Nu Online
Momenteel zijn er 633 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen eigen ontwerp of niet?

24-4-2012 21:15:03
Hallo medebruidjes - en gommen,

Onlangs was ik me in een trouwmagazine aan het vergapen aan de trouwringen. Nu las ik in dat trouwmagazine dat als je een eigen ontwerp wil voor de trouwringen je niet te lang mag wachten om naar een juwelenontwerper te gaan. Nu heb ik wel nog zeeën van tijd maar ik dacht "Mmm, gaan we voor een eigen ontwerp of stappen we gewoon de juwelier binnen om uit een bestaande collectie te kiezen..." Het is misschien goed om hier nu al eens over te denken en te kijken wat we mooi vinden zodat we al een idee hebben tegen dat het zover is...

Ik en mijn verloofde hebben allebei een job waar we onze ring mogen dragen. Het zou de investering dus zeker waard zijn (we zouden hem dagelijks kunnen dragen). Als ik in de boekjes kijken dan heb ik ook meestal aandacht voor de "speciale" ringen en zo niet echt de klassieke trouwringen. Zo ben ik volledig weg van zo wat Anneleen Eyckmans maakt. Zie http://www.anneleeneyckmans.be/trouwringen.html. Maarja dat is al heel specifiek en vind je niet in de doorsnee juwelier...

Maar nu bedenk ik me dat zo een speciaal ontworpen ring waarschijnlijk wel duurder zal uitvallen dan wanneer je gewoon een ring uit de bestaande collecties koopt. En ook al heb ik er wel wat centjes voor over, alles heeft zijn grenzen hé. Wat zijn jullie ervaringen? Wie ontwerpt zijn ringen zelf en waarom? Is het inderdaad duurder? Het hangt natuurlijk van het ontwerp ook af, maar als jij die ringen van Anneleen ziet dan denk ik dat daar heel wat werk in kruipt nietwaar.

Dilemma...

Groetjes,
Nellie

Nellie
20-4-2013
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 923

Elisabeth
4-2-2012
 Meld misbruik24-4-2012 22:12:14

Dag Nellie,

Wij hebben onze ringen zelf ontworpen bij Eva Crauwels te Antwerpen. Ik had een idee in mijn gedachten voor mijn trouwring en daarop heeft Eva een ontwerp voor mijn man gemaakt, we waren heeeeeel tevreden.

We zijn eind augustus gaan kijken en hebben begin oktober beslist, in februari zijn we getrouwd.

En duurder? Alles hangt af van je ontwerp en de materialen maar het is niet persé duurder dan een ring uit een collectie. Ik heb een fijne ring, met minder goud dan mijn man en die was dan ook een pak goedkoper.

Ik zou zeggen, neem eens een kijkje op haar facebooksite, daar staan veel voorbeeldjes op!

Veel succes, 't loont echt de moeite om een unieke ring te hebben!

Groetjes!

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik24-4-2012 23:05:06

Hey Nellie,
ik had een zeer duidelijk beeld van de ring die ik wou, helaas vond ik hem niet tussen de traditionele trouwringen. Na wat gegoogel ben ik bij Katrien Van Wambeke terecht gekomen, enkele foto's op haar site hebben me overtuigd omdat ik echt iets zocht met een steen ipv een parel of diamantjes. Begin januari heb ik haar opendeur bezocht en mijn ideetjes gedeeld en via mail/foto's zijn we samen tot de perfecte ring gekomen en daar heeft ze dan ook haar ontwerp voor mijn vriend op gebaseerd. Tegen eind maart hadden we ze al! De ringen komen samen op net geen 1000 euro, ik heb een witgouden met halfedelsteen, mijn vriend een zilveren en ik had nog een beetje oud goud om in mijn ring te verwerken.
Ik ben zeer blij dat ik toch mijn koppeke heb uitgewerkt en dat ik nu een unieke ring heb die ik met veel trots dagelijks zal dragen!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik25-4-2012 10:25:52

hoi hoi iedereen , ik heb ook gekozen voor een eigen ontwerp en mijn man voor een klassieke witgouden ring.
Duurder? Nee eigenlijk niet maar alles hangt af van welke materialen en welke kwaliteit dat je kiest. De van mij was een 2.6K€ maar heb ook wel veel diamantjes en een iets grotere princess cut laten verwerken.
Zelf eerst rustig rondgekeken bij verschillende juweliers, ook verschillende stijlen gepast om te zien wat bij mijn vingers paste.
Waarom eigen ontwerp ; ik draag eigenlijk amper juwelen.Dus ik wou 1 mooie en unieke ring , die ik niet snel beu zou zijn om voor de rest van mijn leven te dragen. Heb er toch nog geen spijt van gehad.
Als je graag dat florale ziet, kan je ook eens bij Elke Van Herck kijken.

Groetjes,
Sarah

Lynn
9-3-2013
 Meld misbruik16-5-2012 14:40:28

Hoi Nellie,

Als je weg bent van die ringen, waarom ga je er dan niet eens een kijkje nemen? Uiteindelijk is het de bedoeling dat jullie hem gaan dragen en er waarsch ook een heel bedrag voor gaan neertellen..

Ik denk als ik ergens iets zou zien, ik ook in de auto zou springen en ernaartoe zou rijden, desnoods maken jullie er een daguitstap van?

Ik vind die ringen trouwens ook prachtig, helemaal de stijl die ik zoek, ga eens horen wat menne gom ervan vindt :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...