TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Veronique
16-6-2012
|
14-4-2012 8:18:14
He bruidje, ik snap dat je daarmee inzit. zou het misschien kunnen omdat jullie nog niet zo lang samen zijn? Misschien lost zich dat op als jullie al wat langer samen zijn? (ik ben nu 11 jaar bij mijn verloofde). Als enige raad kan ik je geven om het te blijven uitpraten met hem, zeg hem wat je hier op t forum zegt en dat het jou kwetst en dat je op den duur begint te twijfelen aan hem, en dat het aan hem ligt om die twijfels weg te nemen.
Ik duim voor je bruidje, volgens mij is uitpraten de enige oplossing.
Liefs, Vero
|
|
frida
6-2-2010
|
14-4-2012 8:38:34
Tja,
Ik begrijp je wel! Maar je zou eens goed moeten praten met je verloofde, en zeggen wat er op je hart ligt en waarom!! Mocht het een troost zijn ik heb ook niet zijn paswoord van zijn pc, vind dit niet erg want je moet elkaar toch wel vertrouwen vind ik!
Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.
Sterkte, Frida
|
|
tine
14-8-2010
|
14-4-2012 8:39:30
ik zou er toch eens goed over praten met je verloofde, hem vragen hoe hij zou reageren in omgekeerde situatie, dat hij niets weet van jou pc of gsm, dat jij steeds veel later in bed komt ed... gaan trouwen als je hem niet volledig vertrouwd is misschien niet echt aangeraden zonder goed gesprek. ik weet niet hoe het bij andere koppels is, en ik ben ondertussen wel al 6 jaar samen met men man, waarvan 2 getrouwd ongeveer. maar vanaf dat ik hier ben ingetrokken (na twee maanden) delen we dezelfde pc, hij kan in mijn mails en ik in die van hem, ik weet dat hij spaargeld heeft (niet tot op de euro, maar hoeft ook niet). gsms liggen hier ook gewoon op de kast. er moet toch echt wel vertrouwen op alle gebied zijn voor een goed huwelijk in mijn ogen.
|
|
Caroline
12-5-2012
|
14-4-2012 8:52:43
het lijkt me niet zo een goede basis om te trouwen. Als je twijfelt, kun je beter eerst goed praten, eerst trouwen en dan praten of hopen dat hij wel veranderd lijken me nogal moeilijk. ik wil je vooral niet nog meer doen twijfelen, maar bespreek dit met hem.
|
|
treesje
10-7-2012
|
14-4-2012 8:55:58
hey, ik zou toch ook opteren voor een goed gesprek ze!! Echt waar. Iemand vertrouwen is al super moeilijk, en dat komt bij mij door mijn verleden, ik vetrouw bijna niemand, maar ik mag niet klagen, ik heb alle codes van computers, ik heb weet van zijn geld (nu natuurlijk ook niet tot op de euro) maar hij weet da van mij ook niet precies, juist zijn gsm daar kijk ik niet in natuurlijk, en die gsm belt constant ook Ik heb het deels van mij afgezet, want anders maak ik mijn relatie kapot en da is het laatste wat ik wil natuurlijk.
maar echt waar probeer er met hem over te praten, voor jullie de stap zetten, trouwen is toch iets bijzonders he in een mensenleven!! Hij moet toch ook begrijpen waar je mee zit en dat je je zo niet goed voelt he! Veel succes ermee!!
|
|
Chantal
16-6-2012
|
14-4-2012 9:14:31
Ik sluit mij aan bij de andere bruidjes...eens goed met hem praten kan misschien al heel veel uitklaren. Mijn vriend is ook zo opgevoed van 'met anderen deel je geen persoonlijke info' en in het begin hield hij mij ook overal buiten. We hebben dan ook eens goed en heel lang gepraat over vertrouwen, eerlijkheid, en alles kunnen delen binnen onze relatie. We hebben dan afgesproken dat wat tussen ons is, blijft tussen ons en ga ik of hij dan ook niet doorvertellen aan een vriend/ouders/kennissen. Sindsdien heeft hij er geen enkel probleem meer mee..ik weet zijn pincodes, paswoorden, ik beheer zijn rekeningen (hij weet zelf maar amper hoe PC-banking werkt of heeft daar gewoon geen zin in, dus ik doe dat dan altijd), ik neem zijn telefoon op als hij even weg is, ... en ook omgekeerd. En we zullen daar daar dan ook nooit misbruik van maken!
Ik ben ook van mening dat een goede relatie geen geheimen mag hebben. Wij delen dan ook alles...de minste 'scheet' weet de ander bij wijze van spreke, gewoon omdat je elkaar zo pas echt goed leert kennen en ook veel beter kunt begrijpen. Wij kunnen gewoon aan 1 blik aan elkaar zien wat de ander denkt/zich voelt, en daardoor kun je veel beter rekening houden met elkaar. Als ik bv. op m'n lip aan het bijten ben, weet hij dat er iets is en dat ik iets moet vertellen dat van mij af moet... zo van die kleine dingen.
Dus eens goed babbelen en hopelijk krijg je zo wat meer rust in je hoofd en keert de zekerheid terug.
Lieve groetjes
Chantal
|
|
Lynn
21-9-2012
|
14-4-2012 9:21:00
Ik sluit me aan bij de rest van de bruidjes, praten praten praten. Ik en mijn partner weten alles van elkaar, liefdesgeschiedenis, paswoorden, pincode, geld op de rekeningen, gsm contacten, ... noem maar op. Misschien is er iets meer of misschien is je partner het type dat graag nog een beetje privacy heeft in zijn relatie ...
In ieder geval, praten is de gouden regel in een relatie, wie niet praat komt nergens uit en blijft met zijn vragen zitten.
Veel geluk!
|
|
Vanessa
2-6-2012
|
14-4-2012 9:45:09
Ik zou ook zeker een goed gesprek met hem aanknopen, want voor mij persoonlijk zou ik dit toch niet zien zitten. Wij weten echt alles van elkaar. Hebben een gezamelijke pc, niets van paswoorden erop. Gezamelijk rekening, weten alles van elkaar. Al vrij snel in het begin toen we nog ieders een eigen computer hadden, wisten we elkaars paswoord al. Als je niets te verbergen hebt, waarom niet. Als de gsm gaat, of een sms, dan pakken we de gsm gewoon, maakt niet uit van wie die is. Ga echt eens goed met hem praten en zeg wat je dwars zit.
|
|
Sarah
18-5-2012
|
14-4-2012 11:39:29
Jana, in een ander topic schreef je over de immense stress die je hebt... Ben je dan niet gewoon cold feet aan het krijgen daardoor? Je hoort toch vaker dat mensen vlak voor het huwelijk ineens aan hun partner beginnen twijfelen, of ze wel de goeie keuze maken enz. Probeer op een rijtje te zetten waarom je met hem wil trouwen, wat zo bijzonder is aan jullie relatie en dan komt de kalmte misschien terug? Trouwen moet iets moois zijn, maar ik lees vaak dat het bij veel mensen één grote stressbedoening is. Ik ben absoluut geen voorstander van pilletjes of iets dergelijks, maar als jij er zo door zit zou ik toch iets nemen tegen de stress. Want je gaat je van je mooie dag anders niet genieten vrees ik! Praten over je twijfels en bedenkingen bij zijn pc-gebruik, moet je zeker doen. Maar jij moet hem ook vertrouwen en dus niet panikeren omdat je bepaalde paswoorden niet weet. Iemand écht kennen heeft voor mij niks te maken met weten hoeveel geld er op zijn bankrekening staat of weten welk paswoord zijn e-mailaccount heeft. Maar als dat jou zo hard stoort, vraag het hem dan gewoon, want hoe zou hij zich voelen moest hij dit berichtje van jou te lezen krijgen? Probeer gewoon te ontspannen meisje want zoveel zenuwen zijn echt voor niks goed! Dikke virtuele knuffel, alles komt in orde ;)
|
|
Tabita
22-9-2012
|
14-4-2012 11:59:43
Hey,
Als je er nooit geen probleem van hebt gemaakt, of last hebt van ondervonden, dan zou ik mij geen zorgen maken hoor :-) Als je altijd gelukkig bent geweest met de dingen die je van elkaar weet, en de dingen die je niet weet... Dan is dat toch ook goed?
Ik weet veel van mijn verloofde (geld, mails ...)... maar denk niet dat ik echt alles weet hoor... en ik vind het goed zo, wij zijn gelukkig, dus of ik nu net dat tikkeltje meer zou weten of niet... ik zal altijd van hem blijven houden :-) en dat is het belangrijkste toch?
Heeft hij jouw wachtwoorden etc?
Groetjes
Tabke
|
|
wendy
26-5-2012
|
14-4-2012 12:05:05
Hey Jana ik kan me alleen maar aansluiten bij de suggesties hierboven. Praat met hem over wat je dwars zit. Maar als het je kan geruststellen: mijn vriend en ik kennen elkaars paswoord niet, noch pincodes of dergelijke. Als mijn gsm rinkelt en ik kan niet opnemen, zal hij even oppakken en vice versa, maar normaal gezien blijven we van elkaars gsm af. Ik zal ook geen sms van hem lezen (tenzij hij toestemming geeft). Ik heb geen enkele reden om hem niet te vertrouwen. Heel vreemd, in tegenstelling tot eerdere relaties is dat vertrouwen bij ons een evidentie. Vandaar dat ik er ook geen enkel probleem mee heb dat hij een paswoord op de pc heeft staan. Ik heb dat ook en op die manier kan hij niet aan de verrassing waaraan ik voor hem aant werken ben. Wat geldzaken betreft, weten we in grote lijnen wie wat heeft, maar zeker ook niet tot op de euro. En tja, soms is hij lang bezig op zijn pc ja... maar daar zoek ik niks achter. Intussen kan ik op mijn gemak een filmpje kijken.. Maar als hij er natuurlijk geheimzinnig over zou doen en constant achter zijn pc zou zitten tot een stuk in de nacht, zou ik hem daar toch eens iets over vragen. Dus of je alles van elkaar moet weten: ik denk het niet... maar je moet elkaar wel vertrouwen. Dat is toch de basis van een relatie. Dus als het daar schort, praat dan met hem!! Ik heb het vroeger meegemaakt dat ik mijn vriend niet vertrouwde (en bleek achteraf zeer terecht), maar dat vreet energie en is nefast voor je zelfvertrouwen. veel sterkte he meid! wendy
|
|
Eline
7-7-2012
|
14-4-2012 13:23:37
Hey Jana,
Ik denk inderdaad dat je eens goed moet praten met je vriend, en als dat niets oplost, eventueel met iemand anders erbij. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen, en zoals jij het vertelt vertrouw jij je vriend niet. Of dat terecht is of niet, dat doet er niet zo toe. Zonder vertrouwen, hebben jullie een probleem. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik dat zeker willen uitklaren voor jullie trouwen. Is er een bepaalde reden dat je meer over hem zou willen weten? Als je zijn wachtwoord zou hebben, zou je dan ook graag zijn mails willen lezen? Heb je het idee dat hij iets verbergt?
Hier hebben wij elk een wachtwoord, ik heb dat van mijn vriend wel maar andersom denk ik niet. We hebben vaak genoeg de mogelijkheid om elkaars mails en sms'jes te lezen, maar ik zou dat nooit doen en ga er vanuit dat hij dat ook niet doet. We kennen elkaar door en door, we vertrouwen elkaar compleet en alhoewel we elkaar niet altijd alles direct zeggen, hebben we ook niets te verbergen. En als dat niet zo zou zijn, dan zou ik eigenlijk niet staan te springen om te trouwen.
|
|
Jana
5-5-2012
|
14-4-2012 14:47:23
Dank u meiden!! ondertussen heb ik het onder zijn neusje geschoven. met hem gepraat over vertrouwen en eerlijkheid. moet zeggen: het deed eens deugd. Nee zou nooit zijn mails willen lezen ofzo maar gewoon het idee da je niets te verstoppen hebt is al heel veel. Hij zei dat hij wel met een verrassing bezig is en dat hij dat niet anders kan dan tot een stuk in de nacht, hij wacht tot ik ga slapen om er mee bezig te zijn. wat eigenlijk wel lief is. goh hij zegt wel dak zijn paswoorden in de toekomst mag weten! het draait hem gewoon om zekerheid. en zoals sarah hierboven zei: coldfeet!!!! inderdaad, ze heeft gelijk! ik ben beginnen twijfelen aan ALLES. ik ben al een stresskonijn van mezelf en de stresspillekes ga ik moeten nemen denk ik. ben echt zo blij dat ik dit topic heb kunnen plaatsen en dat ik zoveeel andere bruidjes hun mening gelezen heb. bedankt aan jullie om mij het lef te geven om hem erover aan te spreken! ik hou zielsveel van hem en ik wil hem echt niet kwijt.
|
|
tine
14-8-2010
|
14-4-2012 15:42:06
voila, dat moet dus kunnen in een relatie, zeker als je op punt van trouwen staat. het gaat mij ook niet over het weten van zen wachtwoord (hier staat gewoon geen op pc) en ik check zijn mails enkel als er om gevraagd word, inderdaad is het punt van vertrouwen er ook zonder alles te willen controleren. het feit dat je er over kan praten is al veel hoor. en inderdaad misschien iets nemen om de stress te verminderen?
|
|
Veronique
16-6-2012
|
15-4-2012 8:24:37
ohhhhh wij zijn blij voor je Jana en daarom zijn we hier he, om mekaar te helpen
|
|
Patricia
2-6-2012
|
15-4-2012 8:47:28
Zo zie je maar wat praten kan opleveren :-D! Heel blij voor jou, Jana!! Geniet nu nog van de laatste voorbereidingsweken - laat die stress vertrekken en maak plaats voor liefde, geluk en genot !!!
|
|
wendy
26-5-2012
|
15-4-2012 12:39:46
Hey Jana
Blij dat dat uitgeklaard is! Nog enkele weken en dan is het jullie grote dag! Geniet er maar van!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|