Nu Online
Momenteel zijn er 339 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat te eten op het feest

25-4-2012 15:54:56
Hallo,
wij worden van het restaurant (geen feestzaal) volledig vrij gelaten in de keuze van het menu maar ja het aanbod is zo ruim dat ik niet weet wat te kiezen. heeft er iemand suggesties en tips of voorbeelden van menu's dat jullie geven?
alvast een dikke merci

treesje
10-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 756

Stéphanie
18-5-2012
 Meld misbruik25-4-2012 16:39:24

Hallo, Wij beginnen met een aspergevelouté met stukjes zalm en dragon, Vervolgens drievuldigheid van zalm, kabeljauw en victoriabaars. Als hoofdgerecht hebben wij rundschateaubriand met oude port en seizoensgroentjes, Daarna bruidsijstaart met frambozencoulis en vers fruit, Om daarna af te sluiten met koffie en zoete hapjes. Hopelijk kan dit je een beetje helpen. Zoentje

An
9-6-2012
 Meld misbruik25-4-2012 18:09:43

Bij ons was dat simpel, we hebben gewoon genomen wat we allebei lekker vinden. Dit wordt het bij ons:

Terrine van eendenlevermousse met rode uienconfituur en ‘vintage’ port
Huisbereide tomaten roomsoep
Mechelse koekoek met dragonsaus, groenteboeket en aardappelkroketten
Uitgebreid dessertenbuffet
Mokka en versnaperingen

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik25-4-2012 20:16:07

Hoi,
bij ons is het een 5 gangen menu en kunnen de gasten de avond zelf kiezen uit 3 gerechten voor 3 van de 5 gangen en zijn de andere 2 voor iedereen het zelfde. Het restaurant zei dat dat mocht.
We wilden altijd minstens één vegetarisch gerecht als keuze en de algemene gangen moesten vegetarisch zijn. Mijn verloofde is namelijk vegetariër, en we willen niet de hele avond iedereen verplichten vegetarisch te eten, maar wel de boodschap meegeven dat dat ook kan en lekker is.
Dit is het voorbeeld menu dat we kregen zoals het zou geserveerd worden moesten we 3 maanden geleden getrouwd zijn, het zal nog wel wat aan het seizoen aangepast worden. De vegetarische pizza valt alleszins zeker weg en wordt vervangen door iets 'chiquer':

VOORGERECHTEN
Crème brulee van foie gras met appelstroop uit Schinnen geserveerd op een Mestreechter Brikske
OF
Gebakken coquille St. Jacques met truffelboter
OF
“Bokkensprong” geitenkaas uit Veulen afgebrand met rietsuiker geserveerd met fruitcompote
Apparte soep
HOOFDGERECHTEN
Krokant gebakken eendenborst geserveerd met kerrie kokossaus
OF
Gamba’s en dagverse vis met parmezaan pesto
OF
Pizza barsserita; vegetarische pizza belegd met seizoensgroenten en quattro formaggio
Kaasplateau van kaasmeester Tom Miesen
NAGERECHTEN
Creme brulee, the one and only
OF
Hemelse chocolade mousse

Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik25-4-2012 20:33:20

Wij hebben ook een hele menu maar dat voor verschillende groepen. Er zijn bv. mensen die enkel naar de receptie komen en mensen die enkel op het avondfeest zijn (dit is vanaf het dessert). De rest (enkele zeer goede vrienden en naaste familie) blijven voor alles

-We beginnen met een uitgebreide recepetie (allerlei koude en warme hapjes, koude groentjes en dipsaus)

- soep van tomaat en paprika
- zalmcoktail
buffet: varkenshaasje met portosaus, kip, konijn met bier, gegratineerde visschotel, zeewolfschotel
kroketten, gratin en rijst en dan boontjes, bloemkool en wortelen (allemaal warm)
- pronkgebak en dessertenbuffet (ook cakejes, tiramesu, chocomouse, ijs, sorbet,...)

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik25-4-2012 22:21:58

Kies iets dat je graag eet! Ik ben op dieet om gezondheidsredenen, en als ik dan eens zondig doe ik dat alleen met iets dat ik echt graag eet.

Wij gaan met een gewone traiteur werken en redelijk simpel kiezen voor een pastabuffet, pasta is dan ook mijn lievelingseten, voor dessert gaan we voor dessertenbuffet met zeker tiramisu in, alweer mijn favoriet. En voor mijn verloofde maakt dat niet zo veel uit.
Het voordeel van buffetten is dat er voor elk wat wils is!

Steffie
4-8-2012
 Meld misbruik26-4-2012 12:10:54

Hey!
Wij gaan morgen 2 menu's gaan voorproeven maar ik heb nu al een lichte voorkeur :

Rundscarpaccio met parmezaanschilfers en balsamico

Gegrilde zwaardvisfilet met wassabi - mousseline

Limoensorbet (lime - groen is ons thema kleur)

Gevulde parelhoenfilet met zomerse groenten en korketten

Dessertbuffet

Koffie & versnaperingen

Succes met de zoektocht, ik heb er ook lang over nagedacht :-)
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...