Nu Online
Momenteel zijn er 535 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zonder trouwringen

23-4-2012 18:45:09
Hey,

aangezien we beide geen juwelen dragen vinden we het nogal stom om trouwringen te kopen.
Maar hoe lossen we dit op tijdens de trouw?
We trouwen enkel voor de wet, maar voor de ringen is er ook steeds een momentje voorzien en eigenlijk is dit wel 1 van DE momenten tijdens de trouw.
Kunnen we dit vervangen door iets anders?
Mensen die hier ervaring mee hebben? Tips?

Groetjes

Kelly
11-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1102

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik23-4-2012 18:52:11

Misschien voor een goedkopere trouwring gaan -lees zilver of ...- en deze later mooi in het doosje bewaren... Zo heb je toch nog een trouwring, niet te duur en je hoeft het niet te dragen.

Rebekka
12-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 18:55:49

Ja inderdaad, je kan een zilveren of titanium ring kopen, en deze zijn echt niet zo duur als gouden ringen, ik denk zelfs dat je titanium al hebt voor 40 euro per ring ofzo ..

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik23-4-2012 18:56:54

Halsketting, armband of uurwerk met gravure? Of iets voor elkaar dat jullie wel graag zien en betekenis heeft? Groetjes*

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik23-4-2012 19:02:00

Goh, eigenlijk zou ik graag iets helemaal anders vinden dan ringen. Ik vind het echt maar niets en zou er liever helemaal geen hebben.
Ook geen ketting, armband, uurwerk,... Ik draag echt niets van juwelen en kan er ook mijn geld niet aan geven om in de kast te laten liggen.
Maar ik kan echt niets bedenken om in de plaats te geven.

tine
19-5-2012
 Meld misbruik23-4-2012 19:05:04

Toen wij ons huwelijk officiëel gingen vastleggen in het stadhuis
was één van de vragen: wisselen jullie ringen uit?
Ik denk dat het niet uitzonderlijk is dat jullie dit niet zouden doen...
Jullie kiezen hier zelf voor.

Het zou natuurlijk leuk zijn als jullie iets anders vinden, speciaal voor elkaar...

Succes!!!

Anneleen
23-6-2012
 Meld misbruik23-4-2012 19:14:27

Dag Kelly,

misschien vind je een button leuk? Dat kan je elkaar opspelden en het kost je bijna niks. Je kan ze ook nadien als bedankje aan de gasten geven.
Zie dit voorbeeld van Erin Jang:
Ook hier zijn enkele voorbeelden:
Succes met de zoektocht!

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik23-4-2012 19:29:36

Een beeldje, schilderij, iets zelf maken voor elkaar? Of ringvinger laten tatoeëren?

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik23-4-2012 19:35:39

als je echt geen ringen of juwelen draagt lijkt het mij nogal weggegooid geld. het is immers een symbolische handeling dat bij het huwelijk hoort. maar er zijn immers tal van andere symbolische handelingen die je hiervoor in de plaats kan doen. bv een touw rond de armen binden (zoek maar is op op 't net bij de kelten bv die hebben, allez hadden, er veel) succes!

Ellemieke

Meld misbruik23-4-2012 21:09:59

Je kan ook een sjaal, ketting, armbanden, ... uitwisselen als je de symboliek wil behouden.

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik23-4-2012 21:11:52

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Ik ben ook al via google op zoek gegaan en op een heel goeie link terecht gekomen.
En nu zie ik net dat Sofie dit hier ook aanbrengt.
Aangezien we toch wel wat met het "keltische" hebben, is de handvastceremonie en de bijhorende kaarsenceremonie echt iets voor ons.
Dus ik denk dat dit iets is wat we zullen gebruiken, alleen moeten we nog uitzoeken hoe. Er bestaan blijkbaar volledige ceremonies die door druïden uitgevoerd worden. Of misschien is het mogelijk om gewoon het handvasten en de kaarsen mee in het verloop bij de burgelijke trouw te stoppen. Noch wat opzoekwerk dus.

groetjes Kelly

mona
27-7-2013
 Meld misbruik23-4-2012 21:12:21

Jep, een sjaal, een bloem, een brief met je geloften ofzo, gewoon even nadenken wat voor jullie symbolisch kan zijn... Of gewoon niks. Neemt u X tot man? Ja. Neemt u Y tot vrouw? Ja. Dan mag u nu de bruid kussen. Applaus! Geen ringen nodig.

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik23-4-2012 21:51:05

een idee : misschien dat het wat meer bij het keltische en symbolische aanleunt...

een windlicht-kaars laten graveren en dan kan je vb samen een kaars aansteken
nadien heb je dan nog "iets" van de trouw dat je kan bijhouden en hergebruiken

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik24-4-2012 22:01:38

Wij hebben gekozen voor kettingen in plaats van ringen, maar goed, dat wilde je al niet.

Je kan het in ieder geval zonder problemen weglaten. Gewoon even doorgeven als ze er zelf niet naar vragen (veel mensen die voor de kerk trouwen wisselen daar pas hun ringen uit, dus dat dat bij een wettelijk huwelijk niet gebeurt, is zeker niet raar).

kim
26-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 12:55:11

ik zou een kaars samen aansteken, een bloem uitwisselen of je handen met een lint aan elkaar laten 'knopen'.
eventueel elk een paar woordjes zeggen 'als wedding vow'. denk niet dat deutiwisselen van de ringen gemist zal worden. bij ons heb ik alleen een ring, heb ook mijn hoofd gebroken over een symbolische vervanging voor hem, maar we gaan het gewoon weglaten. eigenlijk allemaal voor niets nodig als het voor jezelf niet hoeft.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...