Nu Online
Momenteel zijn er 706 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

proeven bruidstaart

12-4-2012 17:29:59
Hey toekomstige bruidjes en bruidegommen :)

Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een bruidstaart.
Nu weet ik niet goed hoe hieraan te beginnen.
Ik wil graag een stapeltaart met glazuur en een mooie gladde buitenkant.(wit met felroze)
Maar nu zouden we (mijn verloofde en ik) graag willen proeven welke smaken er zijn voor de vulling, beslag, het glazuur enz..

Wordt dit nog gedaan?
Waar zouden we dit kunnen doen?

alvast bedankt allemaal!

groetjes evy en michael :)

Evy
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1667

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 18:22:00

Weet niet wie je taart gaat maken, maar vraag het zeker eens!Vullingen zijn er in superveel smaken en kleuren. Wij proeven ook, maar mijn zus maakt de taart, en op verschillende verjaardagsfeestjes heeft ze verschillende vullingen uitgeprobeerd, dus konden wij zo onze keuze al maken.
Weet je wat ook best lekker is? Chocomoussevulling en pudding tss taart.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 18:28:45

Dag Evy,

Wij hebben ook zo een stapeltaart met de kleurtjes wit en turquoise :-).
Qua smaken kon het echt vanalles zijn...keuze tussen gewone biscuit of chocoladebiscuit en dan qua vulling witte of bruine chocomousse al dan niet in combinatie met een bavarois...kan framboos zijn, aardbei, limoen, champagne...
Ik ben er ook nog niet uit zene!!
Witte chocomousse in combinatie met framboos en gewone biscuit lijkt me lekker :-)

groetjes!

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 18:31:42

oooh dat klinkt ook heel lekker.
We weten nog niet waar we de taart gaan laten maken.
We zijn nog op zoek naar iemand ... :)

groetjes evy

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 18:37:08

Wij gingen gewoon langs bij onze bakker, en als de datum wat dichter komt, dan zal hij voor ons enkele kleine stukjes cake maken, en dan kunnen wij proeven en zelf kiezen :)
En dan krijgen we nog een 'test' taartje, wat we dan wel moeten betalen, maar met de ouders al kunnen proeven en onze goedkeuring geven, ik kijk er al helemaal naar uit...
(en nu dat dieet maar volhouden... :p )

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 20:37:18

Van welke regio ben je Evy?
Mijn taartenbakster is van Hamme dacht ik - Oost-Vlaanderen...

groetjes

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 21:13:17

Hey lies

Ooh super zo een bakker :)
Bij onze bakker waar we geweest zijn was dit niet zo.
En ik ben nog bij enkele bakkers geweest, maar die hebben niet het soort taart dat ik in gedachten heb.
Zie hieronder een voorbeeld:

groetjes evy

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik13-4-2012 9:13:14

Die taart is van Brenda uit Zoetermeer!!! Deze taarten maken met fondant is namelijk ook mijn hobby. Echter vindt je deze taarten meestal niet bij de standaard bakkers en dan al zeker niet altijd van deze kwaliteit. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar tegenwoordig zijn er steeds meer taartdecorateurs die wel een bedrijf hebben voor dit soort taarten. De meeste bieden dan ook een bruidsproeverij aan (meestal 3 mini proeftaartjes met verschillende smaken). Doorgaans moet je hiervoor betalen, maar er zijn er ook een heleboel die deze prijs vervolgens in mindering brengen op de echte taart als je hem bij hun besteld. Je kan een oproepje zetten op het forum van deleukstetaarten.nl. Er zijn door ook een heleboel Belgische bakkers of grensgevallen actief die wellicht een offerte voor je kunnen maken.

wendy
26-5-2012
 Meld misbruik13-4-2012 9:14:35

Hey Evy
van waar ben je ergens? Ik ken iemand die dergelijke taarten maakt. Of ze lekker zijn heb ik zelf nog niet geproefd. 30 april komt ze af met vier proeftaartjes, zodat we de smaken die we gekozen hebben eens kunnen vergelijken.
Ik ben van aartselaar.

groetjes Wendy

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik13-4-2012 12:27:59

Hoi Leontine en Wendy

Ik ben van Neerpelt.
Ik vindt zo een taarten helemaal geweldig, maar inderdaad zoals leontine al zegt vindt men die niet bij de standaard bakkers :(

groetjes evy

wendy
26-5-2012
 Meld misbruik13-4-2012 12:33:23

Hey Evy
dat zal wat ver zijn om onze taartenbakster te nemen :), maar in Hasselt is er de Koekjesfee, die hebben ook dat genre van taarten.
http://www.dekoekjesfee.be/

groetjes wendy

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik13-4-2012 12:59:30

Idd, www.detaartenfee.be of www.bakboetiek.be dacht ik.
Mss bij hen eens horen ik weet niet waar je het dichtste bij iets vindt.
(of zij kunnen jou mss wel aan een adres helpen waar ze dergelijke taarten maken)

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik13-4-2012 13:12:06

Ik ga daar zeker eens kijken :)
alvast bedankt wendy en ann groetjes evy

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik13-4-2012 14:32:49

het is dus www.debakboetiek.be sorry hoor.

silke
11-9-2015
 Meld misbruik14-4-2012 22:34:59

Dag Evy,ikzelf heb ooit zo een taart gemaakt na ik een workshop heb gevolgd bij cakestudio in lommel. ie maakt bruidstaarten op bestelling, en wendy is een hele toffe madam!Ligt in buurt van de aldi richting kringloopshop te Lommel. website:cakestudio.be, daar staan de openingsuren op, ze heeft een klein winkeltje aan huis,mr echt de moeite! proeven zal daar zeker kunnen indien je wilt bestellen, groeten silke

silke
11-9-2015
 Meld misbruik14-4-2012 22:37:51

Ohja in Overpelt zit ook nog een vrouw die dat kan, taart van tante mier. Maar heb nog geen ervaring met haar taarten, wel makkelijk dichtbijt, succes daaag silke

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik15-4-2012 8:40:41

Ik heb het geluk dat mijn zusje supercreatief is!!!! Zij heeft al kei toffe taarten gemaakt en draait haar hand er niet voor om om dergelijke taart voor 200 man te maken voor onze trouw.
Idd, de meeste "gewone" bakkers beginnen er niet aan.

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik15-4-2012 10:46:35

Hey Silke. Ik heb een afspraak gemaakt met tante mier uit Overpelt voor een workshop cupcakes aan huis. Dit doe ik samen met de getuigen en de moeders. Daarna heb ik bespreking ivm eventuele bruidstaart. In Nederland heb ik al veel plaatsen gevonden waar ze we van die geweldige taarten maken en waar ze ook proeverijen bij doen... Ik ga ook eens contact opnemen met Wendy van de cakestudio :) super bedankt voor de info! Oh ann dat s idd leuk :) Groetjes evy

Nicky
1-1-2023
 Meld misbruik1-6-2012 18:36:57

www.taartenmettoefjes.be (Overpelt)

Evy
7-9-2012
 Meld misbruik1-6-2012 20:28:34

Nog nooit van gehoord,maar ze hebben alvast een hele leuke website :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...