Terug naar overzicht
Ik weet nog dat het volgende gedichtje voor mij de ultieme uitdrukking van liefde en vriendschap was toen ik op de lagere school zat:je hebt iemand nodigstil en oprechtdie als het erop aan komtvoor je bidt of voor je vechtpas als je iemand hebtdie met je lacht en met je grientdan pas kun je zeggen:'k heb een vriend (een vriend - Toon Hermans)Ik denk dat dit voor haar wel te lezen moet zijn als het op voorhand een paar keer met haar is door genomen en uitgelegd. Wij zongen dit bij ons in het koor toen ik 8 was.
Wij vonden onderstaande tekst heel leuk als eerste lezing.Bij ons wordt deze ook voorgelezen door mijn bruidsmeisje (is wel wat ouder)maar de tekst kan perfect denk ik.In elk geval heel veel succes! Er waren eens 5 kaarsjes … Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn. Eén kaars viel het tegen altijd in vlam te staan. Het doofde snel zijn lichtje en is toen weggegaan. Er waren nog vier kaarsjes, het was een mooi zicht. Eén dacht ik ben de beste, meteen verdween zijn licht. Er stonden nog drie kaarsjes, ze branden helder op. Eén werd er uitgeblazen, hij lette niet goed op. De beide laatste kaarsjes wat waren ze alleen. Eén ging van moeheid slapen en toen was er nog maar één. Het laatste kaarsje dat eenzaam bleef branden dacht: “als ik mijn lichtje nu eens aan een ander geef”. Toen heeft dat ene kaarsje het feest nog juist gered. Want hij heeft alle andere kaarsjes opnieuw in vuur & vlam gezet!groetjes, Vicky
Er waren eens 5 kaarsjes … Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn. Eén kaars viel het tegen altijd in vlam te staan. Het doofde snel zijn lichtje en is toen weggegaan. Er waren nog vier kaarsjes, het was een mooi zicht. Eén dacht ik ben de beste, meteen verdween zijn licht.
Er stonden nog drie kaarsjes, ze branden helder op. Eén werd er uitgeblazen, hij lette niet goed op. De beide laatste kaarsjes wat waren ze alleen. Eén ging van moeheid slapen en toen was er nog maar één. Het laatste kaarsje dat eenzaam bleef branden dacht: “als ik mijn lichtje nu eens aan een ander geef”. Toen heeft dat ene kaarsje het feest nog juist gered. Want hij heeft alle andere kaarsjes opnieuw in vuur & vlam gezet!groetjes, Vicky
Hey Ilse, je kan misschien aan het begin van de viering je bruidsmeisje een papier geven en potloodjes en haar een tekening laten maken over jullie. Zo heeft zij haar bezigheid en dan kan ze tijdens het moment dat je haar wil laten 'lezen' vertellen wat ze getekend heeft. Dit is super spontaan alleen het nadeel is dat je niet kan controleren wat ze zal zeggen. Groetjes Sarah