Terug naar overzicht
Tegenwoordig trouwt het merendeel enkel voor de wet. Je kan de dag plannen zoals het traditioneel hoort of helemaal naar jullie eigen zin, enkel komt er geen kerk bij te kijken. Sommigen maken dan een eigen soort ceremonie bij hun feestzaal, of je kan ook aan de gemeente vragen of je dat tijdens het wettelijke huwelijk mag doen dus in de trouwzaal. Zo kan je een goede vriend, je moeder, enz. naar voor laten komen om iets te vertellen over jullie. Met vriendelijke groeten, Jessica Michielsen
Wij trouwen ook enkel voor de wet. Maar wij trouwen in Gent en daar is het jammergenoeg niet mogelijk om iets speciaals te maken van de ceremonie, de ceremonie duurt al bij al 15 min, er wordt echt aan de lopende band getrouwd. Echt erg vind ik het niet, ik vind het stadhuis in Gent echt prachtig, het is heel erg oud en dat vind ik ook wel speciaal. Ik denk dat het in kleinere gemeentes wel mogelijk is.Groetjes Marijke
Dit hangt echt af van gemeente tot gemeente...Zeker eens informeren bij de dienst burgerzaken van jullie gemeente.Wij trouwen ook enkel voor de wet, de schepen van burgerzaken is een goeie vriend van ons, dit is dus zowieso speciaal voor ons. Voor de rest laten we mijn metekindje de ringen aangeven, dat is toch ook al persoonlijk.Wij kunnen ook met muziek en / of persoonlijke teksten werken, maar we denken dat we dit niet zullen doen.Veel succes!!groeten tine
wij maken er iets heel persoonlijks van door een viering met de goede herder in onze tuin te laten doorgaan
Hey NickyIk trouw binnenkort ook voor de wet. We kregen bij het vastleggen van onze datum de gelegenheid om gratis 10 minuten "personalisatie" na het officiele gedeelte erbij te doen.Dat kan gaan van een liedje laten spelen, je "geloftes" afleggen tov elkaar of iemand een tekstje laten voorlezen.Raar Marijke dat jij die kans niet kreeg, want ik trouw namelijk ook voor de wet in Gent.Misschien moet je er toch eens achter vragen?Groetjes
@Lindsay, dan trouw je waarschijnlijk met praalvertoning? Wij trouwen gratis tss 8.45h en 9.15h en dat op vrijdag en dan moet het (volgens die van de bugerlijke stand) echt wel snel gaan.Groetjes Marijke
@MarijkeInderdaad. Aaah, ok dat is ook wel jammer, dat wist ik niet!Groetjes