Nu Online
Momenteel zijn er 624 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Joepie, eerste afspraak bruidsjurk

17-4-2012 22:15:41
Heb net bericht gehad, vrijdag mijn eerste keer naar de winkel op zoek naar een bruidsjurk!!
Spannend :)

Vraag mij wel af hoe dat zit, als je een afspraak maakt ergens, ben je dan verplicht om je bruidsjurk te kopen. Kbedoel ik heb een afspraak bij scarpellini voor de collectie van Alfred Angelo te zien, maar wat als die mij toch niet ligt?

groetjes
ellen

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 982

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik17-4-2012 22:24:17

Gaan passen is zeker geen verplichting om te kopen. Sommige bruidjes vinden hun kleedje bij de 1e winkel, maar er zijn er evengoed die 3, 4 of meer verschillende winkels doen. Laat je dus zeker niets aanpraten waar je niet zeker van bent. Veel succes met je zoektocht!!

groetjes
Nancy

An
18-5-2012
 Meld misbruik17-4-2012 22:25:05

Dan wandel je gewoon weer buiten. Je hebt totaal geen aankoopverplichting als je bruidskleren past hoor! Ze zullen misschien wel proberen, maar sterk zijn en zeggen dat je nog verder wil kijken dan! Tenzij je je droomjurk ineens vindt hé :).

Het is echt héél leuk, dus geniet ervan!

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik18-4-2012 7:18:29

Super dat je vrijdag al kan gaan! Mijn eerste afspraak is op 7 juli, nog eventjes wachten dus! Ik zou mij zeker niet verplicht laten voelen om meteen te kopen, goed, rondkijken en een goede keuze maken! Waar ga je naartoe gaan? Groetjes, Kiki*

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik18-4-2012 7:27:50

gewoon passen en blijven passen en zeker ook de verkoopsters laten helpen, zij weten vaak heel goed wat je staat en dat kan iets totaal anders zijn dan wat je in gedachten hebt. Pas ook zeker eens iets 'out of the box' kan voor hilarische taferelen zorgen maar kan ook plots DE jurk worden. Laat je ook niet doen door een verkoopster, je moet je echt perfect voelen in de jurk en je moet em opnieuw en opnieuw willen aandoen.
Toen ik ging passen werkte we met een top 3, als ik iets mooi vond dan moest ik het in mijn top 3 hangen op de plaats waar ik vond dat het stond en dan zo elimineren tot het gewoon duidelijk was welke jurk het werd.

oeh en een tip neem dafalgan mee voor achteraf en doe je haartjes mooi voor de pas, een bruidsjurk met een verwilderde haardos is echt geen zicht ( been there done that :-p)

Karen
1-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 7:31:59

Voel je zeker niet verplicht om iets te kopen, want vaak zijn ze redelijk opdringerig!

Tamara
21-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 7:32:02

Ik ga wss zaterdag voor een 1ste zoektocht!! Dus ik begrijp wel wat er in je omgaat :-)
Alleszinds ook veel succes en veel plezier!! :-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 8:17:55

Ik ben ook bij Pierre-Yves gaan passen voor Maggie Sottero...maar heb daar ook nog andere jurken gepast. Uiteindelijk had ik daar 1 favoriete maggie dress, maar uiteindelijk is het toch een Ladybird geworden in een andere winkel...
Soms dringen ze wel een beetje aan hoor...maar je moet op je strepen staan :-)!

Veel plezier!
Ik heb vrijdag mijn eerste pas...

groetjes!

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 9:45:02

als je je lastig voelt om te zeggen dat je nog ergens anders wil gaan passen kan je ook gewoon zeggen dat je er nog eens over wil nadenken. Gezien een bruidsjurk toch wel wat kost, is dit zeker niet meer dan normaal...
Maar geniet er in ieder geval van.
De dafalgan en haar-tip van Sara is helemaal geen slecht idee.
Heb ook telkens dafalgan nodig gehad (leuk zo jurken passen maar vermoeiend en druk) en had ook eens mijn haar nogal slordig en was echt een stom zicht...

sarah
18-8-2012
 Meld misbruik18-4-2012 12:48:26

Hey Ellen,
Heb zelf een zeer onaangename ervaring gehad bij mijn eerste winkel. Voor ik op mijn zoektocht vertrokken ben had ik verschillende kleedjes in gedachte die ik wou passen en in welke winkels die kleedjes verkrijgbaar waren.
In de eerste winkel heb ik super veel kleedjes aangedaan en ik had mijn favoriete jurk, maar ik wou die andere kleedjes ook passen zodat ik zeker was dat ik "mijn kleedje" had. Toen ik dit tegen de verkoopster zei sloeg de sfeer helemaal om. Ze vroeg in welke winkels ik nog een afspraak had en welke kleedjes ik nog wou passen. Toen moest ik ineens die dag beslissen of ik dat kleedje wou want de dag nadien zou het niet meer beschikbaar zijn en ik moest dan ook nog eens de helft van het kleed (1000€) direct cash betalen. Mijn mama mocht zelfs na sluitingstijd nog langs komen om het geld te brengen. Bij mij ging er onmiddellijk een belletje rinkelen en ben direct vertrokken. In de tweede winkel heb ik dan mijn droomkleed gevonden en ik heb nog geen seconde spijt gehad dat ik dat eerste kleedje niet heb.
Laat je dus niet doen. Het is jouw kleed en laat je door niemand beïnvloeden.
groetjes

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik18-4-2012 21:21:49

nee bent niks verplicht ik heb 3 winkels gedaan en in de 1ste winkel heb ik mijn kleed gekocht. in scarpellini en ja mijn kleed is van de disney collectie van alfred angelo. echt een hele goede service kben echt blij dak daar mijn kleed gekocht heb! veel succes en geniet er maar van want tis echt een leuke ervaring die je maar 1 keer mee maakt!!

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik18-4-2012 23:14:58

Khoop op disney van alfred angelo, maar kvrees voor de combinatie met mijn figuur.
Maar de dalfangan tip ga ik zeker onthouden, ik heb zowiezo al last als ik gewoon kleren ga shoppen.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik19-4-2012 8:35:14

De Disney collectie hebben ze ook bij JPC in Antwerpen dacht ik...

groetjes

Tamara
21-9-2012
 Meld misbruik19-4-2012 10:07:54

Hoe zit die Disney-collectie qua prijs?? Weet iemand dat?

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik19-4-2012 20:22:58

mijn kleed is van alfred angelo en is 1290 euro en was de goedkoopste van de die ik gekozen had dus ja

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik21-4-2012 0:05:58

In scarpellini in Oostende waar ik vandaag geweest ben zijn sneeuwwitje en belle 1275 euro!
Maar ik moet het even kwijt kben blij dat ik nu al eens geweest ben want kga toch nog weekje nodig hebben om een teleurstelling te verwerken. Ik was/ben stapelzot van de belle jurk, ik heb die vandaag gepast en met het bovenstuk ben ik mooi, maar die verdomde rok zorgt ervoor dat er toch geen wow-gevoel meer is. Ik heb een ander kleedje aangedaan dat wel heel mooi was maar door de teleurstelling had ik er toch ook geen wow-gevoel; bij. Khad nog zo zitten denken dat het geen ramp is als ik er niet mooi mee ben, dat dat met mijn figuur toch niet kan,maar de hoop blijft en dat is nu erg spijtig. De verkoopster was heel erg lief en zei dat ik nu best alles een weekje of iets langer kon laten rusten zodat ik weer met een open mind kan gaan passen. Even echt een teleurstelling, moest er even uit.
Nu tbegint al te beteren en ik vind mijn droomjurk wel.

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik21-4-2012 21:46:02

ja das de prijs van mijn kleed, ewel mijn kleed is belle geworden en ben gegaan mer assepoester in men hoofd en die was ook niet ideaal voor mijn figuur dus je ga zeker iets vinden als is het iets anders dan wat je in gedacht had! veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info