Terug naar overzicht
Hallo Joeri,Ik heb al verschillende dingen gezien in een stadhuis (ik ben huwelijksfotograaf in bijberoep vandaar). Meestal is er wel iemand van de stad die jullie opvangt bij aankomst en het allemaal een beetje regelt. Vragen wie de getuigen zijn en waar deze moeten zitten ... . Je kan allemaal samen binnengaan of je kan ook iedereen al laten plaatsnemen en dan al koppel binnengaan. Misschien kan je zelfs een liedje laten afspelen voor jullie intrede... Dit is allemaal afhankelijk van stad tot stad. Best eens navragen op het stadhuis. Bij ons hebben we dit allemaal besproken met de ambtenaar toen we in ondertrouw zijn gegaan. groetjes
ik trouw volgende week zaterdag zal iets laten weten weet het zelf ook niet ga het allemaal gewoon op me af laten komen
Ik heb al twee keer een trouw voor de wet bijgewoond en telkens ging iedereen gewoon samen binnen, het bruidspaar eerst, en waren de stoelen niet echt opgedeeld in twee kanten.
Hey Joeri,Bij ons werden we ook opgewacht door de burgemeester. Die heeft ons dan naar binnen geleid, en wij mochten als eerste vooraan plaats nemen. Naast ons kwamen dan langs rechts mijn ouders zitten en links mijn partner z'n ouders. En naast de ouders dan de getuigen. En de andere mensen konden dan achter ons plaats nemen.En bij de kerk moest het dan weer omgekeerd, hier moest mijn man persé langs de rechtse kant zitten. Kerkgewoonte zeker :-)Groetjes Tinneke
Het hangt er dus allemaal een beetje vanaf hoe de stad het ook regelt heb ik de indruk.Heb wel al gezien dat er een bode aan het stadhuis van Antwerpen staat op de trouwdagen dus ik veronderstel dat hij ook alles een beetje in goede banen gaat leiden.Bedankt voor de tips allemaal :-)groetjesjoeri
Als je het echt wil weten, kan je het natuurlijk altijd eens navragen bij het stadhuis. Wij zijn allemaal tegelijk naar binnen gegaan en het maakte niet uit wie er aan welke kant ging zitten. Ze hadden vooraan aan een van de zijkanten wel een bankje gezet voor de aanwezige kinderen, maar verder werd er niks gezegd over vaste plaatsen voor bepaalde personen (maar wij hadden geen getuigen).