Nu Online
Momenteel zijn er 268 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bratislava

15-4-2012 17:54:48
hallo, heeft er iemand ervaring met Bratislava?? Heb een prachtig hotel daar gevonden (flairactie) en zou daar een paar dagen naartoe willen als wijze van huwelijksreis maar weet niet of er daar iets te zien is!

dank je wel voor de hulp!!

treesje
10-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 546

Siege
17-8-2013
 Meld misbruik16-4-2012 9:52:18

Hallo!

Wij zijn er al 2 maal geweest.
De eerste keer zijn we in nov. 2009 gegaan, als tussenstop in onze reis (we hebben een maand rondgetrokken in centraal-europa) en toen was Bratislava zeer rustig en zeer romantisch! Wij hebben een toer van de stad gedaan in een busje, zo kom je meer te weten over de stad, zeer fijn. We zijn er toen maar één volle dag gebleven (en twee nachten).

De tweede keer was een blitz-bezoek: weekendje Bratislava voor de kerkelijke trouw van onze beste vrienden (Zuzana komt van daar). Dat was twee zomer geleden en toen was het er wel druk, maar ik vond het nog steeds fijn! Wij zaten in hotel Albrecht (zeker een aanrader, zeer dicht bij de burcht en centrum van de stad).

Nu ga ik wel eerlijk zijn: Bratislava is gezien in 2 dagen, wat je kan doen is een combinatie van steden.
Dit was onze reis: Krakou, Boedapest, Bratislava, Wenen, Praag. (Eigenlijk gingen we Bratislava niet eens doen, maar ik ben zeer blij dat ik het gedaan heb. Ik heb zeer mooie herinneringen aan Bratislava en vind het persoonlijk een klein, maar romantisch stadje!)
Wij hebben enkel een vlucht geboekt van Brussel naar Krakou en van Praag naar Brussel. Voor de rest hebben wij de nachttrein genomen van Krakou naar Boedapest en dan gewoon de trein naar de volgende steden. Wij hebben wel rekening gehouden om telkens 1 dag enkel en alleen te houden om te reizen van stad naar stad (anders te vermoeiend).
Verder hebben wij dan echt de tijd genomen om de andere steden te zien (ik geloof 6 à 7 volle dagen voor Boedapest, Wenen en Praag en Krakou was 4 dagen).

xxx

treesje
10-7-2012
 Meld misbruik16-4-2012 16:40:51

@ siege, hartelijk bedankt, voor de uitleg!!

Siege
17-8-2013
 Meld misbruik17-4-2012 12:29:34

Graag gedaan!

Dingen die je alleszins kan bezichtigen in Bratislava: de Burcht, Novy Most-brug, het Oude Raadhuis, Koningsweg, de Ufo-toren en wat leuk is: je kan de boot naar Wenen nemen en je reis in Wenen eindigen?

xxx

Siege
17-8-2013
 Meld misbruik17-4-2012 12:30:59

Want je hoeft eigenlijk geen volledig weekend te nemen om Bratislava te zien, eigenlijk heb je al meer dan genoeg met 1 dag. (Bratislava is echt een kleine stad, ik geloof dat er nog geen 400.000 man woont.)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...