Nu Online
Momenteel zijn er 319 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Strijd tegen de kilo's: verloop!

18-4-2012 13:09:13
Hallo allemaal!
Ik ben nu zo'n 16 dagen bezig, maandag 2 april namelijk begonnen met mijn dieet en het gaat redelijk goed!
Ik doe het heel rustig aan, niets extreem, want anders heb ik toch maar jojo-effect zij mijn schoonzusje, dus ik bouw rustig af, eet voldoende vezels, drink veel water...
De teller staat nu op -3 kg!
Hiermee ben ik al heel blij, het is een weekje wat minder geweest, omdat we veel moesten gaan eten voor Pasen enzo, dus ben blij.
Als ik nu elke 14 dagen een 2-tal kilo kan verliezen, ben ik hier hééééél blij mee!
Groetjes

tiffanie
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 938

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 13:32:11

Proficiat!

Ik ben sinds 2 januari bezig, ook wel hier en daar een etentje en verjaardag van mijn dochter met bijhorende taart en cake :)
In het begin ging het ook heel snel, maar na anderhalve maand toch trager.
Maar intussen ben ik wel 8,5 kg kwijt, ik wou er 10 kwijt... ben er dus bijna...
Alleen... ik had de maten van mijn kleed laten nemen in september en ik ben in februari gaan passen met als resultaat dat het veel te groot was. Nu bijna 2 weken geleden ben ik opnieuw geweest en hebben ze het definitief afgespeld zodat het nog op tijd klaargemaakt, maar ik mag dus niet meer teveel afvallen (noch bijkomen), anders is het zonde van het kleed he!

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik18-4-2012 13:38:43

Ja idd!

Door de slechte service in mijn bruidswinkel, heb ik via de winkel van mijn vriend iemand gevonden die aan huis zal komen! En zij komt voor de 1ste maal één maand voor onze trouw, net omdat ik nog zou kunnen afvallen, is echt een geruststelling! :-)
Proficiat trouwens met de 8,5 kg! Super !
Hopelijk kan ik dat binnen 2 maand ofzo ook zeggen ;-)

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 13:48:24

Waar trouwen allemaal niet goed voor is he...

Ik ben eindelijk mijn zwangerschapskilo's kwijt en pas terug in de maat die ik had toen ik afstudeerde eeuwen geleden :)

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik18-4-2012 13:54:11

Chapeau! Ik probeer ook al een tijdje af te vallen, maar het stagneert alleen maar. In kilo's ben ik nog maar een halve kilo afgevallen, sedert februari. In cm's ben ik wel al 4 cm kwijtgespeeld op bepaalde plaatsen. Ik ga nu een keer in de week sporten, voordien sportte ik totaal niet. Nu moet ik weer beginnen op te letten, want door die paasperiode begint het allemaal weer wat minder strak te zitten.
Wat doen jullie om af te vallen? Ik probeer iets minder te snoepen (maar totaal niet lukt mij gewoon niet) en weinig vlees te eten (maar dat is niet zoveel verschil met vroeger eigenlijk). Ik weeg eigenlijk niet te veel en dat maakt het zoveel moeilijker om af te vallen...

inge
15-9-2012
 Meld misbruik18-4-2012 14:15:00

Och Elke als je niet veel weegt, waarom zou je dan moeten afvallen. Ik zelf ben 6 kilo kwijt sedert september, gewoon een beetje opletten. En 's avonds laat niet meer eten. Ik ben ook niet graatmager hoor, maar ben tevreden.

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 14:16:31

Hey Elke,

Ik ben vroeger naar een diëtiste geweest en heb daar heel veel van geleerd...
Van enkel sporten ga je niet afvallen, maar dat helpt wel om gemakkelijker je gewicht te behouden.
Wat doe ik? Minder eten, als ik genoeg heb, dan stop ik en ik prop me niet meer vol, omdat het zo lekker is en jammer om weg te doen :) (ik zeg niet dat jij dit doet he, ik spreek over mezelf :))
Proberen om tussendoor niks meer te knabbelen, want ongecontroleerd stop je wel heel wat kcal in je mond hoor!
Ik probeer magerder te koken, eet veel soep, zodat ik bij de lunch minder brood eet.
En dan ook alcohol laten, in het weekend nog eens een glaasje wijn of bier, maar that's it.
En verder, veel sporten...
Anders moet je je laten begeleiden door een diëtiste, dat heeft mij vroeger geholpen, en nu ook, want alles wat ik doe heb ik van haar geleerd.
Succes!
Elli

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik18-4-2012 14:18:10

Klopt Inge, het belangrijkste is dat je je goed voelt!

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik18-4-2012 15:23:29

Ik eet ook tot ik genoeg heb en dan stop ik! Ik forceer me niet meer!

Daarna is het belangrijk voldoende vezels te eten! Die helpen mij het meeste afvallen!
Volkoren brood, muesli, volkoren rijst, volkoren pasta...
Maximum 3 aardappelen bij het eten!
Weinig vetstoffen in de pan...
Veel water drinken!
Veel eetmomentjes inlassen!
Ontbijt - gezond tussendoortje - middagmaal met gezond dessertje - gezond tussendoortje - avondmaal met gezond dessertje - Ten laatste om 20u een gezond afsluitertje

Na 20u niet meer eten want dat verbrandt je niet meer.

Ik voel mij al beter in me vel, maar er moet nog wat van af!
Ik doe het ook vooral omdat ik heel wat stresskilo's BIJgekomen was. De kanker van mn schoonmoeder, proces dat boven ons hoofd hing... Januari was een stressmaand en dit voelde ik op mijn weegschaal :(
Gelukkig zijn de meeste problemen van de baan, hebben we goede vooruitzichten, en heb ik geen excuses meer om me vol te proppen! :-)

Nu pas ik tenminste alweer in mn trouwkleed! Maar zou toch nog wat willen bij afvallen, kwestie van zeker en vast te stralen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...