Nu Online
Momenteel zijn er 292 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitstellen of oplossen?

8-4-2012 13:49:42

hoi medebruidjes

wij zitten met een serieus probleem. wij zouden voor ons huwelijk in november een foute fuif geven met een receptie met zelfgemaakte hapjes, daarna een frietmobiel laten komen en dan een groot dansfeest.

nu is vorige maand mijn mijn man op ziekenkas gevallen door nen hernia, ondertussen hierdoor ook zijn werk kwijtgeraakt met als gevolg da wij dus nie meer kunnen sparen voor onzen trouw

zouden jullie den trouw uitstellen om het daarna ineens goed te doen of hebben jullie soms ideetjes?

groetjes

inge

Inge
10-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 903

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik8-4-2012 13:55:58

Mijn vriend heeft doordat hij naar hier verhuisd is zijn job moeten opgeven met als gevolg dat hij nu al meer dan een maand op zoek is naar iets nieuws... Ik ben op het moment gewoon kei hard aan het sparen, terwijl ik liever zo snel mogelijk ontslag zou willen nemen! Gelukkig hebben wij bijna al onze spaarcenten al! Het beste wat je kunt doen is een lijst opstellen met het budget dat jullie nu ter beschikking hebben en dan met hetgeen jullie nog nodig hebben incl. onderverdeling. Zo kunnen jullie berekenen of jullie eventueel wel nog genoeg kunnen sparen of kunnen besparen op bepaalde dingen bv. geen ceremoniewagen of een goedkopere huwelijksreis! Groetjes Alessia

Eline

Meld misbruik8-4-2012 14:22:24

Wat een rotsituatie! Ik hoop dat jullie er snel beter voorstaan.

Uitstellen of niet, dat kunnen wij niet voor je beslissen. Het klinkt alsof jullie sowieso niet van plan waren om voor een heel duur feest te gaan, dus ik weet niet of jullie nog veel kunnen besparen. Stel jezelf de volgende vragen:
Hoeveel spaargeld ontbreekt er nog voor dit feest?
Welke uitgaven zijn er al gebeurd, zoals voorschot zaal?
Zijn er zaken waar we nog op kunnen besparen?
En vooral: wat vinden jullie het belangrijkste aan trouwen, is dat voor jullie de geloften afleggen, omringd zijn door veel volk, een groot feest... Kunnen jullie hetgeen dat voor jullie belangrijk is ook met een kleiner budget realiseren?

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik8-4-2012 15:51:07

ellhoi inge

ik ken t probleem wij hebben vorig jaar gebouwd (jaja men oor da kost geld!) en k ben van de zomer voor de eerste keer mama geworden (wer centjes...)

zelf werk ik maar 60%

we hebben eerst een "genodigtenlijst" voor onszelf opgesteld, nadien kunde daarin nog altijd schrappen
ga enkel eten met naaste familie (ouders, broers, zussen,getuigen,...) en voor de rest enkel dessert
geen duur vervoer nemen
neem amateurfotograaf

ik heb een fijn excell bestandje zoals hierboven werd aangegeven wat is al uitgegeven, welke prijs wordt geraamd, wat nog te betalen en wanneer. dit geeft een beter overzicht over wat je nog te sparen hebt.

vergeet ook ni je vakantiegeld bij te tellen als je hier recht op moest hebben ;-)
eventueel voorhuwelijkssparen.

je mag me gerust een maileke doen fiekev_v@hotmail.com

liefs,
sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...