Nu Online
Momenteel zijn er 334 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar te beginnen?

24-4-2012 20:02:12
We zijn nu al even verloofd, maar nu hebben we eindelijk besloten welke dag het zal worden. Eindelijk! Het is zover! Dus hierbij beginnen de voorbereidingen. En hierbij beginnen dus ook de zorgen en op dit moment is er maar 1 grote vraag: hoe begin ik hieraan?! Wat doe ik eerst?

Anne x

Annie
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1161

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik24-4-2012 20:04:26

Een datum heb je al... Dan een feestzaal :)

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik24-4-2012 20:13:16

Na de datum, feestzaal en gemeente vastleggen (als dat al kan, want dat kan niet overal meteen - soms pas tot 6 maanden voor het huwelijk...dan kun je stilletjes aan gewoon een uitgebreide to-do lijst opmaken van dingen die je allemaal zou moeten regelen en tegen wanneer (bv. 6 maanden voor het huwelijk ..dit dit en dit, 3 maanden voor het huwelijk , ...).

Als je wil, wil ik je gerust onze to do-lijst doorsturen..ondertussen is die al heel omvangrijk geworden want we komen dichter en dichter bij onze dag. Dus stuur in een privé-berichtje gerust je e-mailadres door en dan stuur ik het je op.

Oh en vooral: geniet van alle voorbereidingen! De tijd vliegt echt enorm en voor je het weet is jullie grote dag daar! Wij zijn op 560 dagen begonnen..en nu staan er nog maar 52 dagen op de teller!

Lieve groetjes

Chantal

rik

Meld misbruik24-4-2012 20:14:15

Beste,

Indien jullie nog origneel en betaalbaar vervoer zoeken, neem eens contact op met de feestkever uit Roeselare. www.defeestkever.be

Wij rijden huwelijken met onze vw kevers oldtimers .
U kan ons ook vinden onder de rubriek ' autoverhuur '.

Groeten,Rik.

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik24-4-2012 20:33:20

Hey annie, alvast proficiat! Na de datum gekozen te hebben kan je inderdaad best eerst een zal vastleggen. En dan zou ik je aanraden om gewoon eens 'wedding to do list' in te geven op Google, of zelfs in het Nederlands, en dan krijg je 1001 lijstjes waar alles netjes puntje per puntje opgesomd staat. Zo kan je zelf kiezen waar je mee aan de slag wil. Een leuke tip: september-oktober-november zijn er Weer trouwbeurzen waar je leuke ideetjes, adressen en contacten kan opdoen, dat heeft ons heel erg ver geholpen, en dan ben je nog ruim op tijd, ook meelezen op het forum hier kan je veel leren, en leg een Map of boekje aan, waarin je alle leuke ideetjes noteert, je zou verbaasd zijn hoeveel kleine dingetjes later nog uitgroeien tot superideeen :) maar bovenal, geniet ook van je voorbereiding! Veel plezier x Lies

Redactie

Meld misbruik24-4-2012 20:47:23

Je kan alvast beginnen met het aanmaken van je planning op onze website: http://www.wijtrouwen.com/tools/
Zo heb je meteen al een hele lijst van wat er wanneer moet gebeuren.

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik24-4-2012 21:00:32

Proficiat en welkom op het forum!
Nadat je een datum hebt, kan je best meteen een zaal vastleggen, DJ, fotograaf, eventueel videograaf, vervoer,...en vooral veel ideetjes opdoen en prijzen opvragen en vergelijken.
Geniet van de voorbereidingen, is echt een leuke tijd :)

Groetjes,
Sonja

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik24-4-2012 21:56:15

Wij hadden eerst een datum, daarna hebben we het gemeentehuis vastgelegd en vervolgens pas de zaal (allemaal iets minder dan een jaar op voorhand). Maar we hebben geluk gehad met de zaal.

Volgens mij hangt het er een beetje van af hoe flexibel je bent. Wil je echt een bepaalde datum en maakt de zaal niet zoveel uit, dan zou ik eerst bij de gemeente/stad informeren of je kan trouwen op die dag. Maar wil je juist een bepaalde zaal, dan kan je beter eerst bij die zaal gaan horen wanneer ze nog vrij zijn, voor je je datum vastlegt.
Hetzelfde bij de fotograaf en DJ: heb je voorkeur voor een bepaalde persoon, dan is het belangrijker om hier snel mee te zijn dan als het niet zo uitmaakt.
Hoe het bij een kerk zit, weet ik niet.

Voor je een zaal kiest, is het misschien ook goed om je af te vragen wat voor soort feest jullie willen. En ook al een klein beetje nadenken over de dagindeling lijkt mij niet onbelangrijk, want soms kan je meteen het tijdstip vastleggen voor je wettelijke huwelijk...

In ieder geval denk ik dat een zaal best het 1e is wat je doet, naast informeren bij de gemeente of er getrouwd kan worden op de dag dat jij wil. Want ik denk dat het nog niet vaak gebeurd is dat er iemand niet kon trouwen doordat er al te veel andere huwelijken waren die dag (alleen misschien niet op het geplande tijdstip), terwijl het in sommige gemeentes wel zo is dat er gewoon niet iedere dag getrouwd kan worden. En populaire zalen zijn soms al lang op voorhand volgeboekt...

Succes met alle voorbereidingen en vergeet vooral niet te genieten!

Tamara
7-9-2013
 Meld misbruik25-4-2012 8:16:07

Een zaal is volgens mij sowieso het eerste waarvoor je moet kijken. Wij zouden graag trouwen in september 2013 en in sommige zalen is er nu al maar 1 zaterdag meer vrij. In andere stond alles nog open, dus het hangt er natuurlijk van af waar je gaat. Dan heb ik altijd gehoord dat een DJ, fotograaf en eventueel ceremoniemeester ook best snel vastgelegd worden.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik25-4-2012 9:00:04

in het begin :
- gemeentehuis eventueel verwittigen (wij konden pas echt 6 maand op voorhand regelen, eerder wel de dag en het uur vast leggen)
-kies je voor de kerk of een alternatieve viering?
-fotograaf
-iemand die de dag gaat filmen?
-ceremoniemeester?
-vervoer
-feestzaal
-wie worden de getuigen?
-heb je gedacht aan bruidskindjes?
-afspraken maken voor trouwkledij te passen

je zal zien als je wat op internet zit te surfen of in winkels langs gaat (ook al heb je soms totaal iets anders nodig) wordt je snel aangetrokken tot alles wat met trouwen te maken heeft en zul je soms wel wat kopen zodat je vrij snel veel hebt in huis ;)!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik25-4-2012 16:05:54

Allereerst proficiat met jullie verloving!
Ik raad aan om absoluut zo snel mogelijk een zaal en fotograaf vast te leggen! Ik heb op 't forum al gemerkt dat het een beetje van regio afhangt, maar ikzelf ben van regio Antwerpen en wij hadden 9 maanden op voorhand een aantal zalen op 't oog die voor onze datum al waren uitverkocht. Ook een (goede) fotograaf wordt snel geboekt.
Zeker ook een budgetplanning opmaken! Succes!!!! xxxx

ann
6-7-2012
 Meld misbruik25-4-2012 16:29:22

ik zou eerst een zaal zoeken en dan pas de datum! Wij hadden wel enkele data (periode) in ons hoofd maar het is gemakkelijker om je datum aan te passen dan je droomzaal hè!

veel zoekgenot,
Ann

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik26-4-2012 0:07:12

Waar ik trouwens ook niet te lang mee zou wachten, is het beginnen te verzamelen van de adressen van de mensen die je wil uitnodigen. Niet te vroeg natuurlijk, want dan zouden er nog kunnen verhuizen, maar als je ermee wacht tot kort voor de uitnodigingen verstuurd worden, kan het voor onnodige stress zorgen.

Annie
20-4-2013
 Meld misbruik27-4-2012 21:13:27

Allemaal heel hard bedankt voor de tips!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...