TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lies
18-8-2012
|
18-4-2012 15:52:57
Tiffannie, het is geen gemakkelijke situatie waarin jullie verzeilld geraakt zijn, maar 1 ding is zeker, jullie zullen er samen sterker uit komen! Wat je familie betreft, wij nodigen (mits goedkeuring van mijn mama) uit wie we zelf willen. Het is tenslotte jullie dag, en jullie keuze. Het gaat er om dat je kan genieten met wie je er echt bij wil hebben, in goede en in kwade tijden. Ik denk dat jullie als koppel samen, zullen moeten uitmaken wie er voor jullie echt belangrijk is, omdat je keuze, of je ze al dan niet ng laat komen, echt gefundeerd is, en dan sta je ook recht in je schoenen en kunnen ze je nooit iets verwijten. Natuurlijk kan je daarin het oordeel van mama betrekken, en als zij echt aangeeft te willen breken met ... Of ..., kan je dat altijd in overweging nemen. Maar neem geen overhaaste beslissingen, en zorg dat je samen aan hetzelfde zeil trekt, want het blijft natuurlijk wel familie, en je wil. Immers geen strubbelingen tussen jou en je toekomstige uitlokken omdat de ene er zo over denkt en de andere iets anders. Slaap er eens over, praat er samen over, neem de lijst opnieuw vast, en maak de keuze die jullie hart samen wil volgen. Ongeacht het geld, de ruzies, de problemen of de mogelijke bom die je loslaat....
Veel succes bij jullie keuze, en nog veel sterkte in het gevecht tegen kanker!
|
|
clara
1-9-2012
|
18-4-2012 16:04:51
het is mss raar maar, kun je eventueel wachten met elke communicatie om te zien of ze komen of niet? Wie weet bellen ze zelf af en moet je de moeite niet doen om er ruzie voor te maken?Als ze dan toezeggen, kan je nog bellen en zeggen dat het voor jou niet meer moet, gezien de hele situatie en hun gebrek aan steun aan je schoonmoeder...
|
|
tine
14-8-2010
|
18-4-2012 16:11:52
ik zou ook wachten of ze zelf afbellen, maar anders hen laten weten dat jullie hun gedrag niet echt op prijs stellen en teleurgesteld zijn in dit gedrag, dat je liever hebt dat ze niet komen. persoonlijk zou ik zulke mensen ook nooit vragen, die komen meestal profiteren (gratis eten en drank) en verder denken ze dat de wereld rond hen draait. beter kwijt dan rijk, zeker als je schoonma zelf ook met hen zou breken
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
18-4-2012 16:31:40
Bedankt voor jullie tips! Ja, ik vraag van mijn familie echt een beperkt aantal, mensen waar ik mij goed bij voel, waar ik iets aan heb. Maar dit was voor mijn schoonmoeder en toekomstig ventje geen optie, wat ik nog altijd niet snap. Ik zal het misschien afwachten, en zien of ze idd al dan niet komen. Maar hen kennende, zoals jullie zelf aangaven, komen maar al te graag om te profiteren! :-)
Vele groetjes
|
|
dorien
5-5-2012
|
18-4-2012 16:56:10
mja ik lig in 'ruzie/serieuze woordenwisseling' met de vader van mijn vriend dat is ook echt niet leuk !
|
|
Britt
23-6-2012
|
18-4-2012 17:33:48
Hey Tiffanie, ik snap u volkomen. Wij betalen ok alles zelf en heb een beperkt aantal mensen gevraagd van mijn familie. Wat mijn moeder ook perfect begreep en het volledig eens was met mijn keuzen. Maar de kant van mijn vriend MOETEN we alle broers en zussen van zijn ouders vragen. Er zit zelfs een zus bij van mijn schoonvader zijn moeder. Dus een achtertante van mijn vriend. Ik vind het ook niet kunnen en toch zal ik ze moeten vragen. Mijn schoonmoeder zegt dan zelf: die komen toch niet maar zoals Tine zegt, profitere van gratis drank en eten.
Als ik u was zou ik ook wachten. Misschien weten ze zelf wel dat ze een beetje fout zijn en durven ze zelfs niet komen.
Hopelijk kom je er snel uit.
groetjes
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
18-4-2012 17:39:39
Hallo. Ik vind het moeilijk om je advies te geven. Wat ik zou doen als dit bij mij zou gebeuren: Ik ben totaal geen felle en zou het heel moeilijk vinden om iemand te schrappen die ik nog maar pas uitgenodigd heb. Ik begrijp jouw gevoel wel volkomen. Het is inderdaad niet mooi en je schoonmoeder gaf zelf aan na de trouw te willen breken. Ik zou in mijn geval afwachten hoe ze reageren. Als je ze aan de lijn krijgt, kan je het wel eens erover hebben. Wat vind je schoonmoeder zelf? Wil zij ze niet meer op de trouw zien? Wat zou zij doen als ze jou was? Het gaat tenslotte om haar - misschien volg je best haar advies? Soit, ik ben van weinig nut geweest maar wou je toch laten weten dat ik met je mee voel. Succes met de keuze die je maakt. Groetjes Rebecca
|
|
Sanne
11-8-2012
|
18-4-2012 19:16:48
Ik ken je situatie heel goed, mijn moeder heeft zelf 13 jaar kanker gehad (is helaas vorig jaar overleden) en ook veel familie die nooit kwam. Dat is echt heel frustrerend. Op de begrafenis komen ze dan commentaar geven, wij zijn er ook heel boos om geweest. Ik begrijp ook heel goed dat dit zeer kwetsend is voor je schoonmama maar (en het heeft mij ook tijd gekost om het in te zien): veel mensen kunnen het gewoon niet aan om iemand met kanker te zien. Het lijkt kortzichtig maar veel mensen weten gewoon echt niet wat gedaan of gezecht en krijgen dan enorm vluchtgedrag. Er zijn veel mensen die er echt niet mee omkunnen en ontkennen dat het bestaat, ook om deze reden blijven mensen weg. Het confronteerd heel erg met het feit dat geluk heel broos is en dat is voor veel mensen echt te zwaar. Persoonlijk zou ik (als ik er nu op terugkijk) ze bellen met de vraag of ze naar de trouw zullen komen en als ze komen of ze dan normaal kunnen doen tegen je schoonmoeder want dat is ook heel belangrijk. Zij zal deze dag heel gewoon willen beleven het zal immers al vermoeiend genoeg zijn (je moet er dus zeker voor zorgen dat ze voldoende kan zitten en dat ze zeker voldoende drinkt). Ik zou gewoon zeggen wat er mij stoort en dat dit je schoonmoeder heel erg kwetst want vaak zijn mensen op zulke momenten (zeer egoïstisch maar misschien ergens begrijpelijk) met zichzelf bezig...
Maar ik snap je frustratie ik heb ook al lang zin om tegen een aantal mensen uit te vliegen al begrijp ik best waarom ze weggebleven zijn...
|
|
tiffanie
28-7-2012
|
18-4-2012 20:15:13
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, maar feit is dat men verloofde en ik hen niet zouden uitgenodigd hebben moesten we zelf gekozen hebben. Zijn mama stond erop dat we iedereen vroegen, terwijl we zelf alles betalen. Ik heb hier uren ruzie over gemaakt met mijn verloofde, en dan maar toegegeven. Aan mijn kant komen de mensen die we er echt bij willen, geen profiteurs, geen mensen die we nooit horen of zien. Ik wil niet over de 500 euro betalen als er na de trouw ruzie zal volgen met dat gezin. Dat is mijn frustratie. Zijn moeder wil NA de trouw breken, NA de trouw de mensen op hun plaats zetten die het nodig hebben. Terwijl wij zoiets hebben van, je laat je al te lang doen, en voor ons moeten ze er niet bij zijn hoor... Nu ik zal gewoon rustig afwachten tot ze bevestigen. En hen ook eens rustig wijzen op het feit dat mijn schoonmoeder wel gekwetst is hierdoor...
|
|
Jurgen
1-9-2012
|
19-4-2012 8:54:45
hey,
Heb zelf vorig jaar kanker gehad en ben er nu ongeveer 4 mnd vanaf. Na deze ziekte zie je pas wie je echte vrienden zijn. Doordat dit nu is voorgevallen, heb ik wel een serieuze lijst van ' zogezegde' vrienden die voor mij niet moeten komen. Het waren mensen die toen zeiden : we komen op bezoek en we zullen veel afspreken maar heb ze dus noooit gezien! Nu zie ik ze elke keer terug op de voetbal van mijn toekomstige en ik weiger om deze meisjes uit te nodigen. Ook al zie ik hen dan nog elke week ook NA de trouw. Het kan me eigenlijk niet echt iets schelen.
Je kan beter 'echte' mensen rond je hbben dat is het belangrijkste en daar heb je veel meer aan dan die zogenaamde vrienden, familie, kennissen.
Groetjes
hadass
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|