Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Morgen 1e afspraak...

22-4-2012 21:58:15
...bij de Diëtiste!
Enkele tijd geleden kon ik nog trots zeggen dat ik heel snel 3kg was afgevallen, helaas blijft het daar ook bij... :(
Dus vandaag gemaild naar een diëtiste en ik mag morgen al langsgaan, ik hoop op die manier meer houvast te hebben aan een schema én de controle zal me ook goed doen ;) Want wie wil er nu bijgekomen zijn bij een controle!? :)

Wish me luck dat ik toch nog enkele kilootjes kwijtgeraak op deze manier...

Melissa
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 830

Katrien
28-4-2012
 Meld misbruik22-4-2012 22:08:45

Goed dat je beslist hebt om naar een diëtiste te gaan!!
De tijd dat de diëtiste dingen verbied is passé. Een diëtiste zal je steunen wanneer het moeilijk gaat en je tips geven.
Je zal zeker en vast op deze manier nog wat kilootjes op een verantwoorde manier kwijt geraken!
Good luck
Katrien... ook een diëtiste :-)

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik22-4-2012 22:39:22

Hey Melissa,

Succes met je dieet meisje!! Weet hoe moeilijk het is om af te vallen

Ik ben nu 5 maanden gestopt met roken en 5 kilo bijgekomen,komt nog bij dat ik door 2 operaties niet meer echt kan gaan sporten

Ik heb mijn eerste pas in juli en dan moet die 5 kilo er ook terug af zijn,wou me inschrijven bij weight watchers online om inderdaad wat steun en tips te krijgen want zo lukt het niet...

Dus succes en hou vol hé!!

Groetjes

Ann
18-8-2012
 Meld misbruik23-4-2012 9:20:54

Een herkenbaar verhaal, mijn vriend en ik hebben een wedstrijdje tegen elkaar. Elke week staan we elk op de weegschaal en wie het meest afgevallen is krijgt een massage van de andere persoon.
Maar nu is het wel wat stil gevallen. Het gaat moeizaam om die kilo's er af te krijgen.

Heel veel succes nog!

Sophie
18-8-2012
 Meld misbruik23-4-2012 10:22:35

herken het gevoel! Ben sinds 3 weken bezig met de combinatie WW en Infraligne, ook omdat de sociale controle groot is omdat je bij Infraligne elke keer wordt gewogen. WW doe ik op mij zelf, zonder bijeenkomsten. Gaat voorlopig heel goed, en zo heb ik zeker en vast mijn verplichte sport op de week.

Het is inderdaad niet gemakkelijk, was enkele maanden geleden op mijn eentje WW begonnen, maar dan viel het weer stil en hield ik me weer niet zo strikt aan de puntjes, etc...

Veel succes nog!!
Sophie

treesje
10-7-2012
 Meld misbruik23-4-2012 17:29:52

hier ook nog 1tje die het moeilijk heeft. Drink nu steeds 2 l water per dag is al heel wat en dat zou helpen maar zie geen verschil en ik voel mij echt niet goed in mijn vel daardoor he, wil er zoooo graag 3 kg af maar neen he, dat gaat niet he, pfffff
mijn ventje vind mij zo goed maar ik ben ongelukkig zo, ik weet ik mag niet klagen maar toch he.

Kelly
28-7-2012
 Meld misbruik23-4-2012 20:48:42

Misschien stomme vragen, maar mag je zelf bepalen als je naar een diëtiste gaat? Hoeveel kost dat? Moet je een bepaald gewicht hebben? Moet de dokter je sturen? Sorry voor de vele vraagjes. Groetjes

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik24-4-2012 20:58:53

Hey

Treesje, volgens mijn diëtiste is het niet altijd NOODZAKELIJK om 2 liter water te drinken, dat kan ook tegendraads werken.
Ik mag ook (voorlopig) maar 1 liter drinken omdat ze denkt dat ik eerder water ophoudt, eerst afwachten en dan evt opbouwen.

Ondertussen heb ik mijn eerste gesprek gehad, véél uitleg gekregen en vandaag ben ik mijn 'schema' gaan ophalen. Dus we kunnen aan de slag... Even kort door de bocht..Véél kleine maaltijden op een dag maken het verschil en dat is mijn probleem. Overdag weinig eten en 's avonds volproppen van de honger uiteraard.
Maar ik zie 't zitten!!!

Kelly, het zijn helemaal geen stomme vragen hoor. Het waren dingen die ik ook niet wist en die ik aan de diëtiste gevraagd heb.
Ik ben op eigen initiatief gegaan, ze heeft me uitgelegd dat ik nu best zorg voor een doktersvoorschrift (dat ik moet diëten via een diëtiste) en dan kan je vanaf de 4e afspraak 40,- euro terugkrijgen van je ziekenfonds (althans bij CM, bij andere ziekenfondsen zijn de bedragen mss anders).
Alle diëtisten vragen iets anders natuurlijk. Bij mij was de eerste afspraak 45,- , de 2e (je schema bespreken) 20,- en al het volgende (de gewichtscontroles) kosten 10,-. Je kiest er zelf voor hoe vaak je op controle gaat. Ik ga nu, om te starten, wekelijks want ik heb die 'sociale controle' wel nodig ;)

Ik ben allesinds héél blij dat ik eindelijk de stap gezet heb, want alleen lukt het mij echt niet...

Kelly
28-7-2012
 Meld misbruik26-4-2012 11:48:45

Dag Melissa
Dank je wel voor je antwoord! Ik heb de stap durven zetten. Binnenkort heb ik een afpsraak! Ik benieuwd!

Kelly
28-7-2012
 Meld misbruik26-4-2012 11:49:10

* Ik ben benieuwd!

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik26-4-2012 19:16:10

Da's goed Kelly!
Bij mij heeft het ook lang genoeg geduurt eer dat ik naar een diëtiste gegaan ben..
Alsmaar proberen en blijven proberen...en dan kom je toch tot de conclusie dat je de verkeerde diëten volgt en je het alleen niet kunt..

Ik heb me ondertussen ook ingeschreven voor een initiatie body-slim (of zoiets), het komt erop neer dat je ongeveer 40 min cardio-training doet en dat ze in je 'probleemzones' je bloedsomloop gaan stimuleren zodat je sneller centimeters verliest..Ik ben benieuwd! Ik start volgende week woensdag! :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...