Nu Online
Momenteel zijn er 401 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

En de miserie begint...

12-4-2012 11:53:56
Hmmm....de miserie is begonnen.
Even het verhaalke schetsen, dus we hebben onze uitnodigingen klaar en zijn ze beginnen uitdragen.
We hebben selectief geweest en geen neven en nichten op het avondfeest uitgenodigd maar wel op de receptie, want anders is het een straatje zonder einde. Nu komt het natuurlijk, nicht nummer 1 en 2 zijn boos omdat ze niet naar feest mogen komen en willen zelfs niet naar receptie komen. Heb proberen uitleggen dat we ergens een lijn moeten trekken of dat we anders een evenementenhal moeten afhuren om iedereen te laten komen maar dit dringt dus niet door.
Weet echt niet hoe ik hiermee moet omgaan, zit vol met stress omdat ik maandag op mijn nieuwe job begin te werken ook en de laatste hand aan de trouw nog aan het regelen ben.
Hoop dat alles goed komt want dit kan er nu echt niet meer bij

Sarah
20-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1076

Heidi
31-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:12:18

Hey Sarah,

Ik herken je reactie wij hadden net hetzelfde probleem.
Aan mijn vriend zijn kant zij er zo danig veel neven en nichten dat we ook besloten hebben die niet uit te nodigen zelfs niet voor de receptie.
Want toen mijn schoonbroer is getrouwd heeft hij dat wel gedaan en hij heeft zelfs de helft nog zelf moeten opbellen of ze kwamen of niet...
Trek het je niet aan mensen die willen in je mooie dag zullen er sowieso zijn!
Veel succes!

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik12-4-2012 12:13:33

Vooral achter je beslissing blijven staan Sarah! Je moet inderdaad ergens de grens trekken en daar is ab-so-luut niks mis mee, het is jullie feest, jullie beslissen. Als zij er boos om zijn is dat dan hun probleem en als ze dan ook niet naar de receptie willen komen dan is dat hun zaak hé... Niet van wakker liggen er zijn altijd mensen die bepaalde dingen "verwachten" en zich daarna kinderachtig gedragen (sorry maar ik vind het nu éénmaal kinderachtig van die nichten dat ze dan gewoon totaal niet komen...)
groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:17:56

Hey Sarah,

Ik weet nu al dat wij ook commentaar zullen krijgen van bepaalde mensen omdat ze niet uitgenodigd worden...maar met een grote familie kan je onmogelijk iedereen uitnodigen!
Ik zou in het geval van die nichten blij zijn dat ik toch nog naar de receptie zou mogen gaan!!
Dus...niet toegeven...als ze niet komen, komen ze niet...je moet je niet schuldig voelen!

Je hebt nog tijd qua voorbereidingen ;) probeer je nu een beetje te ontspannen en maandag vol goeie moed voor de nieuwe job é!

groetjes en succes nog!

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:34:38

Hey! Je moet je dat echt niet aantrekken dat ze boos zijn. Ze mogen blij zijn dat ze naar de receptie mogen komen. Bij ons is het ook hetzelfde... Mijn vriend heeft een hele grote familie. Zijn pa is deels franstalig en van deze kant vragen we ook geen neven en nichten. Ten eerste heeft mijn vriend die al 10 jaar niet meer gezien en ten tweede ze kunnen geen nederlands. Nu is de schoonpapa kwaad dat we ze niet vragen en durft hij zelfs tegen niemand te zeggen dat we trouwen. We betalen alles zelf, dus is het maar normaal dat je de mensen vraagt die je meermaals ziet.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:35:44

Wij hebben wel alle neven en nichten uitgenodigd op ons huwelijk. Het zit nl zo: wij zijn zo goed als bij elke neef en nicht van mijn vriend zijn kant uitgenodigd geweest op het hele avondfeest. Idem voor mijn kant. Daarom dus. Wij waren daar op voorzien.
Maar ik vind ook, dat mensen moeten begrijpen dat je ergens een lijn moet trekken met genodigden. (Dat moeten wij tot onze spijt ook doen)
En als je hen dan al uitnodigt voor een receptie, dat is toch ook al wat, dan is het niet dat je hen niet wil vragen.
Wel proberen te zien dat je wel consequent bent in het selecteren, niet éne nicht wel, andere niet, want dan ga je problemen krijgen.
Wij hebben 210 genodigden en hebben ook helaas wat moeten selecteren.

Sofie
26-5-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:46:36

Hoi Sarah,
Bij ons net hetzelfde, mijn toekomstige heeft een grote familie (ik totaal niet), dus wij hebben wel de neven en nichten uitgenodigd, maar niet de kinderen daarvan. Daar lag bij ons de grens.
In het begin was mijn schoonmoeder daar absoluut niet mee akkoord, en waarschijnlijk komt daar nog wel commentaar op, maar ik zou zeggen: voet bij stuk houden en je er niets van aantrekken!

groetjes

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:47:53

Heel herkenbaar! Bij ons zijn we tot op het niveau van de neven en de nichten gegaan, maar hun kinderen zijn niet mee gevraagd... hebben we daar ook al commentaar op gehad...
Maar we moeten ergens een grens trekken, anders is 1 de feestzaal te klein en 2 kunnen we het niet meer betalen...
Dusja...
Niet teveel van aantrekken zou ik zeggen (ik weet het, gemakkelijker gezegd dan gedaan)...

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:48:58

Mijn mama komt uit een gezin van 18 kinderen. Daar zijn er ook een aantal bij met veel kinderen. Het is ook zo dat mama veel verschilde met haar oudste zus en broers (wel twintig jaar): ik heb de oudste tantes en nonkels dus niet eens gevraagd. ik heb ze allemaal wel graag maar het is of zij (die ik zelden zie) of mijn vriendinnen. Ja dan is de keuze snel gemaakt. Er is ook een nicht boos op mij dat ze niet gevraagd werd (zelfs niet op de receptie: gewoon niet.) en ik vind het ook heel erg dat ze dat niet begrijpen. M/aar ja: it will be my way or the highway. Wie er niet mee gediend is: dat is dan jammer daar heb ik die avond gene last van (ah nee want ze mogen niet komen). Trek het je dus niet aan!

Sarah
20-7-2012
 Meld misbruik12-4-2012 12:57:01

Is bij ons dus ook zo wij zijn ook niet gevraagd op nicht van mijn vriend haar feest zelfs niet op de receptie en voor ik bij mijn vriend was heeft hij ook nooit naar de feest moeten gaan van zijn nichten en neven daarom dat we daar de grens trekken maar ze toch op de receptie uitnodigen, ik heb superkleine familie, juist de mama en de meter dusjah ze moeten er hun maar bij neerleggen maar mijn eigen kennende zal ik toch wel enige slapzeloze nachten hebben

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik12-4-2012 13:52:22

Juist hetzelfde als Elli zijn de neven en nichten hier wel uitgenodigd maar zijn er een hele hoop die niet begrijpen dat we hun kinderen (dus onze achterneefjes en nichtjes) niet gevraagd hebben. Met als gevolg dat er sommige zo op hun tenen getrapt zijn dat ze niet komen. Maar als we dat ook nog eens moesten toelaten moesten we al bijna een creche openen op het feest en waar stop je dan. Is ook te begrijpen dat je je neven en nichten niet uitnodigt maar wij moesten wel daar we een van de laatste trouwers in de familie zijn en altijd zelf uitgenodigd zijn op hun feesten.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 15:55:57

ik vind neven en nichten nog wel iets heel anders dan achterneven en nichten hoor.
Dan wordt de hoop wel veel te groot (bij ons zijn ze gelukkig genoeg allemaal nog veel te klein om te komen.) Ik moet wel eerlijk zijn, ik ben bij de kinderen van 1 tante (2 neven en 1 nicht) niet gevraagd geweest op hun trouw (en daar werden belachelijke redenen voor gegeven, terwijl andere neven/nichten wel gevraagd werden (vb ik was al lang het "huis" uit)) En die heb ik dus niet uitgenodigd. Wij zaten aan onze limiet van genodigden en wij wilden dan liever andere mensen uitnodigen ipv hen.

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik12-4-2012 20:56:53

ach, ik merk ook dat je nooit goed kan doen voor iedereen. bij ons mogen de nichten op het dessert buffet komen en het avondfeest, maar niet bij het eetgedeelte. Hier kregen wij ook commentaar op. Ook op het feit dat de collega's van het werk hun partner niet mogen meenemen (dat spaart me €1000 uit voor mensen die ik toch niet ken)
ieder heeft zijn visie, en zijn budget, gewoon doen wat je graag doet want commentaar krijg je toch.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik13-4-2012 10:47:17

heej er zullen altijd wel wat mensen 'lastig' doen zeker?

bij ons was de data 5 april ten laatste om iets te laten weten ... er hebben gisteren, een week later dus, pas mensen afgezegd :s. hiervoor hebben we hen twee maal moeten smsen :s!

je kan nooit voor iedereen goed doen denk ik dan

Crystal
12-5-2012
 Meld misbruik13-4-2012 12:53:56

Ik geef Peter helemaal gelijk: commentaar krijg je toch altijd!
Wij hadden geen kinderen op de uitnodiging vermeld want die worden snel moe op een avondfeest en dan gaan de ouders vroeger naar huis. Maar wat een groot drama bleek dat te zijn dat ze oppas moeten zoeken. Ieder zo zijn perikelen neem ik aan!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...