Nu Online
Momenteel zijn er 614 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes om mijn vader te herdenken

5-4-2012 19:18:48
Hallo iedereen op 25 mei is het zover dan stappen mijn partner en ik na 12 jaar samen en 2 bengels eindelijk in het huwelijksboodje.
Het is altijd mijn wens geweest om voor mijn 30ste te trouwen, en dit jaar is het zover ik word in augustus 30
daarom wilde mijn partner er dit jaar eens werk van maken.
Ik ben hier heel gelukkig mee en kijk er echt naar uit.
Maar ik pieker me suf naar ideeên om mijn papa er even bij te betrekken en te herdenken die ik in mei dan helaas 11 maand verloren ben. Ik mis hem enorm, en weet zeker dat ik hem die dag ook enorm zal missen.
Mijn mams en ik spraken wel al af om die dag s'morgens samen naar het kerkhof te gaan!
Als ik er bij stil sta dat als mijn papa er wel nog was geweest zijn plaats naast mijn mama bij ons aan de erretafel van zelfsprekend was geweest.
IK dacht eerst om de plaats waar mijn papa anders zou hebben gezeten te laten opdekken en een foto van hem en een witte roos te leggen. Maar ik heb schrik dat dit voor mijn mams en mezelf te pijnlijk zal zijn. Mijn partner stelde zelf de witte roos voor, maar hij stelde voor ze aan mijn mama te geven en op de lege stoel voor mijn vader mijn broer te laten plaatsnemen.
Maar graag had ik nog een leuk tekstje met een woordje naar hem gericht (niet te droevig, of te lang)
heeft iemand hier spijtig genoeg al ervaring mee???
of andere ideetjes??? zijn altijd welkom
mvg wendy

Wendy
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1236

Hanne
30-6-2012
 Meld misbruik5-4-2012 19:24:25

Hallo, bij de voorbeden zet ik ook dit in het misboekje, iemand kondigt het aan en dan speelt er een liedje en kunnen de mensen in stilte deze tekst lezen. Het voorlezen zou te pijnlijk zijn.

Liefste papa,

Je had erbij willen zijn.
Je had erbij moeten zijn.
Je zou er geweest zijn.
Zo was je…

Je zou genoten hebben
stil en met een volle lach.
Je zou gekeken hebben
naar mij en anderen.
Je zou oude contacten hebben vernieuwd.
Je zou nieuwe hebben gemaakt.
Zo was je…

Je was er in het gemis
meer dan gezien
meer dan benoemd.
Je was er
in het licht
van de kaars
die brandde
terwijl het feest
zoveel mensen verbond
die zoveel goeds vierden.
Jij was er in het licht
van de kaars die brandde
voor jou en anderen
die er hadden moeten zijn.
Die er hadden willen zijn…

Na de kerk leg ik ook mijn bruidsboeket op het kerkhof. Ik heb er een tweede laten maken voor de rest van de dag. Ik zou zeker geen lege plaats voorzien. Dat zal te pijnlijk worden denk ik. misschien wel een foto aan de eretafel ofzo?

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik5-4-2012 19:28:53

Mijn mama is op mijn trouw ook net iets meer dan een jaar dood. Ze is dit jaar in Mei overleden. Wij hebben besloten om er niet te veel bij stil te staan: dat van die tafel lijkt me een heel mooi idee maar inderdaad ook een héél zwaar. Ik zou daar totaal niet tegen kunnen die dag. We hebben ze ook in de voorbeden gestoken en ik ben aan het overwegen om nog iets extra te doen... maar ik ben er nog niet helemaal uit. een foto zetten in de kerk werd gezegd maar dat doet me dan wwel weer heel veel denken aan de begrafenis... Ik heb wel iets van haar: ik ga haar ring wel dragen op deze manier heb ik toch iets van haar bij mij.

Els
8-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 20:33:22

hey ik ga dit even volgen, mijn papa is 2 weken geleden plots overleden :-(
Wil ook iets van een brief aan mijn papa in de mis en een foto op het feest!

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 22:10:39

Mijn papa gaat er ook niet meer bij zijn, eerst hadden we gedacht om ballonnen op te laten, maar hier zijn we vanaf gestapt.

Ik ga hem subtiel herdenken op onze dag, op een manier dat voor mij en mijn mama heel duidelijk is maar voor anderen dan iets minder. Mijn boeketje van ons wettelijk huwelijk ga ik op zijn graf leggen, ik heb heel de dag een foto van hem dicht bij mij. Zijn trouwring gaat verweven zijn in mijn trouwboeket, er komt een tekstje in ons misboekje, we gebruiken teksten van zijn favoriete dichter (Toon Hermans), ...

Ik ga met hem ook op voorhand nog is een goed klapke doen, zo van vader tot dochter ...

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik6-4-2012 16:04:05

Hey Wendy,

Herdenk hem in je gedachten, even kort tijdens de viering maar laat geen lege plaats. Uiteindelijk ga je alleen jezelf en je mama kwellen daarmee.
Wij hebben een hartvormig kaarsje laten maken met "Mamy" erop gedrukt en gaan dat kaarsje laten aansteken door de priester in het begin van de viering om te laten voelen dat zij er wel degelijk bij is. Mss zeg ik nog ergens wel een woordje, maar niet meer. Ik begon al bijna te huilen bij het lezen van jouw tekst en de reacties. Mijn mama is intussen al niet meer bij ons sinds 2005, en toch doet het nog zoveel pijn.
Ik wil mezelf echt niet extra pijnigen die dag.
Gezien het voor jou nog veel recenter is, zou ik je dat zeker ook niet aanraden en dus zeker geen lege plaats laten. Neem niet het risico dat nèt dat je dag zou gaan overheersen.

Lieve groetjes,
Patricia

tamara
24-8-2012
 Meld misbruik6-4-2012 20:24:02

Ook op onze dag gaat mijn papa er niet meer bij zijn.
Hij is 3 jaar geleden in mei overleden.
Wil ook zeer graag een woordje zeggen in onze misviering over hem,ik hoop dat ik het ga kunnen.
Liefst een positieve en mooie tekst zodat het geheel niet te droevig is,dat zou hij niet gewild hebben.
Ik ga dit onderwerp zeker opvolgen en veel sterkte aan alle mede-bruidjes die ook al een dierbare verloren zijn.

Tamara

Wendy
25-5-2012
 Meld misbruik10-4-2012 5:34:43

hey hallo bruidjes
Om eerlijk te zijn, verschiet ik ervan hoeveel bruidjes er jammer genoeg ook al 1 van hun ouders zijn verloren.
Dit stelt me, en hoop dat jullie me niet verkeerd begrijpen wel wat gerust.
Ik bedoel maar, dat ik me soms afvroeg wat de mensen in mijn omgeving dachten?
(ze is nog maar haar vader kwijt en nu gaat ze trouwen!)
Ik sprak over die gedachte al enkele keren met mijn mams, waarop zij er me van verzekerde dat papa en zij al lang wisten dat we wilden trouwen, en ook dat papa wist dat ik dit nog voor mijn 30 ste wilde doen, en dat hij vooral nooit zou hebben gewild dat ik mijn dromen zou laten varen omwille van hem. En dat ik vooral geen rekening moest houden met wat anderen denken, Mams vond het oké en kijkt er enorm naar uit.
Ik las las dat een teks in de voorbeden opnemen blijkbaar veel gebeurd. maar voor mijn partner en mezelf is dit geen optie daar wij enkel voor de wet huwen.
Hoe dan ook, ik zal mijn papa de hele dag bij me hebben in mijn gedachten en in mijn hart. Wij hebben 2 kindjes 5 en 8 jaar en toen en ik mijn paps zij hun pépé zo plot en onverwachts zijn verloren, vertelde ik mijn kindjes dat pépé de ster is die het meest oplicht, en als ik ze dan onder stop gaan ze vaak nog even op zoek naar net die ster, en zeggen zijn ster welleterusten.
Ik speel daarom met het idee 2 ballonen te zoeken in de vorm van een ster die ik mijn kindjes dan zou laten oplaten, terwijl die steeds hoger in de lucht verdwijnt hoop ik dan dat zij die het verhaal kennen rond de ster en diegene die het willen, de kans hebben om even aan mijn paps te denken.
Wat denken jullie zou dit een mooi gebaar zijn of niet?

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik10-4-2012 8:26:56

Hey Wendy,

Dat vind ik inderdaad een heel mooit gebaar waar je veel "plezier" (begrijp me niet verkeerd he :-) ) gaat aan beleven.
Dit lijkt me een veel beter plan dan "de lege stoel".

Geniet nog van je voorbereidingen want het komt nu wel heel dicht bij voor jou!

Groetjes

Tessa
30-11-2012
 Meld misbruik29-4-2012 3:04:42

Ook wij moeten een aantal mensen missen:mijn mama overleed toen ik 6 was en mijn papa toen ik 19 was. In 2008 verloren we ons eerste kindje. Lege stoelen zou ik te moeilijk en confronterend vinden, denk ik.

Ik zal op onze dag een halsketting dragen die mijn mama ooit nog van papa kreeg,zo zijn ze er ook bij en mijn bruidboeket zal eindigen op hun graf.
Onze bloedeigen ster werd al vermeld op het geboortekaartje, toen ons tweede kindje geboren werd in 2010. Ook voor de uitnodiging willen we graag een verwijzing naar alle onze sterren, maar ik zoek nog een passend tekstje.
Tijdens het feest is er een continue slideshow voorzien op groot scherm: foto's gaande van onze babytijd tot nu en natuurlijk zullen onze sterren ook daar niet ontbreken.

Het gemis zal die dag zwaarder wegen,maar bedenk dan maar dat elk van hen ons toelacht en fier is op ons. Ik wens jullie allemaal een fijne dag!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...