TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Roxanne
25-6-2011
|
24-4-2012 12:48:24
Wij hadden het dessertenbuffet vanaf 21.30uur...
|
|
WWW.DISCOVIDEO.BE
|
|
|
Heidi
7-7-2012
|
24-4-2012 13:03:20
Hey,
dit vraag je best na bij je feestzaal. Zij kunnen daar het best op antwoorden :) je vraagt gewoon naar hun uurschema dat ze standaard gebruiken, in jullie geval... bij ons is het zo dat de mensen voor het avondfeest om 18u aanwezig zijn voor de start van de receptie, de dessertgasten hebben we uitgenodigd om 21u15
Vorig jaar in mei gingen wij naar een trouwfeest waarop we bij het dessertenbuffet uitgenodigd werden, we kregen ook een hapje en een drankje bij aankomst in de zaal. Het trouwkoppel verwelkomde ons allemaal, en gingen dan terug naar hun tafel want zij moesten nog aan hun hoofdgerecht beginnen; dit stoorde echter helemaal niet ! Je hebt babbel met de mensen rondom je, en je hebt drank... heel snel al werden we naar onze tafels begeleid. Nadien mochten we als eersten aanschuiven aan het dessertenbuffet.
Ik besef ook dat de kans erin zit dat de dessertgasten nog even zullen moeten wachten, maar ik troost mij met de idee dat iedereen een hapje en een drankje heeft, en dat écht niet geneert voor hen...
|
|
Tamara
7-9-2013
|
24-4-2012 14:48:08
Hey,
Ik denk dat dit bij de meeste mensen tussen 21u15 en 22u is. Dit hangt natuurlijk ook af van het uur waarop je start aan tafel. Meestal hebben de zalen een aparte ruimte om deze mensen te ontvangen zodat ze niet moeten wachten en toekijken hoe de rest misschien nog zit te eten. Dus best eens navragen bij de zaal zelf?
|
|
Sofie
6-7-2013
|
24-4-2012 15:07:15
Hey!
Bedankt voor de reactie! Ik heb het nagevraagd met de zaal en zij raden aan om om 20u te beginnen met het eten, en dan om 21u45 te starten met het dessertenbuffet (dan zou iedereen klaar met eten moeten zijn). Zij zeggen dan ook dat het best is dat we mensen voor het dessertenbuffet dan ook pas uitnodigen om 21u45 zodat er direct al iets te eten staat voor hen en ze niet het gevoel hebben van "te vroeg te zijn". We hebben ook maar 1 grote zaal, wat maakt dat mensen van het avondfeest in dezelfde zaal binnenkomen als mensen die aan het eten zouden zijn. Ze zeiden dat er dan direct een losse sfeer gecreeërd wordt, waarbij het niet zo is dat er mensen aan tafel zitten, anderen toekomen en iedereen maar aan het wachten is. Denk dan toch mss om de mensen vanaf half tien uit te nodige,, een kwartiertje te vroeg zal wel ok zijn zeker? Of zouden jullie ze echt pas om kwart voor tien uitnodigen (dan staat het buffet al klaar)?
groetjes, sofie
|
|
Marisa
27-7-2012
|
24-4-2012 16:09:50
Ik vind het tijdschema dat je zaal voorsteld, zeer krap. Hoeveel gangen in je menu heb je? Bij ons rekenen ze ongeveer een uur per gang, met een dessertenbuffet dat start om ongeveer 23 uur....? Er is wel een verschil, wij nodigen geen mensen uit enkel voor dessertenbuffet.
Om de sfeer in te brengen, kan je ook voorzien dat de mensen (die enkel voor het dessert komen), eerst een glaasje cava of champagne ontvangen. Ze gaan dit zeker apprecieren en is een kleine extra. Greets!
|
|
Eline
23-6-2012
|
24-4-2012 16:28:17
Wij doen het diner tussen 17 en 20u. Om 20u komen de avondgasten toe en krijgt iedereen aperitief aangeboden om dan tegen 21u effectief dessertenbuffet te openen.
|
|
Paraplu
|
24-4-2012 16:50:38
De keren dat ik dit concept meegemaakt heb (pas toekomen bij het dessertenbuffet) was het steevast zo dat het diner uitgelopen was en we het idee kregen dat we "te vroeg" waren. Hou er dus absoluut wel rekening mee en bouw wat buffer in. Het is minder erg, vind ik, dat je bv. met je (eet)gasten gedaan hebt en een half uurtje pauze inlast dan als je nog aan 't eten bent en er gasten langs de zijkant staan te wachten. Zo'n diner loopt al-tijd uit.
|
|
Sofie
6-7-2013
|
24-4-2012 17:11:24
merk dat ik net het verkeerde uur geschreven heb! Het eten zou beginnen om half acht (voorgerecht + hoofdgerecht), en de gasten voor het dessertenbuffet zouden aankomen vanaf kwart voor tien. Dan hebben we dus 2u15min voor te eten, hopelijk is dat dan genoeg!
groetjes, sofie
|
|
Sonja
12-5-2012
|
24-4-2012 20:06:50
Voor het eten zijn wij met 27 personen (enkel ouders-zussen-getuigen-tantes en nonkels) en starten om 17.00 aperitief, voorgerecht en hoofdgerecht. Aansluitend is er dessertenbuffet voor iedereen. De "laatavondgasten" hebben wij uitgenodigd om 20.30 en krijgen wel eerst een glas aangeboden.
Groetjes, Sonja
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|