Nu Online
Momenteel zijn er 320 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voor de mensen van Mechelen (attest voor werkgever)

17-4-2012 21:54:01
Hebben jullie al een attest voor jullie werkgever?
Bij de huwelijksaangifte hebben we dat namelijk al direct gevraagd en hij heeft ons iets meegegeven, maar nou vraag ik mij af of het wel juist is.
Van boven staat: Volledig afschrift huwelijksaangifte nummer....
Onze namen met gegevens, dan datum en plaats van aangigte enzo.
Maar er staat niet op vermeld wanneer de datum van het huwelijk is???
Klopt dit?

Ik heb nog wel een ander papier dat ik kreeg na het betalen van de 12.50 euro voor het huweelijksboekje:
Ontvangstbewijs huwelijksaangifte nummer .....
Als ik daar een kopietje van maak en bijvoeg bij dat andere blad vollledig afschrift huwelijksaangifte nummer... is dat dan voldoende?
Of moet ik eigenlijk een ander papier hebben?

Vanessa
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1299

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 22:08:14

Dat is wat ik heb afgegeven op het werk en daar waren ze tevreden mee... gewoon het bewijs van huwelijksaangifte.

Dat wordt je ook nog eens met de post opgestuurd, samen met de papieren om bij Vinci toelating te vragen om door Mechelen te rijden.
Ik dacht ook dat ik een echt attest nodig had, maar in het huis van de Mechelaar hebben ze me gezegd eerst eens te vragen of de huwelijksaangifte niet voldoende was, want voor een attest moet je betalen.
En he, je trouwt de dag na ons :)
Groetjes,
Elli

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik18-4-2012 8:00:04

Ik ben vorige week voor de wet getrouwd (weliswaar niet in Mechelen maar volgens mij zijn de procedures voor de gemeentes gelijk). Bij onze ondertrouw en betaling kregen wij ook papieren als bewijs van aangifte. Deze waren voor mijn werkgever niet voldoende. Wanneer je getrouwd bent voor de wet, krijg je nadien enkele exemplaren met datum en al op die aantonen dat je getrouwd bent en niet de intentie had om te trouwen (dat is de aangifte die je nu gedaan hebt).

frida
6-2-2010
 Meld misbruik18-4-2012 9:06:38

Op sommige werken aanvaarden ze niet het.Ze moeten het papier hebben als je getrouwd bent.

Jessica

Meld misbruik18-4-2012 9:13:05

Meestal volstaat een kopie van je trouwboekje, dus scannen en af te geven na je trouw. Zo heeft mijn man dat gedaan, en mijn vader. Want ook ouders kunnen hiervoor verlof krijgen. Mijn man kreeg drie dagen en mijn vader twee dagen verlof. Ik ben getrouwd in Mechelen, de trouwzaal is schitterend!
Best Regards,
Met vriendelijke groeten,
Jessica Michielsen

Klara
1-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 9:39:39

Wij trouwen ook in Mechelen en bij ons zeiden ze dat als de werkgever echt een attest vraagt (en kopie dus niet genoeg is), dat we dat dan vanaf een week op voorhand voor dat attest konden komen maar dat we eerst bij de werkgever moesten navraag doen. Sommigen vragen een bewijs dat de trouw effectief heeft plaatsgevonden, dus dan kan je dat pas erna komen ophalen. Voor dat attest moet je inderdaad betalen. Ik heb niet onthouden hoeveel...

Hebben jullie een idee hoe lang op voorhand je de doorgang bij Vinci park moet aanvragen?

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik18-4-2012 9:48:30

Straf dat jullie moeten betalen voor dat attest... Ons wettelijk huwelijk kostte in totaal 9 euro, en hiervoor kregen we zoveel attesten als we wouden, ons trouwboekje, een geschenk van de gemeente en een receptie...

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 9:53:22

Wij betalen 12,5 euro en daar zit volgens mij enkel het trouwboekje in...

Bij Vinci, ik denk 2 weken op voorhand, maar ben niet zeker, ik moet daar dringend eens werk van maken, maar ja, dan moeten we ook al weten wie met wie meerijdt, want ik geloof dat we maar 5 nummerplaten mogen doorgeven he?
Wat een gedoe zeg, ik heb al gedacht met de fiets te gaan... maar ja, met dat kleed op de fiets, dat is ook geen zicht he :)

Klara
1-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 10:14:50

Ja 5 nummerplaten is het maximum. Inderdaad een heel gedoe!
Mechelen is inderdaad duur: €110 voor het huwelijk + €12.5 voor het misboekje + extra als je een attest nodig hebt. Geen cadeau en geen receptie...

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik18-4-2012 10:29:38

Jabbeke op een zaterdag is ook duur: 125 EUR voor huwelijk + boekje en 5 attesten. Geen receptie

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 10:49:45

Trouwboekje Klara... niet misboekje :)

Kelly
25-5-2012
 Meld misbruik18-4-2012 12:51:25

Wij hebben helemaal niets betaald toen we ondertrouw zijn gaan doen. (wonen in Wijnegem)
Wij hebben toen een papier gevraagd voor klein verlet (voor zussen, ouders, schoonbroers) zodat zij dag kunnen aanvragen voor onze trouw op vrijdag. Dit heeft de ambtenaar getekend (8 papieren hadden we nodig en deze 8 hebben we meegekregen).
Ik moest enkel mijn uitnodiging laten zien om mijn dagen verlet te krijgen.

Vanessa
2-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 19:25:04

Ik heb het papier vandaag afgegeven en het was voldoende voor mijn chef!
Dus dat scheelt weer.
Ik krijg 3 dagen verlof wahoooo :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...