Nu Online
Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraag

8-4-2012 11:35:14
Hey Iedereen,
Ik zit met een klein dilemma. Ik heb de droomjurk op het oog maar nog niet gekocht. Vorige week moesten we naar een trouw en was de bruid wel niet gekleed in zelfde jurk als die ik zou willen kiezen. Het is echter het enigste kleedje dat er voor mij uitspringt. Er zit meer dan 6 maand tussen en het aantal gemeenschappelijke gasten zal zich beperken tot 12. Zouden jullie toch voor dit kleedje durven kiezen?
Een twijfelende bruid.

Marie-Lena
3-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 905

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik8-4-2012 11:38:13

Ik zou het wel doen ja, als dat nu echt jou zin is.
Stel dat je het kleed al wel had gekocht/besteld, dan zou je ook niet kunnen switchen ...

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik8-4-2012 12:05:37

Gho, een heel erg moeilijke situatie! Als ik het zou zijn en ik had de jurk nog niet gekocht dan zou ik eerst nog enkele winkels doen in de hoop een andere jurk te vinden! Ik zou het zelf gewoon niet fijn vinden te weten dat ik dezelfde kleed heb als een kennis van mij, laat staan de reacties van de mensen en de bruid zelf... Maar dat zou IK doen. Voor jou maakt het misschien niet zoveel uit en dan zou ik de jurk wel kopen. Wat je eventueel kunt doen is de jurk opnieuw gaan passen, heb je dat wauw-gevoel terug en ben je echt zeker dat dit de jurk is waarin jij wilt stralen op jouw droomdag, dan zou ik ervoor gaan! Je bent ten slotte een andere bruid met misschien een ander kapsel, andere accessoires, een andere figuur wat maakt dat je sowieso een unieke bruid bent!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik8-4-2012 12:08:34

Ik zou mij dat helemaal niet aantrekken, als dat de jurk is die ik wil !
die gasten, 10 van de 12 zullen het niet eens opmerken, de bruid zelf natuurlijk wel... maar hoe zij daar op reageert, is haar probleem ! Uiteindelijk kan je het met haar mss is overleggen? Om voor jezelf een geruster gevoel te krijgen...

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik8-4-2012 12:24:13

Ik zou mij hier ook niets van aantrekken. De paar gemeenschappelijke gasten gaan het zich zeker niet herinneren, tenzij het een heel ongebruikelijk kleed is. De jurken in de winkel worden nu eenmaal ook aan andere mensen verkocht, toevallig heb jij er nu één van gezien. Dat geeft niet, want jij zult er toch heel anders uitzien in dit kleed. Als je hier toch mee inzit, kun je het nog personaliseren met accessoires: een riem/lint, een mouwtje erop laten zetten of weghalen, een (andere) sluier, bijzondere juwelen...

Heb je dit kleed enkel gezien, of ook al gepast? Als je het nog niet gepast hebt, zou ik dat eerst doen. Wie weet blijkt dat als je het eenmaal aan hebt, het toch niet je droomkleed is...

Marjolein
30-4-2012
 Meld misbruik8-4-2012 13:37:16

Hey ,

ik zou het persoonlijk niet doen ... Op die ene dag wil ik toch dat princessengevoel hebben en zou het echt niet fijn vinden om te weten dat mijn vriendin hetzelfde kleed aan had op haar grote dag. Ik zou op zoek gaan naar een kleedje dat er sterk op lijkt maar toch net dat tikkeltje anders is :-)
Maar ja, zoals de bruidjes hierboven al zeggen, dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken!

Groetjes

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik8-4-2012 15:21:03

Ik denk dat ik het persoonlijk ook niet zou doen. Ik ben er zeker van dat als je nog wat rondkijkt je zeker nog een kleed gaat vinden dat volledig je smaak is. Desnoods in dezelfde stijl maar met enkele andere accenten. Maar dat is mijn mening. Als het echt je droomjurk is, maar ik zou nog wat rondkijken.

Nog veel succes!!

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik8-4-2012 15:59:10

What are the odds?! Van alle kleedjes die bestaan! Ik zou het overigens wel doen, op die paar gasten na weet niemand dat toch, en elk kleed ziet er toch weer anders uit als iemand anders het aan heeft, zoals hierboven ook al gezegd. Jouw haar zal ook anders zijn, de juwelen, de schoenen, eventueel handtasje of kleuraccenten? En met een volledig andere man ernaast met een ander kostuum is het totaal plaatje toch ook helemaal anders.

tima
8-9-2012
 Meld misbruik8-4-2012 16:44:47

je moet je gevoel volgen !! ik heb in de zelfste situatie gestaan en bij mij was het zelfs niet het zelfste kleedje maar het opvallendste de rug sigmen( nogal een opvallend juweel ) was het zelfste niet tegen staand dat het 2 verschillende merken . de winkel liet mij haar jurk zien om het moment dat ik de mijne aanhad (had toestemming van de bruid) alle gevoelens die ik had toen de ik de jurk aanhad waren verdwenen .
Weg het speciaal ,uniek , speciaal zijn. het enigste dat door mijn hoofd maalde was mensen die zeiden is dat niet ... no way er is altijd een die er mooier meestaat en ik wilde niet vergeleken worden . Bij mij was dit de 2 de slag in mijn gezicht want ik had smorgens ook een mooi kleed gepast kom ik toe op mijn 2 de afspraak staat daar een vriendin en roept ze kom kijken naar mijn trouwjurk en ja geleek op een paar details na op elkaar voor mij was dit direct streep door de jurk . Als jij je goed in de jurk voelt zou ik het doen maar als je er nu al ongemakkelijk over voelt dat je de zelfste jurk zou hebben zou ik het niet doen .
je wilt stralen op je dag niet onzeker zijn!

Sandy

Meld misbruik9-4-2012 20:44:00

Goh, praat er in eerste instantie eens over met die bruid, en als je ziet dat zij er echt een probleem mee heeft, dan zou ik het niet doen? Veel hangt er natuurlijk ook van af hoe dicht je staat met die bruid, ik zou het denk ik anders aanpakken met een goede vriendin of met een 'verre kennis'.

Wat je ook kan doen, is een foto meenemen van het kleed dat je wil en daarmee gaan naar een kleermaakster of een winkel die kleedjes op maat maken (en dus van nul ontwerpen speciaal voor jou). Dan kan die het kleed min of meer namaken, maar dan zelfs nog wat speciale touches toevoegen die het helemaal jouw kleed maken, misschien met wat kleur of met een andere kleur werken, een licht andere snit die beter bij jouw lijf past, etc. Ik heb mijn kleed ook van nul laten maken omdat ik nogal een specifiek beeld had van mijn kleed, en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Het kleed zit op mijn lijf gegoten, het is volledig naar mijn smaak gemaakt, en van prijs viel het ook nog goed mee (1400 euro - en het is gemaakt uit heel goede kwaliteit organza, zijde en gekleurde tule) Misschien een optie?

sofie
21-4-2012
 Meld misbruik10-4-2012 7:37:00

gaat dat meisje met hetzelfde kleed nr jullie trouw komen?
Zoja, zou ik het niet doen
Zo nee, zou ik het wel doen.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik10-4-2012 12:55:08

Voor mij zou veel afhangen van de band die ik heb met het andere bruidje... Als dat echt een vriendin is, zou ik het niet doen, want ik zou het niet leuk vinden om voor de rest van mijn dagen vergeleken te worden met het andere bruidje, want uiteindelijk zal er toch wel een van jullie beiden beter met de jurk staan dan de andere... Net zoals Sofie zegt, zou ik het ook niet doen als zij naar jullie huwelijk komt... En verder vind ik dat het andere bruidje daar ook iets in te zeggen heeft, want zij is nu wel eerder getrouwd, maar dat wil niet zeggen dat het voor haar leuk gaat zijn als iemand 6 maand later in hetzelfde kleed trouwt...

Dus in't kort, mijn goede raad: praat er eens over met je toekomstige en met je familie en praat er eens over met het andere bruidje...
Thank God dat ik in't zwart getrouwd ben, dan is de kans dat er iemand anders in hetzelfde kleed trouwt echt wel bijna onbestaande :P

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info