Terug naar overzicht
Wij nemen 4 liedjes. Onze ceremonie zal ongeveer 30 à 40 min duren. Ik wil het niet te lang maken, want dan wordt het saai... Wij hebben enkel vrienden/familie die dingen komen vertellen over ons, en dat wordt dan allemaal aan elkaar gepraat door iemand van het Huis van de Mens. Geen gedichten, teksten,... Ik vind dat persoonlijk overbodig maar dat is iedereen zn eigen mening natuurlijk!
Wij hebben ook een vrijzinnige plechtigheid en nemen in totaal 5 liedjes. De eerste 2 zijn voor het binnenkomen van de suite en dan mezelf met de papa. Dan hebben we in de plechtigheid zelf twee liedjes maar die worden niet helemaal gespeeld. De muziek zal stilletjes verzacht worden rond 1,5min zodat het niet te langdradig wordt. Eerste komt dan qua timing na ong. 15 min, tweede na het uitwisselen van de ringen. In totaal zal onze plechtigheid wrs 50min duren (met binnen komen erbij), wetende dat er wel een fotoreportage in zit waarbij mijn nicht iets komt vertellen en een intermezzo gebracht door vrienden die nog allemaal een verrassing blijven voor ons! Ook mijn broer komt een stuk vertellen en wij wisselen zelf geschreven beloften uit. De rest wordt aan een gepraat door de consulente. Hopelijk ben je hier iets mee ...
Bij ons ook een vrijzinnige plechtigheid.Wij hebben 2 liedjes voor het binnenkomen, zoals Silke, 1 na een item voor en door de kinderen, 1na het herdenkingsmoment voor de overledenen in de familie (ondertussen worden er ballonnen opgelaten) 1 bij het onderteken van de aktes en een slotlied.6 in totaal dus, maar die na de herdenking duurt slechts 2 minuutjes en die bij de aktes ook ongeveer 2,5 minuutjes.Ik hoop dat het mee gaat vallen en reken op 3 kwartier tot een uur.