Nu Online
Momenteel zijn er 212 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HEEEELP?! Trouwen of niet?

17-4-2012 9:56:10
Goeiemorgen lieve medebruidjes/bruidegommen,

Ik zit met een GIGANTISCH probleem :-( Binnen enkele maanden zeg ik JA maar de vraag is nu, wil ik die ja zeggen? Ik ben zo aan het twijfelen, als ik aan mijn verloofde vraag om het huwelijk uit te stellen, heeft hij geen oren naar omdat hij mij graag ziet en alles al zo geregeld is en dat hij echt wil dat ik zijn vrouw wordt maar wat ik denk, voel, twijfel dat trekt hij zich blijkbaar niet erg aan?! En het ergste van al is dat ik verliefd ben geworden op een andere man, het gaat zo goed tussen ons beide, dat ik zelf denk om al hetgene wat wij samen hebben op te geven om even alleen te zijn, alles op een rijtje te zetten en misschien dan met die andere man er van door gaan. Ok het klinkt misschien belachelijk maar ik voel mij zo verstikt, ik kan niet ademen in de relatie die ik nu heb, alles wat ik doe of waar ik ga, controleert hij zoals een echte freak, hij is bang om mij kwijt te geraken, allemaal goed en wil maar ik voel mij zoals een opgesloten vogel. We hebben al uren gepraat, iedere keer komt het op hetzelfde neer, ik wil u niet kwijt, ik wil veranderen, ik ga vechten voor onze relatie, laat mij u weer super verliefd maken... Hij is zelf niet boos dat ik gevoelens kreeg voor een andere man omdat hij weet dat hij in de fout was. Hij wilt enkel en alleen dat ik zijn vrouw wordt maar ik vraag mij dan af, een onzekere ja zeggen is dat niet gedoemt om te mislukken?

Iedereen zegt volg je hart maar gebruik ook je verstand maar beiden zeggen ze een andere naam, vandaar dat ik hier even mijn hart kom uitstorten, sorry om jullie hier mee lastig te vallen !

Groetjes een twijfelachtig bruidje !

Lies
12-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1743

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:12:19

Hoi Lies,

mij lijkt het alsof jij uit die relatie wil, maar dat iedereen gewoon verwacht van jou om te trouwen? Persoonlijk denk ik dat dit niet de goede basis is om te trouwen. Mijn zus is zo in mei naar een trouwfeest geweest en ze hoorde in augustus dat het koppel uit elkaar is, omdat het meisje iemand anders had... Het is niet zo als je trouwt dat plots alles anders wordt, of je relatie beter. Je zal daarna dezelfde problemen hebben als nu, als je ze niet oplost...

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:27:05

Idd, je moet je goed voelen bij elkaar, anders loopt het fout.
Ik zou er echt goed over nadenken!! Vertrouwen en tot rust komen bij elkaar is wel het allerbelangrijkste in een relatie vind ik.
En idd, je hoort soms van koppels die trouwen en geen jaar later uit elkaar gaan, dan vermoed ik wel dat het voor het huwelijk al niet 100% goed zat.(ik twijfel soms ook over trouw, maar dan gaat het over heel het "gedoe" zelf waar ik stress van krijg, niet over het feit dat ik met Johan oud wil worden.

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:38:43

Als je twijfelt kan je het beter even uitstellen, mss kan je nog wel aan je relatie werken, maar als je zo twijfeld om te trouwen... Het is een keuze die je maakt voor de rest van je leven en als je je nu al niet goed voelt, dan vermoed dat je u niet beter gaat voelen door te trouwen..
Je moet echt je gevoel volgen hierbij, niet bij hem blijven omdat alles al geplant zou zijn, eenmaal je getrouwd bent is het moeilijker om weg te gaan dan nu, ik zou zeggen, probeer nogmaals te praten, maar als je het echt niet ziet zitten.. denk er maar goed over na en denk ook aan wat je opgeeft moest je doen wat je zlf zegt met die andere er vandoor gaan, want soms lijkt het ergens anders beter, maar is het uiteindelijk niet zo.. Neem maar geen overhaaste beslissing..

tima
8-9-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:46:48

ik zou er zeker niet mee doorgaan welke keuze je ook maakt tussen de 2 mannen . Daar moet je zelf maar zien maar trouwen zou ik zeker uitstellen . ben je dan zeker van je keuze en blijkt dit je toekomstige te zijn kunnen jullie nog altijd een jaartje later trouwen met 100% vertrouwen dat het huwelijk zal slagen. Met zulke twijfels naar het het altaar stappen lijkt een beetje zelfmoord(sorry voor het woord) .
Plus als je nu alles afzegt zal het veel minder kosten dan als je dit dan uiteindelijk toch wilt doen 1 maand voor het huwelijk of nog erger de dag zelf .Ook voor beide partners is een huwelijk nu uitstellen minder vernederend dan 1 maand of zo voordien dat je dan iedereen die al een uitnodiging heeft gekregen moet bellen om te zeggen dat het niet doorgaat . Volgens dat ik lees probeert je verloofde nog wanhopig iets vast te houden dat er niet meer is . Dit is geen reden om te trouwen!

Caroline
18-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:47:28

Hej,

Gho als je twijfelt, zeker niet trouwen zou ik zeggen !

Je moet zowiezo een keuze maken, waar zie je uw toekomst en met wie.

Het gaat moeilijk zijn voor jouw en ook je verloofde om dit onder ogen te moeten zien, maar als je gevoelens hebt voor iemand anders moet je wel uitmaken of dit een bevlieging is of echt gemeend.

Ik ben van het principe beter nu, dan later als je verschillende kindjes hebt.

Ik geloof zeker dat je je huidige vriend super graag ziet, maar je kan van geen twee potten eten zoals ze zeggen.

Je gaat je eigen in nesten werken en mensen kwetsen.

Ik zie mijn eigen binnen dit en drie jaar in het huisje dat we aan het renoveren zijn, hopelijk met een bolle buik en dat ik mijn eerste kindje mag verwachten MET mijn toekomstige.

Wij zijn 4 jaar samen en kennen elkaar door en door.

Ik geef toe van tijd zijn er ook woorden of daden waar we ruzie over maken.

Maar zo leer je elkaar elke dag beter en beter kennen.

Maak voor jezelf uit waar je toekomst ligt.

Als je twijfelt spreek er met je vriend over op een rustig moment.

Maar trouwen en op dezelfde moment iemand anders graag zien..

Voor mij gaat dat niet.

Veel succes en blijf vooral rustig x

sara
2-3-2013
 Meld misbruik17-4-2012 10:51:23

Hoi Lies,

Een onzekere ja zou ik niet geven, en ik denk ook niet dat je vriend een onzekere ja wil krijgen. Ik ken (wel kennen is een groot woord) die een paar jaar terug trouwde, wel in de kerk zat een ex van haar huilend toe te kijken. ze heeft toen met hem gesproken, en een paar weken later was ze weg bij haar man en terug bij haar ex. Wel blijkbaar is ze nu gelukkig en dat gun ik haar ook en ga haar niet veroordelen. (Ken de hele situatie ook maar vaag). Maar toen heb ik wel tegen mezelf gezegd. Als ik ja zeg gaat het een zekere ja zijn. Niemand in die kerk en niemand daarbuiten gaat mij op een ander gedacht kunnen brengen.

Terug naar jouw verhaal. Probeer duidelijk onderschijd te maken tussen wat je omgeving van jou verwacht en wat je zelf echt wil. Iedereen heeft kleine kantjes, maar als je echt serieuze problemen hebt gaan die inderdaad niet weggaan door die ring aan je vinger.

Gezien de druk en de stress van het aankomend huwelijk geen ideaal klimaat zijn voor het nemen van zulke zware beslissingen is het misschien inderdaad niet slecht het even uit te stellen, of allessinds on hold. Laat je beslissing ook niet door je verliefdheid op die ander domineren. Maar kijk eerder objectief naar de relatie die je nu hebt. Wil je hiermee verder of niet, los van die andere persoon.

Nog een ding, een relatie die scheefloopt is zo iets complex, dat het gevaarlijk is om de fout zomaar bij iemand te leggen. Laatst zag ik met mijn vriend een film waarin de geliefde van het hoofdpersonage dood is en hij loopt zo eenzaam weg. Dan heb ik heel hard gehuild omdat ik mij zo levendig voorstelde hoe ik mij zou voelen in dat geval. Het heeft mijn vriend even gekost om mij terug te troosten. waarbij hij mij beloofd heeft niet weg te gaan of dood te gaan of whatsoever. Nu kan het zijn dat hij dat op den duur verstikkend vindt, maar zo is het niet bedoeld, ik ben nu eenmaal wie ik ben.
Dit is echt niet slecht bedoeld naar jou toe, ik ben ervan overtuigd dat je de juiste beslissing neemt, wat die ook is, ik heb gewoon al te veel relaties zien eindigen met een beschuldiging.

Veel sterkte met deze moeilijke beslissing
Sara

Terry
25-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 10:52:36

ik zou ook zeggen: stel het uit tot je er zeker van bent.

mijn zus is twee jaar geleden in november getrouwd en augustus daarna zijn ze opnieuw gescheiden. Zij was ook niet meer zeker en dacht dat het na de trouw beter zou gaan maar het tegendeel is dus echt wel bewezen.
vraag tijd aan je vriend om alles eens op een rijtje te zetten. Als hij je zo graag ziet zal hij er uiteindelijk ook wel begrip voor hebben dat je tijd nodig hebt.

veel succes nog.

sanne
25-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 11:06:19

Ik probeer je een privé bericht te sturen maar het lukt niet. Heb je soms een e-mailadres waar ik het naar kan sturen?
Groetjes

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 12:02:19

Mijn zus zei vroeger altijd: liefde is als zand in een hand, als je je hand heel hard dichtknijpt uit schrik het zand te verliezen, dan sijpelt het langs je vingers weg. Hou je je hand open, dan blijft het zand in je hand liggen. En ze heeft gelijk, hoe meer je je partner verstikt, hoe sneller de liefde verdwijnt.

sanne
25-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 12:15:16

Hehe mooi gezegd wel Ann.
Het hand te ver open houden is ook wel niet veilig.. want dan kan je nogal makkelijk gaan vliegen met de wind :-)

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 12:54:01

Is wel zo, maar ik had vroeger ook een beetje de neiging om Johan mij erg aan mij te willen binden (zo eigenlijk alles samen willen doen) en wat te controleren, en toen zei mijn zus dat met de boodschap: je moet elkaar vrij laten en vertrouwen, en ik heb dus ook naar haar raad geluisterd, en tss ons gaat het na de eerste moeilijke jaren beter en beter en nu zijn wij al 14 jaar samen. Je hand gewoon in een kommetje houden is genoeg!!!!

Siege
17-8-2013
 Meld misbruik17-4-2012 13:03:59

@ Ann: mooie waarheid!
@ Sanne: mooie aanvulling!

@ Lies: eerst en vooral, voel je absoluut niet schuldig tegen over wie dan ook!

Ik denk dat het, zoals de meesten hier zeggen, beter is dat je alles uitstelt en/of even een afstand neemt van je relatie.

Je trouwt voor jezelf, niet voor anderen en als het niet goed voelt of je hebt twijfels, dan moet je er niet voor gaan. Ik heb altijd gezegd tegen mezelf dat, indien ik niet 100% achter mijn eigen trouw sta, ik niet zou trouwen. Als ik maar de minste twijfel zou hebben, dan doe ik het niet, omdat ik mezelf iets voorlieg anders en het gevoel ga hebben opgesloten te zitten. Het ergste dat ik dan denk ik ga voorhebben is mezelf afvragen na het trouwen enz. : Is het dit, is dit mijn leven, voor de rest van mijn leven?

Hou de moed erin, het belangrijkste is dat jij jezelf voor 100% terug kan vinden en ik denk dat je dit enkel kan doen door niet te trouwen.

xxx

Nancy
10-9-2011
 Meld misbruik17-4-2012 13:25:48

hoi Lies,

Ik zou zeggen trouw niet dan bespaar je je nog meer miserie. ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Ben toen wel getrouwd en wist dat ik er toch niet eeuwig bij ging blijven maar ja alles is bijna geregeld voor de trouw we waren aan het bouwen. Je denkt als ik nu mijn relatie opgeef dan heb ik een hoop gezever. Zal ook wel waar zijn maar als je trouwt en jullie gaan bouwen mss kindjes en dan scheiden daar komt er veel meer bij kijken. Ik kan er van meespreken. Ben ondertussen nu een tweede keer gelukkig getrouwd. de eerste keer zat ik ook gevangen in een gouden kooitje. als ik iets zei van ik wil meer tijd voor mijn eigen of kom we gaan eens weg ofzo neen geen geld terwijl we alle luxe hadden en een spaarboekje. Maar voor te werken daar was ik goed voor zoveel mogelijk verdienen. werken tot s'avonds en in het weekend terwijl hij zijn 8 uurtjes klopte en lekker in te zetel ging liggen. en als ik dan iets vroeger thuis was dan ging hij zorgen dat ik meer werk kreeg ( ben zelfstandig) .Ik moest echt de kar spannen. Werken het huishouden alles was vor mij. Heb het nu getroffen met mijn 2 de man hij wilt voor mij zorgen wilt zelfs dat ik tijd voor mijn eigen neem en minder ga werken. ben zelfs in verwachting wat vroeger nooit waar geweest zou zijn.

Dus lies denk goed na!

groetjes nancy

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik17-4-2012 13:44:41

Lies,

Als ik zo jouw verhaal lees, geef ik je echt de goeie raad om nu (nog) niet te trouwen. Geef jezelf eerst de tijd om uit te maken met wie je je leven wil delen (zij het je huidige partner, die nieuwe man of zelfs geen van beide) vooraleer je je officieel aan iemand verbindt. Een huwelijk moet iets zijn waar je voor 100% achter staat, want als je nu al twijfelt, is het zoals de andere bruidjes ook al zeiden absoluut geen goeie basis voor een verder leven samen...
Denk er dus nog eens heel diep over na, maar zet het huwelijk momenteel zowieso on hold, om jezelf nog meer problemen te besparen...
Groetjes,
Veerle

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik17-4-2012 13:47:46

hallo

Je moet inderdaad je hart volgen en als dat bij een andere man hoort zou ik die keuze toch maken. Want het is hoe andere zeggen na het trouwen blijft alles hetzelfde.
Dus je huidige partner weet af van je andere man.
Ik denk dat mijn keuze dan toch was om het huwelijk af te blazen het is ten slotte nog een hele tijd he.

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 17:20:39

Hey Lies,

Een moeilijke situatie waarin je zit. En alleen jij zal kunnen uitmaken met wie je verder gaat. Wel heb ik hier al enkele keren gelezen dat er zijn die aan hun relatie twijfelen hoe dichter hun huwelijk komt.
Moest ik van jou zijn, ik zou ook wel afstand nemen van die andere man. Sowieso ga je daar nu alleen maar het goede van zien. En mssn past hij echt wel beter bij jou maar onthou wel dat er in elke relatie na een tijdje "ergernissen" komen. Natuurlijk moet je die kunnen relativeren en mee kunnen leven.

Praat nog is goed ook met je vriend of mssn relatietherapie?

Het beste nog...

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 20:14:24

Hey Lies

Ik heb net jouw verhaal gelezen.

Zou de stress van het huwelijk en alles erond er niet meer kunnen te maken hebben dat je die gevoelens hebt gekregen voor die ander?
Ik begrijp je twijfel en kan begrijpen dat je partner je dan inderdaad nog verder weg duwt als hij overdreven lief doet en "bezitterig" (het verstikkingsgevoel dat jij zegt).

Ik denk dat je misschien alles wat je wilt in je relatie projecteert op die andere persoon.
Probeer echt diep ten rade te gaan bij jezelf of die gevoelens die je hebt van tijdelijke aard zijn of blijvend zijn.

Hou er ook rekening mee dat er in elke relatie een beetje "sleur" komt met tijd, bedenk steeds: het gras is niet groener aan de overkant. Als je kiest voor die ander, zal er later ook een "sleur" optreden en het dolverliefde gevoel zal ook weggaan met tijd.

Ik wil je nog één goede raad geven: maak geen levensveranderende beslissingen in zo'n emotionele momenten.
Probeer je gevoelens en gedachten rationeel op een rijtje te zetten.

Ik wens je het beste in deze moeilijke periode en hoop dat de reacties hier op het forum je wat helpen.

Groetjes

Lies
12-10-2012
 Meld misbruik18-4-2012 14:30:48

Lieve lieve mensen,

DANK JE WEL ! Echt waar, het doet mij goed dat er zoveeeel reacties komen, het geeft mij terug moed ! Iedereen zegt voor het uit te stellen, wat dus ook mijn eerste gedacht was maar mijn vriend zit dit echter niet zitten. Ik zei hem nog als je mij echt graag ziet zoals je beweert... Laat het ons uitstellen. Zijn reactie : ' van uitsel komt afstel en ik wil U als vrouw, jij bent mijn wereld'. Jammer genoeg kan ik dat niet terug zeggen want ik weet echt niet waar mijn wereld ligt nu ! :-(

Ik ben al dagen aan het afwegen, alle voor- en nadelen, ergens diep vanbinnen weet ik maar al te goed dat ik mijn verloofde super graag zie en twijfel ik na al die jaren of het goed is om hem te verlaten, we hebben ook maar onlangs ons huisje gebouwd, dus daar heb ik ook al een hele hoop gezever en geloop ! En moet ik dat alles zomaar opgeven voor een stap in het onbekende maar misschien maakt die stap of sprong mij juist gelukkiger ?!

Wie zal het zeggen, ik zal het maar ondervinden eenmaal ik de keuze heb gemaakt...

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik18-4-2012 22:33:04

Ik kan je situatie goed begrijpen! Weet hoe het voelt.
Mijn raad. Ga even weg uit je huidige situatie. Even bij een vriendin, je ouders, familie,... en neem wat tijd voor jezelf. Alleen zo kan je een juiste keuze maken. Het antwoord van je toekomstige zou mij ongelofelijk bang maken en afschrikken. Het enige wat hij wil? Misschien is dat nu net niet belangrijk en gaat het om wat jij wil. Neem tijd voor jezelf om rustig na te denken. Er zei ooit iemand tegen mij. Volg niet je hart, volg niet je verstand, wacht tot beide hetzelfde aangeven. En weet dat de juiste keuze , niet altijd de makkelijke is. Je hebt maar 1 leven, zorg dat je hierin gelukkig bent!

Jan
29-9-2012
 Meld misbruik9-11-2012 16:13:04

Hoe zou dit afgelopen zijn?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...