Terug naar overzicht
Wij hebben muziek voorzien tijdens het diner. Onze dj komt wel rond 16u30-17u in onze zaal alles klaarzetten en de mensen gaan tussen 19u30 en 20u aan tafel. Tijdens de receptie hebben wij geen muziek voorzien.We zouden die ook liefst buiten laten doorgaan.
Wij hebben gekozen zonder DJ een feest te geven en verzorgen zelf onze muziek.Tijdens het diner voorzien wij rustige jazz en lounge muziek.Daarna (tegen dessert) veranderen we na onze openingsdans. Wij sluiten gewoon een Ipod en laptop aan en de rest gaan vanzelf.
Bij ons komt er iemand zingen tijdens de receptie en na de receptie neemt de dj het over.
Raar dat zaal zelf geen muziek opzet? Is het echt in een feestzaal, dan voorzien zij normaal gezien de achtergrondmuziek, die ervaring heb ik toch al 26 jaar....Is het in een gewoon zaaltje, waar geen enkele box hangt en er geen eenvoudige installatie is en werk je met een traiteur bv. dan zal je zelf voor achtergrondmuziek moeten zorgen. Wat wij dan in dat geval wel aanbieden, is dat de discobar voor achtergrond muziek zorgt, doch zonder dat de dj effectief aanwezig is. De klant of de traiteur of wie dan ook (spreken we op voorhand af) moet enkel op een playknop duwen en voor de rest niet meer naar omzien. Trouwens, achtergrondmuziek is echt wel achtergrondmuziek, als je vraagt aan de genodigden welke nummers zij hebben gehoord tijdens receptie en diner, gaat geen kat dat weten! De mensen willen dan rustig met elkaar praten zonder dat de muziek stoort, wat je bv wel es kan hebben als er een 'bandje/zanger' komt optreden.
Ik was daar ook beetje bang voor, maar de man die komt zingen op de receptie zegt dat hij muzikaal behangpapier is, dus komt op hetzelfde neer als achtergrondmuziek. Want ik wou ook geen opterden op de receptie hoor. Mensen moeten inderdaad gezellig kunnen kletsen, zonder al teveel lawaai.