Terug naar overzicht
Da's inderdaad niet zo leuk, zeker omdat je als bruid toch wil dat je mama mee straalt.Is het eventueel een optie om een simpel, klassiek kleedje (of broekpak, indien ze dat makkelijker vindt) te kopen met bvb een sjieke sjaal op? Zodanig dat ze toch het gevoel heeft dat die sjaal na een tijdje uit kan en ze "normaal" en onopvallend verder kan vieren?Ik weet ook niet of er eventueel een tante, of een vriendin van je mama is met wie je hierover kan praten, en die eventueel met haar (al dan niet met jou bij) kan gaan shoppen? Ik zou wel vermijden van haar te vergelijken met je schoonmoeder, dat kan haar misschien kwetsen. Succes in elk geval!
Eenvoud kan even mooi zijn, het is soms zo simpel dat gewoon de kleur dat speciale cachet geeft. Een mooi accessoire, kettingje, sjaaltje maakt het helemaal af. Ik herinner mij foto's van een "mama van de bruid" in een eenvoudig recht kleedje, gebloemde, fleurige stof met een kort voile jasje op, zo mooi, zo eenvoudig, ze viel helemaal niet uit te toon. De bruid vertelde me dat haar mama het kocht in de Inno!!! Ik dacht uit een heel dure winkel!! Misschien een idee? EN, een goeie verkoopster zou je mama toch moeten kunnen overtuigen en haar op haar gemak stellen, waarschijnlijk heeft ze net dat kleine duwtje nodig. Misschien even vermelden van waar jullie zijn. Toekomstige bruidjes kunnen dan ev. tips geven waar jullie (misschien) even kunnen binnenlopen.
Ik begrijp wat je bedoelt... Mijn schoonmama heeft suitekledij gekocht van Linea Raffaele en het is echt wel mooi, maar mijn mama spreekt dan weer van iets dat ze nog zal kunnen doordragen... Op zich is dat voor mij helemaal geen probleem, maar de dingen die ze aanduidt die ze mooi vindt zijn zo echt van die kleuren die helemaal niet feestelijk zijn of kleedjes waarmee niemand haar zal zien staan... Ik zeg haar ook heel de tijd dat ze eens iets fellers mag aandoen, maar ja ze wil het niet horen hé. En objectief gezien heeft ze een veel beter figuur dan mijn schoonmama, maar ja, volgens mij zit het tussen haar twee oren.