Terug naar overzicht
Hey Natascha,Wij trouwen ook enkel voor de wet en zouden ergens deze maand ons huwelijk officieel moeten gaan aangeven. Ik wacht op een mail van de dame die onze datum en uur heeft gereserveerd.Ik ga dan vragen wat er mogelijk is...een intredelied zouden we toch wel willen en ik zou ook graag iemand een tekst laten voorlezen.De wettelijke trouw zal ook verzorgd worden door de schepen van jeugd en welzijn ipv door de burgemeester. Zij is zelf ook jong en kent toevallig mijn ouders. Dus we hopen door haar jonge leeftijd dat het wettelijk huwelijk zowiezo informeel zal verlopen ipv de normale stijve bedoening :-).Veel succes er mee!groetjes
Hallo,Wij trouwen binnen een aantal weken ook enkel voor de wet.Wij gaan drie liedjes laten afspelen (bij intrede, ondertekening en uittrede). We hebben dit wel vooraf gevraagd of dit kon omdat dit niet bij elk stadhuis het geval is. Wij laten dan onze 2 neefjes elk een ring aanbrengen en mijn nichtje van 8 zal een gedichtje voorlezen..Zo wordt het toch wat persoonlijker!Succes hoor!
Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar ik heb nog niet echt nagedacht over hoe we dit gaan doen. Wie zal bij jullie burgerlijk huwelijk aanwezig zijn? Want de plaatsen zijn beperkt he :-)
@stefanie, mag ik eens vragen welke liedjes jullie gebruiken?
wij hebben twee intredeliedjes, 1 liedje tijdens de ringuitwisseling en 2 bij het buitengaan. Een vriend van ons gaat een speech geven (dit in plaats van de schepen) Die man stelde dat zelf vooronze liedjes- forever: kiss- are you the one scorpions- she said scorpions- a tout le monde megadeth- i'll be there megadeth
Ik heb de liedjes hier ook zelf op het forum ok gevonden:intrede: marry you - glee (is liedje van Bruno Mars, maar in Glee versie)ondertekenen: say yes - snow patroluitrede: everything - michael bublé
Bij ons gaan mijn zus met onze twee kindjes een tekst maken en voorlezen. Onze zonen gaan ook ieder onze ring geven. Meer weet ik ook niet.Wij willen dus ook wel iets persoonlijks doen.
Bedankt voor de reacties allemaal! Niemand die mooie teksten heeft als voorbeeld?
Iemand een voorbeeld van tekstje of gedichtje voor mijn nichtje.. misschien dat zij ook iets kan voor lezen. Zij is dan 7 jaar en tot nu al een heel vlotte lezer en spontane meid...
Bij ons gaat het iets persoonlijks worden. Klein beetje levensverhaal in het kort. Dus ik kan je geen voorbeeld geven.
Ik heb deze ergens gevonden:Een huwelijk is een avontuur.Twee mensen die op wacht staan bij elkaars eenzaamheid, waakzaam en attent.Een huwelijk is met open handen en met open hart klaarstaan voor elkaar.Het is vrijheid en geborgenheid.Een huwelijk is leven met het mysterie van de andere mens.Het is ‘ja’ zeggen, te pas en te onpas, in goede en in slechte tijden.Een huwelijk wordt gesloten, zegt men. Een huwelijk wordt geopend, is meer waar.Het is een proces, een groeiproces; een steeds weer opnieuw en beter proberen.Een huwelijk is niet: nu ben jij voor mij, maar nu ben ik voor jou.Het is een ontdekkingstocht naar de ander.Een huwelijk is zeggen, dat het leven te groot is voor een mens alleen; het is kiezen voor samenzijn.