Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkele vraagjes

25-4-2012 22:50:21
Hallo collega-bruidjes,

Ik heb enkele vraagstukken waarvan ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.
Wij hebben onze zaal via het werk van mijn moeder gratis, dat is natuurlijk heel leuk maar brengt ook wel aantal zaken met zich mee. Er is geen catering, geen personeel, geen zaalversiering, geen belichting, geen drank,...
Wij zorgen zelf voor een traiteur, momenteel zijn we daar nog naar op zoek maar we hebben al enkele goede mogelijkheden. Het probleem zit vooral op vlak van drank, etc.
1. Hoeveel drank voorzien we best per persoon voor de receptie/het diner/het avondfeest?
2. Hoeveel van welke soorten voorzien we best?
2. Kent er iemand een goedkope brouwer in regio Kortrijk/West-Vlaanderen? (Indien mogelijk met forfaitair bedrag per persoon.)
3. Indien we niet met een forfait kunnen werken dachten wij met een aantal drankbonnetjes te werken tijdens het avondfeest, kunnen we dat maken? Zo ja hoeveel bonnetjes moet je dan minimum voorzien per persoon?
4. Tijdens het diner dacht ik de dranken te beperken tot water en wijn (bij pastabuffet), kan dit?
5. Wat doe ik met bier? Wij zijn geen echte bierdrinkers/alcoholdrinkers, en ik wil ook liever niet dat er mensen stomdronken zijn en anderen storen. Ik denk dat ik zowiezo wel moet zorgen dat er bier is maar ik heb ook geen idee van hoeveelheden. Moet ik naast bier en wijn nog andere alcoholische dranken voorzien of is het aanvaardbaar enkel bier en wijn (en tijdens receptie schuimwijn) te serveren.

Er zullen zeker nog wel vragen opduiken, maar het zou me al veel helpen moest je op enkele van mijn vragen al een antwoord/mening kunnen geven.

Groetjes
Ellen

Ellen
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1239

kelly
23-6-2012
 Meld misbruik25-4-2012 23:20:24

Gewoon zeker genoeg bestellen en de overschot mag je terug naar de brouwer brengen Als je je drank zelf aan brouwersprijzen hebt, is dit echt veel goedkoper dan een forfait (wat je trouwens niet kan krijgen als je je drank bij een brouwer haalt)
Ik vind het persoonlijk wel een beetje raar dat je met bonnetjes zou werken. Uiteraard brengen mensen ook een cadeau mee naar je feest en als ze dan nog een deel zelf voor hun drank moeten betalen, lijkt me niet echt fijn.
Wat ga je zeggen tegen de mensen die tijdens het diner toch iets anders willen drinken? Lijkt me toch wel wat moeilijk uit te voeren. Dat zal je met de garcons moeten afspreken, volgens mij. Maar als je wil besparen, lijkt het mij geen goed idee om enkel wijn en water te geven. Wijn is toch wel duurder dan een pintje, en ook de mensen die niet graag water drinken gaan dan wijn drinken in plaats van een goedkopere cola of limonade.
groetjes, Kelly

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik25-4-2012 23:50:40

Enkel water en wijn tijdens het eten zou ik persoonlijk niet leuk vinden. Ik drink zelf namelijk geen wijn, dus dan zou ik niks anders meer kunnen drinken dan water...
Ik begrijp dat je keuzes wil maken, maar ik zou er dan toch ook iets van frisdrank of fruitsap bij doen.

mieke
13-7-2013
 Meld misbruik26-4-2012 0:01:14

dag ellen,
anders moet je eens informeren bij brouwerij nuytten in menen.
mijn broer organiseerde altijd een fuif en hij was de goedkoopste voor drank.
groetjes mieke

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-4-2012 5:24:11

dag Ellen

Op een trouwfeest lijkt het me raar om met bonnetjes te werken, kan voor sommigen nogal gierig overkomen, zeker omdat je dat eigenlijk niet verwacht.
Voor mij persoonlijk is water en wijn voldoende tijdens het eten, maar als je idd wil besparen, kan je er fruitsap en bier bijdoen (wijn komt toch altijd duurder uit).

Hoeveel drank je voorziet moet je eerst kijken hoe lang je feest duurt. Ik zou rekenen op toch 2à3 drankjes de man per uur (sommigen drinken meer, anderen minder) maar op een feest wordt er wel al eens ietske meer gedronken.

Bier, wijn, schuimwijn, water (dan zou ik toch ook frisdrank voorzien)

Ik zou nog durven zoeken naar mensen die willen helpen met de bediening van de drank (als waren het er maar twee aan een toog ofzo, er moet daarvoor niemand rondgaan, maar dan moeten jullie dit je niet aantrekken. je kan ook beroep doen op studenten in de horeca die een centje willen bijverdienen)

veel succes

Lotte
26-5-2012
 Meld misbruik26-4-2012 9:46:20

Hallo Ellen,

wij moesten ook voor alles zelf zorgen. Ons trouwfeest is bijna zover, maar als ik de tijd kan terugdraaien hadden we echt een weddingplanner genomen!!
Onderschat het niet, je moet met alles rekening houden en voor ons ook de eerste (en hopelijk laatste keer). Het is meestal zo dat als je een zaal huurt, de zaal ook alles doet.
Heb dit allemaal zelf gedaan, gene lacher en veel stress. Huur een weddingplanner,
is zijn geld echt waard!! Wil je geen schrik aanjagen, maar gewoon tips!

Voor je drank, zoek eerst een catering, misschien doet hij dit wel. Maar normaal heeft de zaal toch een brouwer? Vraag dit eens na, als je weet hoeveel volk er komt, kunnen ze jou meer helpen.

Van keuze drank is het meestal frisdrank (cola, cola light, water, bruis water, limonade), van alcohol witte wijn, rode wijn en bier. Sterke dranken zou ik inderdaad ook niet doen en ook geen sterke bieren, alleen een pintje. Komt toch alleen maar zattigheid van.
Bonnetjes zou maar raar zijn denk ik, denk hier goed over na!

Veel succes met de planning!!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 10:41:00

en als je perse met drankbonnen wil werken om de kost te drukken zou ik opteren voor mooie zuipkaarten in thema van jullie uitnodigingen en drankkaart . En zeer duidelijk op jullie uitnodiging vermelden dat het om een trouwfuif gaat , kdenk dat de mensen zo minder raar gaan opkijken miss zelfs een versje of zin waar en wordt geïmpliceerd dat het met een zuipkaart is kwestie dat de mensen ook geld kunnen voorzien als ik naar een huwelijk ga heb ik enkel miss €20 op zak voor noodgevallen en de enveloppe voor het bruidspaar dus als ik naar jullie huwelijk zou komen zou het wel een dorstige avond kunnen worden of vroege . Tis natuurlijk te zien hoeveel drankjes jullie "schenken" aan jullie gasten zijn het er maar 3 moeten ze veel bijkopen zijn het er bvb 10 of 15 dan kan het zijn dat er mensen zelfs nog over hebben van hun zuipkaart en enkel de grote drinkers iets moeten bijbetalen . die cijfers zijn natuurlijk afhankelijk zoals eerder gezegd van hoelaat tot hoelaat ze moeten drinken natuurlijk .

caroline
1-6-2013
 Meld misbruik26-4-2012 14:37:09

Hoi, Wij zullen ook voor onze eigen catering moeten zorgen.
Receptie: Champagne (gaan we zelf kopen in fr we rekenen 1/2 fles pp) fruitsap en water (brouwer)
tijdens eten: wijn (in de colruyt ofzo kopen) en water op tafel (= geen bediening)
dessert : koffie en thee (via cateraar)
avondfeest: bier, cola, water, fruitsap (brouwer) cava en wijn (colruyt) hier gaan we miss self service doen vanaf 3u en tot dan bediening aan de toog voorzien.
Bij de brouwer hoef je enkel te betalen wat verbruikt is (+ voorzien koelkasten en tap)

Ellen
25-5-2012
 Meld misbruik26-4-2012 21:45:40

Ik ga ws inderdaad voor brouwer gaan en zonder drankbonnen, alvast bedankt voor jullie mening.
groetjes
ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...