Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders en schoonouders pfff...

5-4-2012 22:22:07
Hallo Iedereen,

Ik zit met een groot probleem en heb geen flauw idee hoe ik het kan oplossen.
Mijn ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden. En komen niet meer overeen.
Natuurlijk zou ik ze graag allebei op ons trouwfeest hebben, maar ja..

Vraag ik nu één van de 2 tot de receptie gedaan is en de andere voor het avondfeest.
Of vraag ik ze allebei en zie wel wat er gebeurd?

En tot overmaat van ramp geldt dit ook voor mijn schoonouders.

Hebben jullie zoiets al meegemaakt en hoe hebben jullie dat opgelost??

Groetjes

Josephine
13-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1033

Katrien
22-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 22:30:25

het zal misschien niet gemakkelijk zijn, maar het zijn ten slotte allemaal ouders en die willen toch graag heel de dag op het trouwfeest van hun kind zijn,... Voor een dag kunnen ze elkaar toch mijden en er zijn voor jullie??

Lieze
1-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 23:11:22

Bij ons was het niet zo erg. Mijn toekomstige schoonvader en moeder zijn ook gescheiden. En mijn vriend zijn vader heeft altijd gezegd dat hij niet ging komen als we gingen trouwen. De dag dat we beslist hadden om effectief de grote stap te zetten hebben we zijn vader de eerste keuze gelaten. Hij heeft direct ja gezegd (tot onze opluchting). Dus ik zou ze gewoon allebei uitnodigen want zij zullen ook wel beseffen dat dit een belangrijke dag is voor jullie. En als ze niet komen dan missen ze jullie mooiste dag, wel jammer maar je kunt ze natuurlijk niet verplichten hé! T is niet dat ze op elkaars gezicht moeten kijken, want ik veronderstel dat er genoeg famile en vrienden aanwezig zullen zijn. En qua tafelschikking zet je ze elk in een hoek he! groetjes en succes nog! Doe gewoon waar jullie jullie het best bij voelen!!!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-4-2012 23:40:17

ik zou ze ook allemaal laten komen maar miss kun je de ere tafel enkel met getuigen of met beste vrienden doen de ouders kun je dan spreiden over andere tafels

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik6-4-2012 8:16:32

Ik vind dat je ze moet vragen om op zo een dag hun verschillen opzij te zetten. Ze moeten er rekening mee houden dat je ze er allemaal bij wilt hebben. Een kerk is groot genoeg om ze uit elkaar te zetten, en een feestzaal ook. Je kan bijvoorbeeld 2 eretafels hebben, en eerst aan de ene tafel gaan zitten, en bij het dessert of halverwege het hoofdgerecht aan de andere. Je zal creatieve oplosingen moeten bedenken, maar ik vind dat je ook van hun mag verwachten dat ze meedenken.

sarah
24-8-2012
 Meld misbruik6-4-2012 9:08:06

Mja mijn ouders zijn 30 jaar geleden gescheiden...en mijn pa komt niet omdat mijn mama kom!! Niks aan te doen, pech voor hem

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik6-4-2012 9:44:49

Ik zou ze allebei vragen hoor! Kan me voorstellen dat ze er allemaal zeker bij willen zijn. Dan kunnen ze zich toch voor één avondje gedragen als het voor hun kinderen is. Maar ik zou wel op voorhand erbij zeggen dat iedereen is uitgenodigd ;D

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik6-4-2012 10:04:51

Zeker allebei vragen! Vrienden van ons zaten met hetzelfde probleem. Zij hebben een eretafel gemaakt met de getuigen en al hun vrienden en de ouders aan tafel met hun broers/zussen. Vond dit een mooie oplossing.

Mijn ouders zijn ook gescheiden. Ze komen niet meer overeen maar maken ook geen ruzie ofzo. Ik ga ze dus bij ons aan tafel zetten, maar wel niet naast elkaar. Kwestie van toch niet onverwacht iets uit te lokken Maar moesten ze echt niet overweg kunnen zou ik ze ook gewoon apart zetten.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:15:26

Ik vind dat ouders hun meningsverschillen maar eens één avond opzij moeten zetten. We moeten ons al over vanalles en nog wat druk maken zonder dat dat er nog eens bij komt. Mijn moeder en vader zijn ook gescheiden. Hebben elk een nieuwe partner. En ze komen allemaal en zitten bij ons aan tafel. Met de vriendin van mijn vader heb ik wel een beetje problemen aangezien ik haar voor een stuk verantwoordelijk acht voor de scheiding van mijn ouders, maar zelfs ik kan me daar overheen zetten. (als mijn moeder dat kan, moet ik dat toch zeker kunnen he!)Ik zou gewoon iedereen vragen. en dan ligt de bal bij hen in het kamp.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik6-4-2012 11:30:16

Bij ons is het ook zo..
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn mama en haar vriend gaan er een hele dag bijzijn en ik hem mijn papa voor de receptie en het dansfeest uitgenodigd, maar hij heeft nog niet bevestigd of hij wel komt....ik ben benieuwd..

Serena
25-5-2019
 Meld misbruik6-4-2012 12:47:27

wij hebben hetzelfde aan de hand mijn ouders zijn 12 jaar geleden gescheiden en hebben elkaar van toen al niemeer gezien, ik heb ze beide heel de dag gevrahd ik vind dat ze maar een efforke moge doen voor die dag ik zeg niet dat ze moete doen alsof ze de beste vriende zijn gewoon ieder zijn ding mijn mama haar vriend gaat er ook heel de dag bij zijn ook mijn toekomstige zyn ouder zijn gescheiden en komen ook beiden heel de dag, zij praten wel nog met elkaar en zijn zelfs samen met mijn toekomstige zijn kostuum gaan kopen. wij hebben niet echt een suite.. en aan de eretafel zitten alleen wij en onze getuig met hun partners we hebben ook gezegd diegene die zich niet gedraagt of ruzie maakt zetten we persoonlijk buiten..

Josephine
13-10-2012
 Meld misbruik6-4-2012 12:53:03

Tof dat jullie zo reageren maar ik denk dat ik het ook zo ga moeten oplossen zoals melissa. En heb ook nog opvang nodig voor m'n zoontje. Dus zou wel goed uitkomen moest 1 van de 2 hun willen ontfermen over hem na de receptie.
En heb een lichte voorkeur dat m'n ma komt voor het dansfeest omdat zij toch een partyanimal is.

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik6-4-2012 13:50:31

't Is niet altijd makkelijk e...maar we moeten er maar het beste van maken...
Ik weet ook niet zeker of mijn pa zal blijven op het feest 's avonds, want hij zal zoiezo zijn kids (m'n 2 halfbroertjes) wel meehebben en die moeten op tijd in bed...en uitzonderingen op die regel bestaan niet hoor bij mijn pa ;) Ach ja..wij nodigen hem uit, dus wij hebben onze plicht gedaan vind ik...aan hen (m'n ouders) om hun 'woede' (na 15jaar!!) eens voor één dag opzij te zetten vind ik!

delphine
9-6-2012
 Meld misbruik8-4-2012 11:44:29

Bij mij identiek de zelfde situatie maar ik ben van mening dat wij niet moeten boeten voor hun situatie, tenslotte hebben ze één ding gemeenschappelijk en dat ben jij dus moeten ze voor die dag hun ruzie maar opzij schuiven..

Ik plaats hun wel niet aan één tafel, aan onze eretafel zitten onze broers en getuigen, beste vrienden.. Zo kunnen ze elk apart genieten van de avond!!
dus gewoon plannen zoals jij het liefst wil meid!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...