Nu Online
Momenteel zijn er 243 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

heb met vergist in keuze getuigen

12-4-2012 19:34:12
had het aan toen een half jaar geleden aan dacht ik mijn beste vriend gevraagd om getuige te zijn en zijn vriend getuigen te zijn van mijn husband to be
maar de laatste maanden horen we hen niet of weinig en als we zelf contact zoeken hebben ze nooit geen tijd
dus zit ik met een dilemma
wil ik hen nog wel als getuigen als ze niet naar me omzien en zo nee kan ik dat nog veranderen

Leen
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 924

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 20:20:16

Hoi Leen,

Eerlijkheid is hier geboden denk ik. Ik zou het gewoon recht op de man af vragen of zij het nog zien zitten om getuigen te zijn en ze er nog volledig achter staan.

Ik weet ook niet of je je wettelijk huwelijk al in orde hebt gebracht op het gemeentehuis want wij moesten daar wel de gegevens van de getuigen doorgeven voor in het trouwboekje. Dus dat mss ook eerst even navragen of dat nog veranderd kan worden.

Hopelijk helpt een goed gesprek en komen jullie er samen wel uit

Groetjes

Effie
28-4-2012
 Meld misbruik12-4-2012 22:30:45

Dat is idd geen fijne situatie. Je hoopt toch altijd dat je getuigen je helpen en er toch ook zijn voor je in deze stressy maar leuke periode.
Mijn zus is net een tijdje geleden bevallen en vanzelfsprekend staat haar hoofd nu meer naar haar kindjes dan naar mijn trouw. Maar ik weet gelukkig wel dat ze toch in de mate van het mogelijke haar best doet, meezoekt naar de juiste muziek en luistert naar mijn geratel over uitnodigingen, schoenen, mensen die niet bevestigen etc... En dat moet er wel zijn, vind ik toch.

Ik denk ook net als Nancy dat je hier best op de man af gaat vragen wat hun standpunt is en hoe zij het verder zien, het feit dat jij je er niet 100% goed bij voelt zegt al genoeg hé.
Een goed gesprek hierrond kan soms wonderen doen!

Groetjes
Effie

Leen
5-5-2012
 Meld misbruik12-4-2012 23:12:46

ja als ik nu hun kon bereiken om eens te babbelen maar zelfs op een smsje krijg ik zelfs geen reactie .
kheb nog 22 dagen op de teller.
krijg er stress van
ik weet dat ze het ook druk hebben maar dat was vroeger nooit een probleem onze vriendschap daar werd tijd voor gemaakt.
en nu ik het eigenlijk wel nodig heb zijn ze er echt nooit.
terwijl er dan mensen zijn die er wel voor me zijn.
en wou dat ik de tijd kon terug draaien en gewoon geen getuigen genomen had.
want je je verwacht er toch steun en een beetje hulp van.
Mijne beste maat ging meegaan naar de pas van mijn kleed en heeft me gewoon lekker in de kou laten staan.
dus weet zelfs niet meer of ik hem zo nog kan noemen.
hij had zelfs geen goed excuus hij was gewoon al thuis van het werk en wou niet weer terug een 30 min meerijden.
ik weet het gewoon echt niet meer.

larissa
11-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 23:19:09

heyy leen,

ik leesde je situatie!!! en ik heb juist hetzelfde aan de hand.... ik had mijn schoonzus gevraagd als mijn getuige aangezien ze toch heel mijn leven bij ons zou zijn.... haha en omdat wij ook goeie vriendinnen waren... na enkele familie kwesties hebben we veel minder contact met elkaar waardoor ik ook begon te twijfelen of zij wel de juiste persoon was voor mij getuige te zijn... aangezien dat de trouw er bijna aan komt en ik dus echt was aan het twijfelen heb ik toch gekozen om iemand te nemen die er altijd voor me is ook op de momenten dat we iets minder contact hadden maar die er wel altijd stond en waar ik zeker op kan rekenen!!!! je moet er ook aan denken dat deze persoon er gaat staan op de trouw als jou rechterhand als er iets moest mis lopen!! dit zou jullie vriendschap normaal moeten samen brengen om nog mooie momenten te hebben... maar als je nu blijft twijfelen en ze gaan dan niet komen opdagen de dag zelf en ze vegen hun voeten eraan ga je echt geen leuke dag hebben!!!!

ik raad je aan om gewoon je hart te volgen en iemand anders te kiezen dan ga je je ook veel beter voelen naderhand op de trouw zelf!!! en als het echte vrienden zijn zulle ze dit wel begrijpen!!

alvast veel succes en geniet zeker van je dag!!!!!!
larissa

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik13-4-2012 9:38:01

Hey Leen, vind het jammer voor je dat jullie getuigen geen interesse meer tonen. Zoals Larissa zegt, zou ik ook aanraden om je hart te volgen en iemand anders te kiezen. Je kan dit misschien eens op die manier in een smsje sturen.
Praktisch gezien kan je zeker nog altijd jouw getuigen wisselen hoor. Je moet dit inderdaad vooraf doorgeven aan de stads/gemeentediensten, maar dat is enkel omdat ze dat dan allemaal al kunnen voorbereiden voor de dag zelf. Mijn zus moest normaal getuige zijn op het huwelijk van mijn neef, maar zij was haar identiteitskaart vergeten Zij kon geen getuige zijn, dus is het uiteindelijk iemand anders geworden. Een getuige kan ook ziek vallen op de dag zelf... Tegen mij zeiden ze op de stadsdiensten, dat ze alle gegevens ten laatste in de week voor het huwelijk moeten hebben.
Veel succes met je beslissing en met de verdere voorbereidingen! x x x

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-4-2012 9:52:37

om de kerk in het midden te houden kan je mss elk een 2de getuige nemen?
Op die manier hoef je ze niet meteen af te schrijven, maar kan je toch ook nog iemand zoeken waar je wat meer steun aan hebt...

Leen
5-5-2012
 Meld misbruik13-4-2012 13:41:19

dank jullie voor de wijze raad
Emy we hadden al vier getuigen en de andere twee zijn wel super en is alles ook closer geworden
ik ga afwachten of ze uit zichzelf contact nemen met me
anders zal ik ze het gewoon zeggen

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik13-4-2012 13:45:36

Hoi Leen, gelukkig maar, dat je toch nog elk een getuige hebt waar je wel een goed contact mee hebt. Ik heb 2 schatten van getuigen (zus en beste vriendin) en voel me super gesteund door ouders, schoonouders en dus mijn 2 getuigen. Er is nog veel te doen maar iedereen staat altijd klaar met raad en daad!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...