hebt, dat je nog meer begint te twijfelen.
Misschien is Koonings wel een goeie optie, grote winkel en veel verschillende merken en stijlen van jurk.
Je kan ook eens aan het tekenen slagen en voor jezelf is tekenen wat je mooi vindt...gewoon abstract...is het dan A-lijn of iets anders? En misschien zo verder denken aan wat je mooi vindt...
Natuurlijk, een idee kan soms ook iets anders zijn dan wanneer je een jurk past...ik wou bijvoorbeeld in eerste instantie iets vrij sober, beetje de stijl van Marylise. Nadien vond ik Maggie Sottero heel mooi, maar de jurken bleken toch iets te bombastisch voor mijn figuur. En uiteindelijk een ladybird jurk gekozen...waarvan ik eerst zei 'Nee zene...zo iets wil ik NIET!'. Heb de jurk gepast en hopla...die is het geworden...ze was héél mooi.

Dus best hoofdje leegmaken en vanaf 0 beginnen ;-)!
Het komt wel goed!

groetjes!

Vicky
9-6-2012
 Meld misbruik5-4-2012 8:28:06

Ik heb hetzelfde gehad bij Chapeau, echt waar! Ben er echt met tranen in mijn ogen buiten gegaan, en met een superslecht gevoel...

Ik ben dan naar JPC geweest en daar hebben ze me echt supergoed geholpen. De jurken die ze hadden gekozen voor mij waren één voor één prachtig en uiteindelijk was het zelfs moeilijk om te kiezen. Echt een aanrader!

Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik5-4-2012 8:35:06

Hoe ervaringen toch kunnen verschillen van persoon tot persoon :-) Ik ben supergoed geholpen bij Le Chapeau en heb uiteindelijk mijn jurk daar ook gekocht. Bij Koonings ben ik ook geweest, en daar ben ik met een slecht gevoel buiten gegaan... Ik denk dat er echt heel veel van de verkoopsters afhangt...

Voor je jurk zou ik ook van 0 beginnen en kijken wat je mooi vindt. Uiteindelijk is mijn jurk ook totaal iets anders geworden dan wat ik eerst voor ogen had!

Veel succes nog met je zoektocht, en wees gerust: die ene jurk hangt wel ergens in de winkel!

Groetjes
Melissa

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik5-4-2012 8:50:13

ik zou ook zoals hierboven al is aangehaald met een open mind naar de volgende winkel gaan en misschien de situatie eens aan de verkoopster uitleggen en haar eens een keertje dingen laten aandragen en gewoon is wild doen en iets passen dat je nooit zou aandoen op eerste zicht. Dat heb ik ook aan de verkoopsters gevraagd, ga eens iets halen dat totaal anders is gewoon om het verschil te zien en er zijn mooie jurken uitgekomen.

nog veel success en niet stressen DE jurk is er zeker, net zoals DE man ;-)

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik5-4-2012 10:47:54

Misschien heeft het niet met de hoeveelheid jurken te maken maar met het type jurken. Misschien moet je eens rondkijken of er binnenkort een show is van een winkel met bruidskledij? Dan heb je al eens een zicht van alle stijlen die ze in een winkel hebben. Zo heb ik het ook gedaan.

Ik had ook schrik dat ik geen jurk zou vinden. Ik wou wel een trouwjuk, maar als ik bijvoorbeeld in een bruidsboek bladerde, zag ik mezelf in geen enkele van de wel 200 jurken die daar in staan. Op de websites het zelfde.

Ik ben dan allereerst outside the box gaan denken, mijn jurk komt van een niet-traditionele bruidswinkel, van een ontwerpster met een unieke en in mijn ogen super smaak op vlak van bruidsjurken (Envie in Maastricht). Toen ben ik voor het passen eerst naar een show van hen geweest. Daar zag ik voor het eerst dé jurk (aan een model dus die er mee aan het rondstappen was) die ik wauw vond. En toen heb ik een afspraak gemaakt om die jurk te passen, en het wauw gevoel was nog veel sterker. Alsof die jurk speciaal voor mij was gemaakt. Ze hebben mij er toen ook nog enkele andere laten passen, maar ik had mijn idee gevonden. Hij is wit, wel een trouwjurk, maar helemaal geen princessenjurk, want dat staat mij helemaal niet.

Niet stressen, je hebt nog wel even de tijd. Zeker als je niet voor de typische merken of typische winkels gaat, duurt dat geen maanden vooraleer jouw jurk er is.
En zo in die bruidswinkel, dat vond ik helemaal geen leuke ervaring. Zelfs als je dé jurk gevonden hebt. In de jurken geholpen worden, je mening moeten geven over dit of dat detail. Had me dat veel romantischer voorgesteld.

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik5-4-2012 11:42:08

Hey,

Heb hier eerder deze week een berichtje gepost.... over Le Chapeau... en ben eerst zeer goed verder geholpen door verkoopster (heeft haar ontslag er gegeven en werkt er niet meer)... maar bij het uiteindelijk betalen van de jurk hebben wij er echt woeker praktijken ervaren...

zeer on klantvriendelijk behandeld... ze hebben mooie jurken maar zou niemand aanraden om met hen in zee te gaan... (mijn jurk is tevens te kort af gedaan... dat wou ik de vorige keer niet vermeden... dus ben ik op zoek naar platte schoenen maatje 43 niet zo evident...., geluk had ik een hak van 8 cm....

wij zijn er letterlijk met de tranen in ons ogen vertrokken: in Le Chapeau)

JPC ook al heel goede commentaar van vernomen.

Veel groetjes Ellen

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik5-4-2012 11:44:42

Hey,

Je zal zeker iets vinden dat je heel mooi staat!

Je hebt wel nog even...

Groetjes Ellen

Liesbeth
19-5-2012
 Meld misbruik5-4-2012 15:19:24

Hey Liesbeth,

Ik had hetzelfde...tot ik naar Rotterdam ging! Toegeven, het is eindje rijden, maar de vriendelijkheid, de behulpzaamheid, het echt luisteren, WAUW. Ik kan iedereen de Honeymoonshop aanraden! Ongelofelijke service, lieve, enthousiaste verkoopsters die eerlijk en open zijn. De keer dat ik mijn jurk ging kiezen waren mijn mama, zus en vriendin erbij en allemaal werden we behandeld als prinsessen, eens de jurk gekozen was, was de verkoopster al bijna even blij als wij! Gisteren ben ik voor de eerste pas geweest en ook dit was een droom!

Succes, je vindt zeker en vast een prachtjurk!

Groetjes,

Liesbeth

Marie-Line
13-10-2012
 Meld misbruik5-4-2012 20:08:52

Hoi,

Ik heb inmiddels ook al in een 5-tal winkels gepast en trouw in oktober dit jaar. Ik heb al 2 kleedjes gehad waarvan ik dacht dit is het (bijna...), Maar ze misten net dat iets waardoor ik wauw zei. Ik weet niet meer welke winkels ik nog moet doen. In Le Chapeau hebben ze dezelfde merken als van de andere winkels, dus lijkt me zinloos.
Ik overweeg nu om toch eens naar Koonings te gaan, maar het is wel 2.5 uur rijden voor mij. Mijn moeder ziet het echter niet zitten om zo ver een kleedje te gaan halen+ dat we dan nog een aantal keren terug moeten.
Ik heb al overwogen om eentje te laten maken op maat, want ik weet inmiddels wel wat ik wil en waarmee ik sta. Andere mensen raden me dat dan weer af omdat je niet weet of het wel goed komt...

Kan er iemand nog winkels aanraden in West- en Oost Vlaanderen?

Groeten

ps: Bij Prima Donna in Deerlijk zijn we echt super ontvangen geweest!!!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik5-4-2012 21:47:41

Hey,
Ik heb vijf winkels gedaan, oa ook Le Chapeau...ook bij mij zeer nagatieve ervaring. Diezelfde dag naar het Bruidshuis (kleine winkel) en daar mijn kleed gevonden. Het is er één van Marylise geworden. Ik heb verschillende merken en stijlen gepast...het moet ook wel klikken met de verkoopster vind ik. Een echt "wauwgevoel" waarvan zoveel bruidjes spreken had ik niet echt, maar na mijn eerste en tweede pas zag ik dat het gewoon mijn droomkleed is.
Je gaat zeker iets vinden.
Succes met de zoektocht!

Groetjes,
Sonja

Els
2-6-2012
 Meld misbruik6-4-2012 9:33:49

Hey,

de eerste winkel die ik bezocht was ook Le Chapeau in Antwerpen. Heb daar heel wat mooie kleedjes aangehad maar nooit het 'wauw-gevoel' gehad. Een paar keer terug geweest ook naar daar, omdat ik toch twijfelde. Bij elke pas moest ik ook uitleggen wat ik er niet mooi aan vond, wat ik anders zou willen zien, ... Vond dit inderdaad ook vermoeiend. Mijn zus vond haar kleed daar 3 jaar geleden en was er ook tevreden, denk dat het ook een beetje afhangt welke verkoopster je hebt enzo.
Ik heb mijn kleed dan gevonden in La Sposa in Roeselare. Heel vriendelijke mensen, goed geholpen, ook paar keer teruggeweest en niks was hen te lastig. Ik heb mijn kleedje uiteindelijk daar gekozen en ben super tevreden over hun werking. Mijn zus in 3 jaar geleden getrouwd en toen kwam mijn suitekleed van daar. Er moest het één en ander verandert, ingelegd,... worden en we waren héél tevreden over het naaiwerk. Wat ik ook wel héél belangrijk vind...

Succes nog met je zoektocht en je vindt zeker iets waar jij je goed in voelt! Plots is het daar...

Groetjes,
Els

iris
30-6-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:10:31

Oh ja dat analysepraatje bij Le Chapeau. Ik ben er echt op afgeknapt. Voor een winkel met zo'n reputatie in Antwerpen en omstreken vond ik het daar trouwens maar duf en donker. Bij JPC voelde ik me meteen op mijn gemak en daar heb ik alleen maar wauw-kleedjes aangehad. Ons mama kreeg elke keer een krop in de keel, dus een echte hulp om te kiezen was ze niet :-)

Liesbeth
7-9-2012
 Meld misbruik6-4-2012 17:27:30

Bedankt allemaal voor jullie reacties. De ene trouwjurk zit er gewoon tussen, ik moet haar alleen nog vinden . Ik word alleen een beetje ongeduldig.

Lesley
4-5-2012
 Meld misbruik28-4-2012 21:33:01

Ik heb zelf geen ervaringen bij Le Chapeau. Maar ik wil je echt wel AFRADEN om naar Farah Love in Zwijndrecht te gaan!Ik heb er gelukkig wel mijn droomjurk gevonden...maar de onbeleefdheid, onbeschoftheid en de oneerlijke praktijken die de eigen bazin daar doet...nee sorry, mij zien ze daar nooit meer!
Ik heb vandaag "gelukkig" mijn kleed kunnen afhalen, nadat het door de assistente ter plaatse toch nog even aangepast moest worden, ondanks ik er afgelopen dinsdag nog was geweest! Maar "madam" vond het toen niet nodig om alles af te spelden met alle gevolgen vandien...
"Madam" was er vandaag ook niet en das misschien maar 't beste want ik denk dat ik ze vanachter haar toog had getrokken!
Die spreekt zichzelf constant tegen, en blijft maar tegen u uitpakken met haar 19 jaar ervaring....echt hoe dat zij dat daar al 19 jaar uithoudt is me een raadsel, aan de service ligt het zeker niet want die is barslecht!
Een echte afknapper, maar ik ga er mijn dag niet door laten verknoeien, de jurk is wat ik echt wou.
Zijn er trouwens nog mensen met slechte ervaringen met Farah Love?
Groetjes, Lesley

Marie-Line
13-10-2012
 Meld misbruik30-4-2012 16:01:09

Amai, ik heb ook dat analysepraatje bij Le Chapeau gehad... niet dat ze enige rekening houden met het vooropgestelde budget!
+ het klikte totaal niet met de verkoopster die ik had
Ik heb de beste ervaringen gehad in de kleinere winkels.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info