Nu Online
Momenteel zijn er 581 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste pas - snel maar goed!

20-4-2012 15:32:17
Hallo allemaal,

Hier ben ik met mijn verslagje van de eerste pas :-)

Ik ben in totaal 30 min binnen geweest in de bruidswinkel...en ongeveer 15 min mijn kleedje aangehad...
Het moest snel gaan precies...maar heb er wel van genoten!

MAAR...hoewel ik veel twijfels had op voorhand, ben ik toch wel helemaal overtuigd van mijn kleedje!!
De pasjurk was veel te groot en daardoor leek het kleed erg breed...
Nu het op mijn maat is, is het smaller en zie je de A-lijn van de jurk veel duidelijker...en nu zag ik tenminste mijn taille in het kleed :-)!
Het moest enkel bovenaan de bustier nog wat ingenomen worden en ingekort natuurlijk.

Schoenen en lingerie had ik mee van mezelf...en het stond madame van de winkel niet echt aan...
Van de schoenen zei ze niets, en volgens haar kwam de BH 'piepen' boven mijn kleed...
Gewoon iets schuiner naar beneden dragen en dat is perfect...geen probleem.

Mijn juwelen zijn ook perfect en passen heel mooi bij het kleed...oef!

Ben eigenlijk al benieuwd naar de tweede pas als ik ook proefkapsel en make-up laat doen...

Mama en schoonmama keurden het goed en ik ben zelf ook héél tevreden!
Al die twijfels zijn nergens voor nodig geweest...

Op het einde probeerden ze mij ook nog vanalles te verkopen: ringkussentje, kousenband, tiara, enz enz...
Maar heb vriendelijk bedankt :-).

Al bij al dus een geslaagde pas!!!!

groetjes!!

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 1338

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik20-4-2012 16:09:09

Hey Sandra,

Ben blij om dat te lezen hoor!! Nu geen twijfels meer..geweldig

Toch leuk dat je nu het geheel al eens hebt gezien met juwelen en al bij en dat helemaal naar je zin is hé

Groetjes en fijn week-end,
Nancy

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik20-4-2012 16:17:07

Het is echt helemaal zoals ik het wou :-) dus ben heel blij!

Mercikes, voor jou ook een fijn weekendje!!

groetjes

freyja
30-6-2012
 Meld misbruik20-4-2012 16:39:16

Jammer dat het zo kort was, maar fijn dat je nu weer helemaal overtuigd bent van je jurk en dat er niet te veel aan moet gebeuren.
En voor de rest niets aantrekken van eventuele commentaar of "gebrek aan goedkeuring" van je BH en schoenen. Voor jou was het perfect en da's het belangrijkste, toch?
Geniet nog maar wat na ;-)

mieke
7-7-2012
 Meld misbruik20-4-2012 16:52:55

Ben blij dat het allemaal zo goed meegevallen is!
Ik weet dat ze je van alles proberen aan te smeren maar ik trap daar ook niet in.
Heb ook mijn lingerie ergens anders gehaald en ik ben er zeker van dat ik zeker minder dan de helft heb betaald dan in de bruidswinkel! 't is soms echt een schande die prijzen ginder:-)

Als je voor de tweede pas zal gaan (met proefkapsel) zal het nog toffer zijn geloof me

groetjes

cindy
1-9-2012
 Meld misbruik20-4-2012 18:03:25

hallo sandra tof dat het plaatje klopte en nu aftellen naar onze volgende pas
groetjes cindy

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik20-4-2012 18:14:51

Ey Sandra, leuk dat het bij jou ook zo goed is gegaan :)! Zalig om dat kleed nog eens aan te hebben hè :). Hier was het ook dik in orde ;)!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik20-4-2012 18:39:57

Amai, van een quickie gesproken
Fijn dat je nog steeds overtuigd bent van je keuze!
Laat iemand nu maar die grote smile van je gezicht proberen te krijgen - na zo'n moment lukt dat niet!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik20-4-2012 19:11:29

bedankt voor de leuke reacties dames :-)
de smile is hier zeker nog aanwezig!!
heb ook nieuwe foto's dus kan nog veel wegdromen...

groetjes!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik20-4-2012 19:21:05

Super! Bij mij duurde het ook niet zo heel lang, het is blijkbaar nu een heel drukke periode door de zomderbruidjes! Die twijfels had en heb ik nu nog steeds een beetje... MAAR alles komt wel goed :D

Janine
30-6-2012
 Meld misbruik20-4-2012 19:47:07

Wel grappig, ik heb mijn kleed gekocht in oktober of zo, en hoef pas eind mei voor m'n eerste pasbeurt te gaan.
Spannend, dat wel.. dus veel pasbeurten gaan er niet zijn.
En ik wil dit ook nog niet combineren met m'n kapsel, dat is iets voor de échte dag :)

Maar fijn voor je dat je nu alles in z'n geheel gezien hebt. Geeft waarschijnlijk wel direct een fijner (geruster) gevoel.

Aftellen maar ...

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik20-4-2012 19:49:02

Wat leuk, 't is toch altijd spannend afwachten e :) hihi...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik21-4-2012 9:34:29

Super dat het nog altijd jouw droomkleedje was!!

En wat jouw BH betreft, misschien vragen of ze er iets aanzetten? Ik had ook mijn eigen BH mee en die kwam achteraan ook af en toe even piepen en ze stelden zelf voor om er een haakje in te naaien zodat mijn BH eronder kon gestoken worden zodat deze nooit zou kunnen komen piepen :-).

Groetjes en op naar de volgende pas! ;-)

Evelien

Silke
5-5-2012
 Meld misbruik21-4-2012 11:46:55

Ik heb een bh van de bruidswinkel maar was er niet van overtuigd (heb nogal zware borsten en leek continu af te zakken), daarom vandaag naar mijn vaste lingerie winkel geweest voor een strapless bh en die zat perfect,van merk empreinte, zo'n beetje mijn favoriete merk maar hadden de strapless bh nog niet tot vandaag dus die van bruidswinkel was zo'n beetje de back-up voor als die in lingerie winkel nog niet binnen was.
Normaal is dit bij mijn kleed geen probleem daar ze in winkel hebben gezegd dat alle soorten straplessbh's eronder passen en er zit standaard een lus in mijn kleed voor de achterkant achter te steken.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik21-4-2012 11:47:08

@Alessia: nog steeds twijfels? misschien bij je laatste pas met proefkapsel en make-up dat ze toch zullen weggaan ;-) komt goed!!

@Janine: misschien lange wachttijd op je kleedje? soms toch 9 maand wachten é...je pasbeurten zullen idd korter op elkaar zijn dan...nog even geduld! het is echt spannend, zo de eerste keer je eigen kleedje aanhebben!

@Melissa: ja, ik had echt stress...en toen ik het op de kapstok zag hangen dacht ik echt nog hmmmm....maar eens ik het dan aanhad en de mevrouw van de winkel het begon dicht te rijgen zag ik het meteen goedkomen!! :-)

@Evelien: ik heb foto's van de achterkant gezien en ik zag geen BH piepen :-) maar ik ga hem gewoon iets naar beneden schuiven...er zit zo een anti-schuif laagje op de rand, dus blijft wel zitten...denk dat ze het gewoon even wou zeggen omdat ik daar mijn BH niet heb gekocht :-). Nu aftellen naar 7 augustus, dan heb ik 2de pas :-)!!

Lesley
4-5-2012
 Meld misbruik28-4-2012 20:59:51

Hallo Sandra,

Mag ik even vragen in welke winkel je pas was misschien?
Ik heb een gelijkaardige ervaring, en zelf nog onaangenamer dan hierboven beschreven, achter de rug in Farah Love in Zwijndrecht....Als ik de eerste keer wist hoe ze erna zou doen.....ik had men jurk daar nooit gekocht...
Gelukkig is de jurk wel echt helemaal mijn ding, maar tegen dat ie helemaal ok was...
Echt geen aanrader daar hoor.
Veel geluk alvast met jullie grote dag!

Groetjes, Lesley

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik28-4-2012 22:49:55

Couture Ann is de winkel waar ik mijn kleed heb gekocht, in Aalst :-).
Zo lang mijn kleed goed versteld wordt, ben ik al blij...maar iets meer vriendelijkheid is toch aangenamer tijdens de pasbeurten é :-).
Jij ook nog veel plezier met voorbereiden...het is bijna zo ver bij jullie!!

groetjes!

Lesley
4-5-2012
 Meld misbruik29-4-2012 20:57:31

Inderdaad, ik ben ook nog steeds heel blij met mijn keuze van jurk, dit is hem helemaal....maar alles wordt toch echt zoveel leuker als de juiste service en vriendelijkheid mee in het pakket zit he :-)
Maar zoals je ziet, nog 5 dagen en het is de grote dag!
Ik heb mijn jurk en ook al de rest is geregeld, dus ik ga ervan genieten en die dag zeeeeker niet laten verbrodden door mijn negatieve ervaring daar!
Al wil ik er wel alle volgende bruidjes voor waarschuwen...want ja, ik heb haar wel gezegd dat ik daar nooit meer 1 voet binnenzet...maar in dat soort winkels, is het ook best dat je maar 1x in je leven een aankoop doet he ;-)

Veel groetjes, en ook jij nog veel plezier en nog een beetje langer aftellen!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik30-4-2012 10:45:49

Voila, ze doen het hun zelf aan...de slechte reclame hier op het forum...:-)!
Ik kijk al uit naar je verslagje ;-)!
Maar eerst genieten van die droomdag é!!
Je zal zeker schitteren!

groetjes!

Gunter-Viviane
16-6-2012
 Meld misbruik31-5-2012 13:42:30

Hey Sandra,

Mijn kleedje (geen gekend merk denk ik, paskleedjes aan de linkse kant) komt ook van Couture Ann. In oktober 2011 gewoon eens gaan kijken, mocht passen (nochthans geen afspraak gemaakt) van verkoopster (bruin haar, heel vriendelijk) en heb dan maar besteld aangezien de levertijd van 6 maanden. Ik had maat 48 gepast.
Ging wel nog vermageren en heb gevraagd om eventueel 2 maten kleiner te bestellen. Dit wou Ann niet doen want zie dat je uw kilo's niet kwijt bent. Heb haar dan ook de vraag gesteld of er het model niet ging uitzijn. Ze beloofde mij van niet. In april ging mijn kleedje binnenzijn. In maart bel ik om een stukje stof om mijn partner zijn kostuum te gaan kiezen. Wat blijkt...kleedje is al binnen. Heb afspraak gemaakt eind april aangezien ik nog enkele kilo's wou vermageren. In totaal 17 kilo kwijt geraakt. Had ook zelf mijn schoenen en BH ergens anders gekocht. Mijn BH kwam ook piepen zei ze (halter) maar ik en mijn getuige zagen hem toch niet in de grote spiegel bekeken. Als je natuurlijk in mijnen décolté komt kijken zie je inderdaad de BH, maar wie gaat er nu over iemand zijnen décolté hangen . Dat was het eerste.Ten tweede begon ze in mijn zijde af te steken en mocht ik nog niet eens ademhalen want de speldjes sprongen eruit . Dat belooft voor de tweede pas.

De tweede pas eind mei. Stond mij al niet aan want zoals ik had gedacht was de bustier te groot. Daar hebben we niets aan verandert. Ja zal wel want ge kon er uw hand nog bijsteken. Wat discussie dus ontstaan. Heb dan gevraagd of ze het paskleedje nog in de rekken had hangen om eens te vergelijken. Neen. Heb nog eens gaan kijken en inderdaad het hing er niet meer bij. RAAR. De zoom onderaan waren ze ook vergeten in te leggen. Ik vroeg of ik eens mocht gaan zitten om te zien of het comfortabel genoeg was (gezien bij de eerste pas dat ik met moeite mocht ademen). Oei, het kleedje is juist uitgestreken. Dus tegen haar zin heeft ze me toch laten gaan zitten. Ging ze op mijn sleep staan want volgens haar is het gezegde "hoe vuiler de sleep hoe een beter huwelijk". Nog nooit van gehoord. Gekreukt mocht het niet zijn maar wel vuil dan. De sleep onderaan was ook vuil en in de bustier langs de binnenkant zaten er ook vlekken. Dus, m.a.w. ik denk dat mijn kleedje het paskleedje is.

Ten derde de retouchekosten. In oktober zag ik een papier omhoog hangen met "retouchekosten 75 €".
Bij de laatste pas bij het binnenkomen vroeg ik aan Ann of ze zich niet had misrekend want had al 2x voorschot (BC) betaald en het eindbedrag (wat cash moest betaald worden) was wat teveel volgens het totaalbedrag van het kleedje. Nee, uw retouchekosten zijn er al bijgereken. Dan is het nog teveel want de retouchekosten zijn toch 75 €? Nee, het is te zien wat er allemaal moet aan gedaan worden .

Bij deze, ik ben niet echt tevreden over Couture Ann.
Hopelijk heb jij en de toekomstige bruidjes die daar hun kleedje kopen meer geluk, een goede raad kijk goed uit jullie ogen en durf te spreken.

Groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik31-5-2012 17:23:30

Amai...klinkt idd als het paskleed...dus eigenlijk betaal je voor een nieuw kleed, maar je krijgt een vuil paskleed in ruil??
Hopelijk is het kleed na alle verstelwerk toch goed van model é...en kan je idd toch nog ademen...belangrijk :-).

De verkoopster is idd veel vriendelijker maar had zich dus geprikt aan een naald tijdens de eerste pas...waardoor Ann met een lang gezicht kon afspelden :-).

Ben benieuwd naar mijn 2de pas...als alles dan ook zo rap rap moet gaan, zal mijn getuige ook snel snel moeten oefenen hoe ze dat kleed moet toerijgen...

Hopelijk komt alles goed bij jou!

groetjes!

Gunter-Viviane
16-6-2012
 Meld misbruik31-5-2012 18:01:43

Ann heeft bij mij het kleed afgespeld. Stond wel niet op mijn gemak want ze kreeg er de speldjes niet goed in met die ballijnen en dat terwijl ik bijna niet mocht ademen .
Wat ik nog vergeten was, was dat ze tegen mijn getuige heeft gezegd dat ze genoeg veiligheidsspelden moest meenemen want dat die koordjes (heb 2 knoopjes in nek voor halter) zouden kunnen afschieten. Hmmmm.

groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik1-6-2012 8:22:19

maar seg, wat voor toeren zijn da nu!!
ik hoop echt dat het goedkomt voor jou...je moet je toch op je gemak voelen é die dag...

ben benieuwd naar mijn 2de pas, is op 7 augustus...

groetjes!

penny
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 22:26:05

Het Sandra, ik wou gewoon even laten weten dat we dezelfde trouwdatum hebben, endat ik de dag na jou mijn tweede pas bij... Couture ann heb:-) we kijken ongeveer naar dezelfde data uit...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik11-6-2012 22:29:58

Oh, fijn! :-)
Ik ben benieuwd...was jouw eerste pas ook zo snel snel??
Ik denk bij de 2de pas kleed aandoen...toerijgen...is rondwandelen en kleed terug uit :-) hehe...

Maar kijk er toch naar uit ja!

groetjes!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik12-6-2012 19:01:32

Wat een verhalen zeg...dat begrijp je toch niet e...die mensen kennen duidelijk de impact van slechte reclame op een forum niet ;)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-6-2012 21:17:15

dat is echt e...had ik dit vooraf gelezen, denk ik niet dat ik er zou gaan passen zijn :-) haha!!

ben echt benieuwd naar mijn 2de pas...maar ik laat mij daar ni doen zene ;-)!

groetjes

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik14-6-2012 19:59:02

Groot gelijk!!! :)

Gunter-Viviane
16-6-2012
 Meld misbruik19-6-2012 19:50:02

Op uw strepen staan hé Sandra
Groetjes x

Sofia
18-9-2012
 Meld misbruik12-7-2012 23:04:26

Hej dames,

Ik zelf ga ook trouwen, en heb mijn kleed gekocht bij Couture Ann.
Een Ladybird met rode tekeningen. Bestelling van het kleed duurt wel 6maanden :s wat wel spijtig is want ik kan niet wachten :p
Nu heb ik nog niks gemerkt van wat jullie allemaal vertellen.
Ann op zich was vriendelijk, ze hielp me met kleedjes te kiezen en de verkoopster met zwart haar kleedde me aan. We hebben goed gelachen in dat paskotje :D
Ann kwam aventoe kijken hoe het ging.
Na 3u kleedjes passen heb ik dan toch eindelijk mijn beslissing gemaakt, ik denk wel dat die verkoopster het langzamerhand moe was om daar te staan :s
Mah bon uiteindelijk eind goed al goed, alhoewel ik denk dat et nog maar net moet beginnen...
@ Viviane: ongelukken gehad op trouwdag zelf met het kleedje?
@ Sandra: Misschien met een iets positiever gedacht naar Couture ann vertrekken en alles zal wel goed verlopen... Ben ik zeker van!!!! Veel succes met je laatste pas!!
Eerste pas: 18/07, ben benieuwd!!!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik13-7-2012 8:11:50

Bij het kiezen had ik helemaal geen opmerkingen hoor...het is vanaf de 1ste pas begonnen ;-)! Maar ik trek het mij niet aan...als mijn kleed goed versteld is, dan is het goed!

groetjes

Gunter-Viviane
16-6-2012
 Meld misbruik16-7-2012 13:34:35

@Sofia, neen geen problemen gehad op de trouwdag. Voor alle zekerheid had ik gevraagd aan de mama van mijn getuige om de lusjes wat extra te versterken aan de halter.

Groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info