Nu Online
Momenteel zijn er 265 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma

23-4-2012 12:35:33
Beste toekomstige bruidjes

Zoals mijn titel reeds zegt zit ik een beetje met een dilemma
Ik wou namelijk heel graag op reis gaan en was ook al aan het kijken naar last minutes,
Maar nu heb ik te horen gekregen dat er een 'speciale gast' komt naar mijn trouwfeest en 10 dagen in België blijft,
het is namelijk zo, er is 8 jaar lang een meisje bij ons thuis gekomen vanuit Wit-Rusland voor de hele maand augustus, het is bijna 10 jaar geleden dat ik haar nog gezien heb, nu heeft mijn broer ervoor gezorgd dat zij komt met de trouw,
maar als ik op reis zou gaan, dan zie ik haar enkel op de trouw, en anders kunnen we eventueel samen dingen gaan doen,
kvind het echt moelijk, omdat we in de zomer ook niet op reis kunnen gaan aangezien we aan het bouwen zijn, en eens de bouw af is, willen we eventueel aan kinderen beginnen, dus dan komt het ook niet meer van op reis te gaan..
Wat zouden jullie doen in dezelfde situatie?

groetjes

Rebekka
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 955

Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 12:43:29

Hey,

Als jullie niet kunnen op reis gaan in de zomer zou ik na die 10 dagen dat dat meisje komt op reis vertrekken...
Eind mei ofzo,...
Wij gaan niet op huwelijksreis, omdat we deze zomer al 2 weken naar de provence gaan en we willen starten aan de verbouwing van onze bovenverdieping, en we ook willen beginnen aan kindjes....
Je moet een beetje keuzes maken...

groetjes
Ellen

Elli
1-6-2012
 Meld misbruik23-4-2012 12:56:03

En is het geen optie om iets later op reis te vertrekken? Wij trouwen op 1 juni en vertrekken pas op 9 juni op reis, zo zou je toch ook nog iets met haar kunnen doen?

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 12:57:55

Ik heb maar een weekje verlof, dus later op reis vertrekken is ook niet echt een optie

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik23-4-2012 13:05:12

en "aan kinderen beginnen" is toch niet iets dat je mag tegenhouden? je bent eerst nog 9 maanden zwanger, er van uitgaande dat je onmiddellijk zwanger zou zijn... dat weet je ook al helemaal niet !Tenzij het om budgettaire redenen is, dat je dan zou sparen voor de baby... maar of je dat "reisgeld" dan in mei opgebruikt, of na de zomer(of als de bouw klaar is)...

Dat is jammer genoeg een beslissing die enkel jij kan maken hé... wat voor jou primeert; kan alleen jij bepalen :)

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 13:16:08

hmm ja, we kunnen desnoods nog wel op reis gaan, maar 't is zo deze zomer gaat niet lukken, dus 't gaat zowieso dan pas volgende zomer zijn, dus das nog meer als een jaar, we doen alles zelf aan onze bouw dus dat duurt wel wat langer, och we zullen wel zien

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik23-4-2012 13:52:28

Jammer dat de maanden september tem. december niet mogelijk zijn.. in de herfstvakantie kan je bvb ook nog leuke reisjes maken!

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik23-4-2012 13:53:22

of je gaat op reis naar je trouw, maar plant je volgende reis naar Wit-Rusland? :)

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 14:58:55

Ik woon zelf buiten Europa, en als ik naar België kom voor de trouw van vrienden (wat al gebeurd is), verwacht ik niet dat die mensen hun reisplannen aan mij aanpassen, ik ga dan om erbij te zijn op hun trouwfeest. Ik ben ook, toen ik nog in België woonde, eens naar de trouw geweest van vrienden in Zwitserland, en heb hen toen ook enkel de dag voor de trouw en de dag zelf gezien. En nu komen veel van onze vrienden van verschillende kanten van de wereld naar onze trouw, en ook wij gaan onze reisplannen hier niet aan aanpassen. Je trouwt maar één keer, en dat is echt ene moment dat je voor één keer niet ten dienste met staan van je vrienden, vind ik. Een vriendin van mij kan er niet bij zijn, maar wou drie dagen later via België vliegen om ons te zien. Ik heb haar eerlijk gezegd dat dat niet goed uitkomt voor ons, want dat we dan net op reis willen vertrekken, en ze begreep dat perfect. Wij vertrekken drie dagen na ons huwelijk, om nog een weekendje te kunnen spenderen met mijn schoonfamilie, die van ver komt en voor het eerst in België is, maar dat is één weekend, en dat is familie.

Dus, ik zou persoonlijk zeggen dat jullie al een reisje aan het plannen waren, en ik ben zeker dat ze dat zal begrijpen. Komt ze pas de dag van het huwelijk toe? Anders kunnen jullie eventueel de dag vooraf samen lunchen? Of eventueel een leuke brunch de dag na jullie trouw, voor jullie op reis vertrekken? Dat is dan toch een mooi compromis?

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 16:14:02

Hmm ja zou ook niet verwachten als ik ergens heen zou gaan dat ze hun plannen voor mij aan de kant zetten, maar 't is 10 jaar geleden dat ik haar gezien heb, ze is 8 jaar bij mij verbleven dus is vergelijkbaar met verre familie die je al lang niet meer gezien hebt, ze komt alleen, en verblijft bij mijn broer die in die week dat ze hier is moeten mijn broer en zijn vrouw beide werken, dus ik voel me voor een stuk een beetje verantwoordelijk dat ze hier toch van alles kan komen doen..

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik23-4-2012 19:41:14

Wij gaan ook niet op huwelijksreis na onze trouw. Dat hebben we onlangs beslist... Misschien gaan we in het voorjaar van 2013, maar dat is dan ook niet zeker aangezien we graag een huisje willen kopen! Wat we wel gaan doen is een weekendje weg -een mini vervanger zodat we toch 'weg' zijn geweest-. Misschien kun je een 2 of 3 dagen op hotel gaan met luxe welness enz...? Zo zie je haar toch en hebben jullie twee toch nog iets gedaan... Groetjed

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 19:43:47

Een citytrip ofzo, enkele dagen. Dan hebben de andere familieleden de tijd om met haar bij te kletsen enzo en daarna of daarvoor is het aan jou. Of een weekendje zee ofzo. Als je maar met 2tjes wegbent.

Ellemieke

Meld misbruik23-4-2012 21:13:15

Rebekka,

al eens aan je broer gevraagd wat hij in gedachten had... want hoewel het ontzettend lief is van hem om jou hiermee te verrassen kan hij toch moeilijk verwachten dat jij nu je planning gaat aanpassen ... ?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het zijn bedoeling was dat je je huwelijksreis zou aflassen :s

E.

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 21:25:52

Wij hebben het iets anders geregeld, wij verhuizen deze zomer al, trouwen nu voor de wet en volgend jaar voor de kerk met groot feest. daarna op huwelijksreis. en op huwelijksreis is de moment dat wij aan kindjes gaan beginnen.

In jullie geval zou ik ook proberen voor eind mei, eventueel enkele dagen later vertrekken, maar dat je niet haar volledige verblijf blijft. Spreek er eens met haar over, dan weet je wat zij verwacht.

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 21:52:00

Het probleem is ook dat ze eigenlijk geen Nederlands kan, en mijn broer verwacht inderdaad niet dat ik niet meer op reis zou gaan, maar 't is een persoon die 8 jaar een hele vakantiemaand bij me is geweest en eigenlijk voor een stuk bij ons gezin hoort, nu ik ze nog eens kan zien, vind ik het jammer om dat op te geven voor een reis, die nog meerdere keren kan gemaakt worden, oke we trouwen maar één keer..
Ik wil graag tijd met mijn ventje alleen ook wel, maar ik vind het te jammer om op vakantie te vertrekken zonder eigenlijk tijd met haar te kunnen spenderen, dat is wat het moeilijk maakt, ze is gekomen tot ze 16 was en toch mocht het niet meer, dus langs ene kant is het mij afgenomen en anders was ze er mss zowieso bij geweest als het contact niet verloren was gegaan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...