Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

speechen/ voorbereiden door familie/vrienden

8-4-2012 17:37:20
Weten jullie of jullie ouders, vrienden familieleden iets voorbereiden voor op jullie avondfeest?
Mijn moeder is druk bezig met een soort van levensloop van mij, met allerlei weetjes en grappige dingen over mij.
Aan mijn vriend zijn kant weten we eigenlijk van niets. Ik vermoed dat ze niets gaan doen.
Nou vond mijn moeder het wel sneu voor mijn vriend als er dan niets over hem wordt gezegd enzo.
Dus ze vroeg aan mij of ik niet eens wou horen of ze iets gaan doen van zijn kant.
Zo niet, of ze dan leuke weetjes over mijn vriend kunnen doorsturen en dan zou zij wel ook iets voor mijn vriend maken.
Ik zei dit tegen mijn vriend, maar die wil dat dus echt niet he, die vind het al onzin dat er iets wordt voorbereid.
Die vindt dat nergens voor nodig. En dan wordt helemaal niet gedaan normaal, blablabla.
Pfff, hebben jullie ook zo van die lastige toekomstigen?

Vanessa
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 517

tima
8-9-2012
 Meld misbruik8-4-2012 18:12:30

opposites atract ik ga voor de poeha meneer zou ws liefst in stadhuis trouwen en een intiem dineertje doen . Maar ja het geen de uitgenodigden doen kan je nie kiezen é ik weet zowiezo dat mijn collega's iets gaan doen en met dan ze weten dat ik voor veel opsta mag ik me aan iets verwachten mijn zus wil een speech doen. Papa een dank woord. Ik wil de oude traditie van mijn mama's kant doen en mijn kouseband veilen dus ja het programma is snel gevuld.
ohja ik ben bezig met een fimpje van foto's van ik en papa door de jaren heen om te laten projecteren terwijl we vader en dochter dans doen,kmoet juist nog eens kijken of het mogelijk is of er een collega een paar foto's van ik en papa van het kerkelijk huwelijk aan de presentatie kan worden toegevoegd . maar das zijn zorgen voor later

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik8-4-2012 19:57:20

Ik begrijp de reactie van je vriend wel. Wij zijn eens naar een huwelijk geweest waar er zeer lang gespeecht werd. De moeder van de bruidegom vertelde de hele levensloop van haar zoon, maar echt tot in de kleinste details. Ik denk dat ze ongeveer een twintigtal minuten aan één stuk heeft gepraat. Ik begrijp dat het leuk is om binnen het gezin die anekdotes nog eens op te rakelen, maar een groot deel van de genodigden heeft daar geen boodschap aan. Het was enorm saai! (Op den duur begon het op de lachspieren te werken... "En toen hij 7 was en zijn eerste fiets kreeg...")
Het hangt natuurlijk allemaal af van wat je vertelt en de manier waarop.
Ik weet nog niet of er bij ons gespeecht wordt en wie zal speechen, maar ik zal in elk geval laten weten dat het kort & bondig moet zijn.

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik9-4-2012 13:26:08

Wij waren overlaatste ook op een trouw waarbij de vader van de bruid als enige speechte, en dat duurde ook eeuwig, en ook haar leven werd volledig verteld. Heel saai (ik ken haar goed, dus zat er voor mij niet eens een verrassing tussen), en heel onevenwichtig omdat over de bruidegom geen speech kwam.

Bij ons gaan mijn ouders samen spreken, en ook zijn ouders, en hebben we het er al over gehad dat het niet te lang moet zijn. Mijn vriendinnen gaan zeker ook speechen. Waarschijnlijk zijn vrienden ook. Veel gepraat dus :p Mijn vriend bromt daar wel eens over, dat vrienden helemaal niets moeten doen en zo, maar hij vindt het idee van de ouders die samen speechen wel leuk.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik9-4-2012 19:38:03

Mijn broers en zus hebben iets in elkaar gestoken. Een sketch vermoed ik, maar ze willen mij het ergste doen geloven (hopelijk ben ik dan een beetje dronken zodat het mij niets meer kan schelen, ik weet al zeker dat ze met mijn kookkunsten gaan lachen). Langs de kant van mijn vriend wordt er niets gedaan. het interesseert hen eigenlijk geen moer dat wij gaan trouwen en dan zal het zo zijn. Nu is het wel zo dat wij al 14 jaar samen zijn en 2 kindjes hebben, dus in hun sketch gaat er ook wat over mijn vriend verteld worden.
al dat gespeech vind ik persoonlijk niets (eigenlijk kennen de meeste mensen je levensverhalen toch al). Ik vind dat het kort en bondig gehouden moet worden. De avond zal zo al kort genoeg zijn. Ik ga zelf wel even kort over ons wat vertellen, maar langer dan 5 minuten ga ik niets vertellen. (Mijn vriend is niet zo'n babbelaar dus.... en wij hebben al 2 kids die ook wat kunnen zeggen (8 en 10 jr)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...