Terug naar overzicht
http://www.notare.be/huwelijk.htm hier vind je alle info over het wettelijk stelsel en de andere mogelijkhedengroetjes,zonneke
als je niet langsgaat heb je volgens mij automatisch gemeenschap van goederen. Maar een goede raad: ga eerst eens langs voor info over de verschillende mogelijkheden. Het advies kost je niets, daarna kan je ten minste gefundeerd kiezen voor het gemeenschap of een huwelijkscontract...
Als je niet langsgaat voor een contract bij de notaris telt volgens mij het wettelijk stelsel.
Je dient inderdaat enkel bij de notaris langs te gaan als je GEEN gemeenschap van goederen wil. Iedereen trouwt dus automatisch onder gemeenschap van goederen tenzij je iets anders hebt geregeld. Wij zijn gisteren bij de notaris langsgeweest omdat we scheiding van goederen nemen (dit is enkel nuttig indien er iemand zelfstandige is of reeds grote schulden heeft). Als dit geen van beiden van toepassing is voor jullie, zou ik er geen nemen. Dan val je dus onder het wettelijk stelsel (=gemeenschap). De meeste mensen hebben dit trouwens.