Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De afvallers...

9-4-2012 21:29:42
Een topic wat vaak terugkomt, de grote strijd tegen de kilo's... Ik zou graag samen met mjn ventje nog wat kilootjes verliezen tussen nu en eind juni, het enige nadeel is dat ik absoluut niet mag of kan sporten door enkele knie-operaties in het verleden, en dat we echt onregelmatige werkuren hebben, aangezien we in verschillende schiften werken en soms een uur en half naar huis pendelen, kunnen we vaak pas beginnen koken om 20u, wat laat eten, en laat naar bed tot gevolg heeft! Hebben jullie toevallig enkele tips of goede ervaringen die ons op weg kunnen helpen?

Lies
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 828

Ann
28-9-2012
 Meld misbruik9-4-2012 21:37:46

Veel water drinken! Het helpt echt... Fruit en groenten natuurlijk ook!

Pascaline
28-7-2012
 Meld misbruik9-4-2012 22:08:48

Ik ben zelf 16 kg afgevallen door Infraligne te doen... Dat is op je voeding letten en "sporten", maar die geven iedereen aangepaste oefeningen. Dus ze zullen ook wel oefeningen kunnen geven waarbij je je knie niet belast.

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik9-4-2012 22:13:06

Eigenlijk moet je zelf eerst eens bedenken wat jullie haalbaar lijkt om te doen, dat duurt het langst en lukt het best.
Maar verder enkele tips:
Verander de eetgewoonte van 3 hoofdmaaltijden naar 6 kleine maaltijden per dag. Dat helpt ook echt.
Start of eindig je dag met een wandeling rond de blok. Misschien samen? Niet lopen, natuurlijk, met je knie.
Klopt, de tip van het water. Begin het pendelen niet zonder dat je een fles water bij je hebt. Zo zijn de uur en een hald pendelen als het eens zo lang duurt nuttig gevuld.
Analyseer je eetgewoontes, stel dat je nog niet met vloeibare boter kookt, haal dit in huis of verander naar olijfolie. Eigenlijk maw 80 gram vlees per dag, en laat af en toe vlees eens weg als je dat ziet zitten.
Succes!! Doe geen crashdieten, honger je zelf niet uit!

Grit
13-7-2012
 Meld misbruik9-4-2012 22:18:03

Wij zijn zelf bezig (ik al wat meer dan mijn vriend) met een dieet (Momentum), gebaseerd op gezonde voeding en het hongergevoel wegnemen. Ik kan zelf ook niet extreem sporten vanwege een hernia, maar ben ondertussen al wel bijna 10 kilo kwijt. Mijn vriend doet niet helemaal mee maar eet 's avonds gewoon wat ik op tafel zet en is ondertussen ook terug op gewicht. De zwaardere fases van het dieet zijn hier bijna achter de rug en dat heeft ongeveer 2 maand geduurd. Het is effectief om snel enkele kilo's af te vallen, het behouden is natuurlijk iets waar je zelf moet achter staan...
Alvast veel succes!

Tine
26-5-2012
 Meld misbruik10-4-2012 8:42:43

Ik ben een kilo of 5 afgevallen met minder te snoepen, veel water te drinken en het belangrijkste bij mij; 's avonds maar 1 portie eten ivp mijn bord nog eens vol te scheppen.

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik10-4-2012 9:07:02

Weight watchers heeft bij mij goed geholpen om te vermageren. en dit zonder te sporten.(wel al enkele jaren geleden)
Nu ben ik ook begonnen met infraligne om toch iets van sport erbij te hebben. Ben nog maar net bezig dus kan nog niets zeggen over de resultaten.

Water drinken helpt idd echt. Ik merk het heel goed als ik het niet doe...maar ik moet er veel moeite voor doen omdat ik héél weinig drink.

En verder, binnen het half uur ontbijten hebben ze bij infraligne gezegd om alles goed op gang te trekken. En een degelijk ontbijt nemen.

Maar vooral gaat het om karakter vind ik (wat mij regelmatig is ontbreekt )

Voor je iets in je mond steekt is goed nadenken of je nu echt honger hebt of er gewoon zin hebt.

sara
2-3-2013
 Meld misbruik10-4-2012 9:53:57

Zwemmen is minder belastend voor de knieen.
Verder de tips van hiervoor zo een beetje volgen.

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik10-4-2012 13:08:45

Als je gaat zwemmen, juist geen schoolslag doen, want dat is wel heel belastend voor de knieën...

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik10-4-2012 17:04:14

Wat bij mij echt wel helpt, is zo veel mogelijk jouw verplaatsingen met de fiets of te voet doen. Het is een beetje een kwestie van gewoonte, maar in plaats van altijd de auto te pakken, gewoon eens lopen naar de bakker, de bank, een halte vroeger uitstappen van de metro,... Het zijn die kleine dagelijkse beetjes die het hem doen, gecombineerd met gzond eten: stevig ontbijt met fruit, melkproduct en granen (brood, muesli,..), veeel groenten 's middags en 's avonds en liefst niet te laat eten - al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben zelf ook laat thuis van het werk en wij eten dan ook vaak pas om 20u30 of zelfs later, dus ik geef niet echt het goede voorbeeld, maar wat ik wel probeer te doen is zo licht mogelijk koken (bv wok met groentjes en kip, niet te veel sauzen of pasta) of dubbel zo veel koken en de tweede portie dan meenemen de volgende dag naar mijn werk (dan eet je 's middags warm en 's avonds gewoon nog een slaatje of een boterham).
Het lukt me ook niet altijd even goed om al deze mooie praat in de praktijk te brengen, maar hé, elke dag opnieuw goede voornemens is ook ok ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...