Dag bruidjes en gommetjes, Eindelijk even tijd om een verslagje voor jullie neer te typen.
De wekker stond om 7.30h maar om 7h was ik al klaarwakker. Douche genomen, iets gegeten en nadien vertrokken richting mijn ouders. De visagiste was al aangekomen en al bezig met mijn kleine zus, die tevens ook mijn getuige was. Tijdens het wachten keek is samen met mijn vader rustig naar wat oude videobeelden van de zus en mijn moeder zette alles klaar voor de ontvangst van de suite.
Daarna was het mijn beurt om mij mooi te maken! Een uurtje later was ik klaar om in mijn kleed te springen. Met behulp van de moeke en de vake zat ik vrij snel in mijn kleed en toen kwamen de eerst traantjes van de moeke! :-)
Ik was klaar om 12h. De bruidegom en de rest van de suite moest dan bijna gaan aankomen. Na een half uur spanning kregen we bericht dat de chauffeur zich vergist had van uur. Gelukkig was er genoeg tijd voorzien en om 13h stond mijn bruidegom aan de deur. En dat met een prachtig boeketje witte en rode gerbera's en een prachtige Christophe zelf uiteraard!
En toen was het tijd voor champagne. Snel een glaasje gedronken en, spijtig genoeg, in de regen moeten vertrekken richting het gemeentehuis. Daar waren we net op tijd. De dienst is uiteraard kort maar daarom niet minder speciaal.
We hebben een goede gemeente dus kregen we ook allemaal nog een glaasje wijn!
Bij het buitenkomen in het gemeentehuis scheen het zonnetje en konden we toch even met de ceremoniewagen openrijden zodat iedereen ons goed kon zien :-)
En toen kwam het meest emotionele deel: de gebedsviering. We hebben gekozen voor een gebedsviering met persoonlijke teksten en muziek waardoor iedereen vol lof was over de viering.
Er was meer volk dan verwacht dus spijtig genoeg niet voor iedereen een misboekje, kleine misrekening!
Mijn ouders hadden aan de kerk een standje met jenever voorzien voor de mensen die naar de viering kwamen.
Dus daar eerst nog cadeautjes en gelukwensen ontvangen en toen was het tijd voor de fotoshoot.
Als locatie kozen we voor een windmolen. (Foto's volgen later)
Na de shoot reden we richting feestzaal waar de suite ons al stond op te wachten om ons op te warmen.
Vooral ik was verkleumd van de kou maar na wat opfrissing met behulp van mijn lieftallige zus was dat snel weer beter. De zaal zag er perfect uit! Mooie witte orchideeën op de tafels en onze tafelindeling met de kleurtjes van de m&m's.
En toen kwamen de eerste gasten toe. Nadat iedereen aangekomen was gingen we langs bij iedereen die op de receptie uitgenodigd was en zo begon het avondfeest al snel.
Heel verrassend hadden al onze vrienden zich in het nieuw gestoken. Heel leuk om te zien.
Na de intrede gaf mijn kersverse man een prachtige speech waarin hij niemand vergat te bedanken waardoor die opnieuw traantjes deed rollen.
Het eten was heel lekker en de bediening fantastisch.
Na al dat lekkers was het tijd voor de openingsdans. We hebben gekozen voor Mirrorball van Elbow.
Direct na de openingsdans mocht iedereen meefeesten en dat hebben we zeker en vast gedaan!
De DJ moet heel goed geweest zijn want de dansvloer is nooit leeg geweest en dat tot 5h.
We hebben ook gebruik gemaakt van een babbelbox waarvan we al heel benieuwd zijn naar de beelden.
Om half6 zijn we stilaan beginnen opruimen en om 6h was de taxi er. Toen we een half uurtje later thuiskwamen stond er ons nog een verrassing te wachten. Stikkapot waren we maar toch lag ons matras op de zolder en was ons ondergoed verdwenen... ondertussen is alles terug in orde maar mijn kersverse man kon er minder mee lachen en heeft gezworen dat de volgende die trouwt dit dubbel en dik terug krijgt! :-)
En zo zat onze dag er op. Het is cliché maar hij vliegt voorbij dus genieten is de boodschap.
Nu is het nog nagenieten met het gastenboek en de kaartjes en wachten op de foto's en de videobeelden.
Hier zijn onze mensen die ervoor gezorgd hebben dat het een onvergetelijke dag is geworden.
- Onze fotograaf Stijn Vergeylen uit Herdersem
- Onze bloemist: bloemen Johannita uit Nieuwerkerken
En niet te vergeten onze ouders voor de steun.
Onze vrienden en familie om zo hard met ons mee te vieren!
En uiteraard jullie voor de tips!
Aan iedereen nog veel succes!
Groetjes
Elien