Terug naar overzicht
ik zou denkik in eerste plaats gewoon eens een mis gaan bijwonen, dat hebben wij ook gedaan en je ziet meteen hoe een pastoor is.
Hoi Ellen,Vorig jaar is mijn zus haar zoontje gedoopt door Priester Wim.Een doopsel is natuurlijk nog niet het zelfde als een huwelijk, maar ik moet zeggen, hij deed dat zeer goed.Hij is nog jong, dat vind ik al een pluspunt...Hij staat volgens mij ook wel open voor jullie eigen inbreng.De doopviering was heel erg losjes, hij las de teksten (door mijn zus gekozen) niet letterlijk af, maar deed dat in zijn eigen woorden.Dat maakte het wel leuk, vind ik.Misschien eens kijken in het Parochieblad, als er huwelijken zijn, en dan kan je misschien eens gaan luisteren/kijken?En anders eens naar een gewone eucharistieviering gaan, daar zal je toch ook al een idee krijgen van hoe hij te werk gaat!Veel succes!!
Hey, Wij trouwen daar. De reden waarom we voor dit kerkje gekozen hebben, is omdat we hadden gehoord dat de pastoor een aangename man is. Dit bleek te kloppen bij onze eerste afspraak. Wij hebben gekozen voor een viering zonder eucharistie. Als je vragen hebt over wat mag en wat niet, stel je ze maar. Maar eigenlijk mag er vrij veel.