hallo bruidjes en gommetjes,
Nu ik nog thuis ben, zal ik ervan profiteren om vlug een verslagje neer te pennen van onze dag, die zoals het cliché het wil, omgevlogen is!
De wekker stond op 6u18. Dat was een beetje te vroeg, maar op dat uur staan we normaal altijd op en ik was te lui om hem te verzetten en we zijn dan maar niet meteen opgestaan
. Douche genomen, eerste koffie van vele gedronken en naar de kapster gewandeld voor mijn afspraak van 7u30. Ik zou mijn haar laten opsteken, maar heb het toch niet laten doen omdat Tom het liever los ziet (en ook wel omdat los haar warmer is, het was nog erg koud en vrij mistig ook). Gewoon een paar speldjes om het uit mijn gezicht te houden en dat was het. Heel erg "ik" dus ik was tevreden.
Terug naar huis gewandeld en dan valiezen en noodkits ingepakt (gelukkig lagen mijn lijstjes klaar, dus was nauwelijks tien minuten werk). Tom en Jari hadden ondertussen al alles voorbereid voor de koffie en het aperitief 's middags.
Tom is dan het boeket gaan afhalen, Jari heeft een beetje gespeeld/tv gekeken en ik heb me ondertussen opgemaakt en mijn nagels gelakt. Ik was bijna klaar toen Tom terug kwam met de bloemen en ze waren prachtig, precies wat ik besteld had ;-)
Om iets over negen arriveerde de fotograaf en die vertelde dat er een ongeval gebeurd was op de ring (rond Brussel) ter hoogte van Jette, met heel veel file als gevolg.Oei, mijn ouders en getuige moesten daar passeren, gelukkig weet ik dat die tijdig vertrekken (mijn vriendin had al sms gestuurd dat ze op weg was). Nog altijd superkalm en geen stress dus :-)
Tom en Jari zijn zich dan gaan omkleden en toen begonnen de eerste gasten te arriveren. Ondertussen hoorden we dat de file op de ring steeds erger werd en begonnen en paniekerige berichtjes toe te komen. Maar ik maakte me geen zorgen (en dronk sloten koffie). Gelukkig is dan mijn tweede getuige (die in Brussel woont) gearriveerd en zij heeft me in mijn jurk geholpen. Tom stond me beneden op te wachten met de bloemen (die ik dus wel al gezien had) en hij zag er super uit. Veertien jaar samen en ik ben nog altijd verliefd op hem :-)
Een beetje later is mijn eerste getuige gelukkig aangekomen en nog iets later ook mijn ouders. Op een bepaald moment was iedereen weg, mijn schoonvader had iedereen aangemaand om te vertrekken, maar ik vond Tom niet. Bleek hij buiten te staan bij mijn nonkel die nog net op tijd was aangekomen. Iedereen buiten, ik in de auto geholpen door mijn getuigen en allemaal op weg naar het gemeentehuis. Als mijn tweede getuige me uit de auto helpt, realiseer ik me opeens dat ik mijn boeket thuis vergeten ben
. Zij heeft haar vriend onmiddellijk opdracht gegeven terug naar huis te rijden om ze te halen (gelukkig wonen we niet ver en waren we te vroeg op het gemeentehuis, we moesten zelfs nog wachten want er was een huwelijk voor ons). Een probleempje: die vriend was wel de getuige van Tom... Op een gegeven moment heeft de ceremoniemeester (van de gemeente) ons aangemaand om naar boven te gaan en gelukkig is de getuige nog net op tijd gearriveerd met mijn boeket!
De dienst op het gemeentehuis is erg kort natuurlijk, maar de muziek was een leuke extra en Jari had een verrassing voor ons: hij had een tekening voor ons gemaakt en heeft een gedichtje opgezegd toen hij de ringen bracht. Was een emotioneel momentje :-)
Dan allemaal terug naar huis voor een glas bubbels en hapjes. Ondertussen de familiefoto's genomen in de tuin. Want hoera, de zon liet zich van haar beste kant zien en quasi iedereen stond buiten (behalve mijn moeder de eeuwige koukleum). Om 12u werd de broodjeslunch geleverd en tussendoor hebben we cadeautjes zitten uitdelen aan ouders en getuigen (de bruidskindjes hadden vooraf al gekregen, zodat ze met de knuffel konden rondlopen op het gemeentehuis) en zelf ook al cadeaus in ontvangst mogen nemen.
De babysit is gearriveerd, we hebben iedereen nog instructies gegeven en zijn dan zelf vertrokken op fotoshoot, een van mijn getuigen is meegegaan als assistente en was zo attent om een fles bubbels mee te nemen zodat we niet zouden omkomen van de dorst
Na de fotoshoot zijn we dan naar de feestzaal doorgereden waar we goed op tijd waren (wij overnachtten op hotel, net als heel de suite en nog een deel extra gasten, maar mijn ouders hebben voor ons ingecheckt zodat wij geen tijd zouden verliezen). Laatste check van de zaal gedaan, en de theelichtjes op tafel gezet (nu ja, begonnen, en de cateraar heeft het meteen overgenomen). Alles zag er perfect uit! En ook hier was er volop zon. De receptie zou in de tent op het terras zijn, en ze hebben de voorkant opengezet en enkele tafels naar buiten gebracht, zodat we buiten van de zon konden genieten (en een oogje houden op het springkasteel voor de kinderen). De eerste gasten kwamen toe, nog voor de suite terug was uit het hotel, maar aangezien dit vooral collega's van ons waren, was het niet zo erg. Een beetje later arriveerden de taxi's trouwens met de suite. De hapjes waren enorm lekker, de service geweldig en de kinderen amuseerden zich ongelooflijk. De receptie is gewoon omgevlogen.
En toen stelden we het eerste probleem vast... een nogal serieus probleem. We hadden een band geboekt voor 's avonds, met PA en licht. De band stond er, maar PA en licht waren niet geleverd. Gelukkig hebben de bandleden het zelf opgelost, snel rondgebeld en op 't laatste moment is er nog PA geleverd. Onze dj had behoorlijk wat licht mee en ze hebben dat gebruikt. Ze hebben ons heel snel verzekerd dat het in orde zou komen, en ik ben na een klein paniekmomentje snel weer rustig geworden. En het is in orde gekomen, het enige minpuntje was dat de soundcheck nu tijdens de avondreceptie heeft plaatsgevonden in plaats van tussen de 2 recepties (maar gelukkig was die receptie dus in de tent en niet in de zaal zelf, dus veel last hebben we er niet van gehad).
Tegen 19u arriveerden onze gasten voor het avondfeest en het was heerlijk om iedereen te zien, zo mooi uitgedost allemaal. We hebben onze getuigen weer even aan het werk gezet om de concerttickets uit te delen en aan de gasten uit te leggen dat ze naar binnen zouden moeten gaan als ze 'hun' artiest hoorden om dan de tafel te zoeken met de bijhorende foto. Dat moment was er al snel. Na de gasten, kwam de eretafel. Onze getuigen en ouders mochten naar binnen op 'Wooly Bully' en zelf kwamen we binnen op 'I got a feeling'. De sfeer bij de gasten zat er al goed in :-)
Heel korte speech gehouden om iedereen welkom te heten en 'ons' optreden aan te kondigen en dan eten. We hebben het eten bewust heel kort gehouden. Er was eerst koud buffet, daarna werd er warm buffet bijgezet en iedereen mocht gaan bijhalen zoveel en zo vaak als hij wilde. Het eten was ook echt superlekker (en ik ben heel moeilijk qua eten). Dan was het al tijd voor het dessertbuffet en meteen daarna werden Tom en ik op de dansvloer geroepen voor de openingsdans. Jaja, hele last minute beslissing, want Tom wilde oorspronkelijk geen openingsdans, maar hij heeft dan voorgesteld om die voor het optreden te doen en voor mij was dat prima :-) We hebben gekozen voor Paul Weller, You do something to me.
Direct na onze dans hebben we iedereen op de dansvloer gevraagd voor het optreden. Hoewel dat aanvankelijk nogal aarzelend was en veel mensen bleven zitten, stond de zaal binnen de kortste keren op zijn kop. The Vicious waren gewèldig! Iedereen stond te dansen en mee te brullen, en de mensen die waren blijven zitten, zijn er ook snel bijgekomen. Het was echt zalig om iedereen zo te zien meedoen.
Na het optreden heeft de dj dan nog het beste van zichzelf gegeven, net zoals onze gasten. Om 1u zijn de eerste gasten vertrokken, ook Jari en de babysit (Jari lag al boven te slapen in een apart kamertje, maar de taxipendeldienst begon pas vanaf 1u en zo had de babysit ook iets aan de avond). Zelf zijn we om 5u precies door de taxi aan het hotel afgezet en ik was toen echt wel uitgeteld.
Tegen 9u waren we wakker. Tom is met Jari gaan zwemmen en daarna zijn we gaan ontbijten. De meeste van onze gasten zaten ook in de ontbijtzaal en dat was nog heel gezellig (ik heb heel veel Dafalgan uitgedeeld
). Toms ouders hebben Tom dan aan de feestzaal afgezet om onze auto op te pikken en hij is ons komen halen (was nog even moeilijk om alles in de auto te laden). Naar huis, babysit afgezet en dan thuis beetje gerust en genoten van het kaartjes en gastenboek lezen.
En zo zit onze mooie dag erop. En hier vinden jullie de foto's:
http://www.jefcelen.be/huwelijksfotograaf/GiTo4/liefs