Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraagje

24-4-2012 12:42:29
Hey iedereen,

Ik heb een vraagje in verband de trouw in het stadhuis.
Aangezien ik nog geen trouw heb meegemaakt in het stadhuis weet ik niet goed op welke plaats we moeten zitten.
De eerste vraag is natuurlijk is het de bedoeling dat we allemaal samen binnen gaan en wij gewoon vooraan gaan zitten
of gaat iedereen binnen en komen wij als laatste binnen?
Tweede vraag is dan of er een regel is waar we moeten zitten, links of rechts :-)
Stel nu dat mijn familie links is gaan zitten en schoonfamilie rechts is het dan niet vreemd moest ik rechts zitten en mijn vriend links?
Zat er al een tijdje aan te denken maar vind niet echt een antwoord, dus tips en dergelijke zijn welkom...

Alvast bedankt
Groetjes
Joeri

Joeri
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 809

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik24-4-2012 12:58:58

Hallo Joeri,

Ik heb al verschillende dingen gezien in een stadhuis (ik ben huwelijksfotograaf in bijberoep vandaar).
Meestal is er wel iemand van de stad die jullie opvangt bij aankomst en het allemaal een beetje regelt. Vragen wie de getuigen zijn en waar deze moeten zitten ... . Je kan allemaal samen binnengaan of je kan ook iedereen al laten plaatsnemen en dan al koppel binnengaan. Misschien kan je zelfs een liedje laten afspelen voor jullie intrede... Dit is allemaal afhankelijk van stad tot stad. Best eens navragen op het stadhuis. Bij ons hebben we dit allemaal besproken met de ambtenaar toen we in ondertrouw zijn gegaan.

groetjes

Leen
5-5-2012
 Meld misbruik24-4-2012 13:11:17

ik trouw volgende week zaterdag zal iets laten weten weet het zelf ook niet ga het allemaal gewoon op me af laten komen

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik24-4-2012 14:58:58

Ik heb al twee keer een trouw voor de wet bijgewoond en telkens ging iedereen gewoon samen binnen, het bruidspaar eerst, en waren de stoelen niet echt opgedeeld in twee kanten.

Tinneke
16-3-2012
 Meld misbruik24-4-2012 15:13:47

Hey Joeri,

Bij ons werden we ook opgewacht door de burgemeester. Die heeft ons dan naar binnen geleid, en wij mochten als eerste vooraan plaats nemen. Naast ons kwamen dan langs rechts mijn ouders zitten en links mijn partner z'n ouders. En naast de ouders dan de getuigen. En de andere mensen konden dan achter ons plaats nemen.
En bij de kerk moest het dan weer omgekeerd, hier moest mijn man persé langs de rechtse kant zitten. Kerkgewoonte zeker :-)

Groetjes Tinneke

Joeri
28-7-2012
 Meld misbruik24-4-2012 15:28:15

Het hangt er dus allemaal een beetje vanaf hoe de stad het ook regelt heb ik de indruk.
Heb wel al gezien dat er een bode aan het stadhuis van Antwerpen staat op de trouwdagen dus ik veronderstel dat hij ook alles een beetje in goede banen gaat leiden.

Bedankt voor de tips allemaal :-)

groetjes
joeri

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik24-4-2012 18:27:44

Als je het echt wil weten, kan je het natuurlijk altijd eens navragen bij het stadhuis.

Wij zijn allemaal tegelijk naar binnen gegaan en het maakte niet uit wie er aan welke kant ging zitten. Ze hadden vooraan aan een van de zijkanten wel een bankje gezet voor de aanwezige kinderen, maar verder werd er niks gezegd over vaste plaatsen voor bepaalde personen (maar wij hadden geen getuigen).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...