TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Emy
30-6-2012
|
13-4-2012 12:44:19
nee absoluut niet vind ik.
Is er geen vriend of vriendin van de familie die op jouw nichtje kan passen en eventueel vroeger met haar naar huis gaan?
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
13-4-2012 12:48:04
mijn familie is van nederland, en ze blijven allemaal in hetzelfde hotel in Mechelen overnachten. Denk dat hun ook niet graag al zo vroeg weg willen.
|
|
Lies
7-7-2012
|
13-4-2012 12:52:43
Ik zou zeker ook aan iemand anders vragen om snel even heen en weer te rijden met je nichtje zodat je ouders kunnen blijven. Ik denk dat je je ouders best rustig uitlegd dat je zeker wilt dat je nichtje aanwezig kan zijn op het feest en dat je het echt jammer vindt dat je zus zelf niet kan komen en dat het daardoor echt belangrijk voor jou is dat zij er wel de hele tijd kunnen bij zijn. Ik denk dat als je het op die manier verwoord, je ouders zeker niet anders kunnen dan gevleid zijn :)
Het gebeurt precies wel vaker he dat bruidjes minder aandacht krijgen doordat de broer of zus zwanger zijn of juist bevallen. Dat is sowieso wel heel jammer... Maar ik denk zeker niet dat dat komt omdat je ouders je minder graag zien. Ouders zijn denk ik gewoon heeeeel gevoelig aan kleinkinderen :)
Ik hoop echt dat het allemaal toch nog goed uitdraait voor jou!
|
|
Lies
7-7-2012
|
|
|
Sandra
14-7-2012
|
13-4-2012 12:54:26
Ik zou toch voorzichtig met mijn zus praten en vragen om haar toch niet bij hun te houden.
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
13-4-2012 12:55:19
'Nou zei mijn moeder gisteren dat zij en mijn stiefvader waarschijnlijk wel het 4 jarig dochtertje van mijn zus mee gaan pakken. Want die wil naar de trouw komen.'
Volgens mij heeft een kind van 4 jaar nog niet te willen...
Het is jouw huwelijk!!!!
|
|
Siege
17-8-2013
|
13-4-2012 13:16:09
Een alternatief (maar ik voel al stilletjes dat dat direct door hun zal verworpen worden..): vraag een babysit van de bond of kind&gezin, met rijbewijs, die dan mee op het feest is en als het kleintje moe is gaat de babysit naar de hotelkamer mee en kunnen de anderen blijven. xxx
|
|
tamara 7/9/2012
|
13-4-2012 13:17:45
kan de man van je zus , je nichtje niet brengen
|
|
Carrie
13-9-2013
|
13-4-2012 13:23:17
of kan jouw zus haar schoonouders niet op het dochtertje letten? een kind van 4 beseft echt niet zo heel veel van een trouw. dat is een vermoeiende dag, en misschien doet ze overdag dan nog een dutje, maar waar?! en het is niet dat ze daar later nog heel veel zal aan hebben of van blijven onthouden. persoonlijk vind ik niet dat je uw kind van 4 kan meegeven om naar een trouw te gaan zonder er zelf bij te zijn.
want als de gasten voor jouw avondfeest aankomen, en ook de ouders willen feliciteren, waar gaat je nichtje dan blijven?
ons zoontje zal tegen de trouw ook 4 zijn, en dan zorgen wij ook dat er savonds iemand is (niet van suite of mensen die je echt op feest wil) die met hem naar huis kan zodat hij kan slapen.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
13-4-2012 13:27:17
Wat die auto betreft: in een stoeltje is niet verplicht als het niet je eigen kind is. Maar op schoot mag, voor zover ik weet, inderdaad niet. Misschien kan je zus toch komen he. Met zwangerschappen weet je nooit hoe het loopt. Misschien lukt het inderdaad niet, maar misschien voelt ze zich wel goed genoeg om er toch bij te zijn. En wat zou er dan gebeuren, zou je zus dan ook weggaan als haar dochtertje moet gaan slapen?
Ik zou inderdaad proberen een andere babysit te vinden, in overleg met je zus natuurlijk.
|
|
Katrien
20-4-2013
|
13-4-2012 14:04:06
Hey, een stoeltje is inderdaad niet verplicht bij occasioneel vervoer. Maar het kind moet wél z'n eigen zitplaats hebben mét gordel. Op schoot mag dus niet.
En ik stelde me idd dezelfde vraag als Sanne: wat zou er met haar dochtertje gebeuren als je zus wél gewoon zou kunnen komen? Misschien is het een optie dat ze je nichtje meenemen overdag, maar dat je schoonbroer haar in de namiddag ofzo komt afhalen. Zo kunnen je ouders toch gewoon aanwezig zijn op het avondfeest, zonder als babysit te moeten fungeren. Wat het vervoer betreft: is er nog iemand extra die kan rijden? Je schrijft "ze zullen met 5 in de auto zitten", bedoel je dan mét of zonder je nichtje. Want de meeste auto's hebben toch 5 gordels, hé. Dus als dat mét je nichtje is, zou het moeten lukken. En anders hen met een taxi laten komen?
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
13-4-2012 14:26:04
Ik heb nog gebabysit tijdens een huwelijk op het zoontje van de trouwers. Het ukje mocht mee tijdens het feest en toen ie moe kwam, ben ik ermee naar huis gegaan en gebleven tot ze thuis waren. Dit lijkt 'n goeie oplossing?
|
|
Elke
3-8-2012
|
13-4-2012 14:42:47
Volgens mij moet je eerst eens alles uitklaren met jouw moeder en zus. Waarschijnlijk komt het voor jouw zus even slecht uit dat jij gaat trouwen rond de tijd dat zij uitgerekend is als dat het voor jou slecht uitkomt dat dat jouw zus dan net ongeveer bevallen gaat zijn/zal moeten bevallen. Stel nu - in worst case scenario - dat zij diezelfde dag bevalt of zo, dan lukt het voor haar man/vriend ook niet om op hun ander kind te passen en dan wordt vaak gerekend op de grootouders, jouw moeder dus.
Waarschijnlijk wil jouw moeder gewoon die situatie al op voorhand opvangen, en wil ze gerust wel nadenken over een babysit voor de nachturen, zodat zij wel alles kan meemaken. Ze zullen toch wel niet van plan zijn om de openingsdans te missen en zo.
|
|
Lieselot
10-3-2012
|
13-4-2012 15:11:50
Weet je wat ik denk? Ik denk dat 'n meisje van 4 jaar oud, dat al zoveel maanden toeleeft naar de geboorte van haar broertje of zusje, meer behoefte zal hebben om bij de mama of de papa te blijven, ipv weggestuurd te worden! Ze verdient ook wat extra aandacht in de periode dat er nog een kindje bijkomt!
|
|
Lieselot
10-3-2012
|
13-4-2012 15:29:15
PS: kunnen de ouders van de man van je zus hun kleinkind niet opvangen?
Zo is het kind niet ver weg van mama en papa, én kunnen jouw ouders met 'n gerust hart van de trouw van één van hun kinderen genieten.
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
13-4-2012 18:07:43
Mijn familie is van Nederland, dus de man van mijn zus of schoonouders even heen en weer rijden gaat niet zomaar. Dat is direct 3 uur heen en 3 uur terug rijden.... Iemand laten oppassen op hun hotelkamer die ze niet kennen doen ze ook niet. Denk ook niet dat het dochtertje zo met een vreemde mee wilt. Het is een erg moeilijk kind. Als mijn zus bevalt op de dag zelf, dna zijn er altijd haar schoonouders nog om op de kinderen te passen. Het is geen voorzorgmaatregel van mijn moeder, ze hebben namelijk ook nog een zoontje. Maar het dochtertje wou perse naar de trouw komen. Zelfs al zou er een oplossing zijn voor het avondfeest, dan nog passen ze niet met 6 in de auto....
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
13-4-2012 18:11:13
@Katrien: Als mijn zus wel komt, dan zullen ze enkel 's avonds komen op het avondfeest. Dan moeten ze pas tegen 15 uur vertrekken van huis en kunnen de kinderen genoeg rusten. Ze zouden dan zowiezo tegen 00.00 uur doorgaan.
Met zijn 5 in de auto bedoel ik zonder mijn nichtje.Er is verder ook geen plaats meer in de andere auto's. Die gaan ook vol zitten.
|
|
Lies
21-4-2012
|
13-4-2012 21:06:43
ja als er geen plaats is in de auto , dan lijkt het me toch wel duidelijk dat het nichtje niet kan komen. Ik vind ook dat een kind van vier niet zelf moet beslissen of ze wil komen. Het zou toch voor iedereen gewoon makkelijker zijn dat ze bij je zus blijft en dat ze dan opgevangen wordt door de schoonouders als ze bevalt, of meekomt met de mama,.. Mijn dochter wordt er ook 4 in juni en ik heb ook een babsit geregeld. Ze gaat naar huis rond een uur of 20 om op haar gemak te slapen. Zo een dag is al vermoeiend genoeg.
|
|
dorien
5-5-2012
|
13-4-2012 21:07:38
u schoonbroer?
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
13-4-2012 21:15:43
wat is er met mijn schoonbroer? Ze wonen in nederland, die gaat niet 3 uur heen en 3 uur terug rijden om haar op te halen, hij moet de volgende dag ook werken.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|